Att sticka?

Sv: Att sticka?

Det går inte så bra för Bukestickarna just nu. Men ge oss några dagar så är vi på banan igen :banana::banana: (observera gärna ordvitsen :cool:)
 
Sv: Att sticka?

:rofl: Nä, bra kan det ju inte gå jämt..... för nromalt sett är vi ju bäst allihop ;) :D Måste ju låta de andra glänsa lite oxå :rofl:
 
Sv: Att sticka?

Nu är benvärmarna klara och jag är bra trött på att se grått garn :p.......
Nu sitter jag med ett projekt med ytterligare restgarner :grin:....ett linne....
Hmmm med stickor 3 1/2......känner att det kommer ta tid :angel:....men det är ju långt till sommaren ;)....

Kosmotanten vilken snygg tröja...nu måste du sy ihop den :laugh:
 
Sv: Att sticka?

Nu är benvärmarna klara och jag är bra trött på att se grått garn :p.......
Nu sitter jag med ett projekt med ytterligare restgarner :grin:....ett linne....
Hmmm med stickor 3 1/2......känner att det kommer ta tid :angel:....men det är ju långt till sommaren ;)....

Kosmotanten vilken snygg tröja...nu måste du sy ihop den :laugh:

Mäh, visa bilder för tusan :p

Tack :) det har jag gjort, och börjat använda den också (dock inte i stallet :D) Supervarm o skön är den!

Nu har jag shoppat garn på Tradera, så nu blir det snart nya projekt!
 
Sv: Att sticka?

Okej nu ska vi se om jag lyckas med att få in bilder här :D


006.jpg
 
Sv: Att sticka?

*knapplån*

Jag avbröt här om kvällen sockstickandet och räddade en vän i nöden och stickade tuttvärmare:
30272243.jpg


Så här ser en av pappas grytlappar ut (som han kommer få i februari):
30252758.jpg

(Dålig bild.)

Och så här ser ena sockan ut (men färgen stämmer inte riktigt med verkligheten - får inte till det riktigt hur jag än gör):
30272244.jpg
 
Sv: Att sticka?

*kl*
Sur Prosit repat upp benvärmaren......... det var fel storlek på stickorna.... den blev helt muppig. Så nu försöker jag igen... o jag som hade fäst o allt :cry: Men det såg inte klokt ut, den blev mycket slappare än nummer ett, klart för stora stickor.

*svordomar som inte lämpar sig för skrift*
 
Sv: Att sticka?

Jag har glömt att uppdatera! :banana:

Sockorna är färdiga!
30297374.jpg

Jag är inte helt nöjd med tårna, men jag kanske får till det bättre nästa gång. *hoppas* :D
 
Sv: Att sticka?

Impad! Jag ska oxå försöka... nån gång... när jag är klar med benvärmarhelvetena....... :mad:
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Jag håller på att virka/sticka en väska :D den blir jätteful :angel:

Stickningen för att det är så orka belagt att virka stora bitar...
 
Sv: Att sticka?

Fast alltså...så här efteråt :D så var de inte så svåra att göra. Bara man kommer ihåg att hålla koll på när man ska "hoppa över" tån, så man slipper repa upp... :D
 
Sv: Att sticka?

Ser härliga ut!
Jag är hemma från jobbet med årets andra förkylning:mad:
Stickar på ett par tofflor a la gigantiska korta sockor som ska filtas.
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Nu slänger jag mig in i tråden för mammas räkning som het pltösligt har börjat ta upp sin stickningsmani. (Jag och stickning innebär lokal katastrof och sönderslagna möbler :p)

Hon har tappat bort ett gammalt mönster på en tröja från Marks & Kattens, kan det ha kallats för korgstickning eller korgmönstrad? Troligen från sent 80- eller tidigt 90-tal.
Det tycks inte finnas någonstans och jag tänkte bara höra om det finns någon som kanske har sparat på mönster länge eller vet något ställe man kan leta på.
Hon har kvar garn och behöver alltså mönstret.

All hjälp mottages tacksamt. :bow:
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp