Att sticka?

Sv: Att sticka?

jag tror du letar efter något som heter entrelac på engelska. pröva att söka på det, det har cirkulerat ett gäng mönster på sistone där man använder den tekniken.

Ska äntligen gå och jobba igen imorgon! Har varit pigg nog att ha tråkigt, men inte haft någon ork att göra något hurtigare än att sticka.

30335256.jpg

30335258.jpg

30335259.jpg
 
Sv: Att sticka?

Alltså, du är helt fantastiskt duktig på att sticka! Vilka alster du gör, jag är sååå imponerad. Dina vantar är så vackra! :bow: Finns beskrivning på dem på nätet?

Själv har jag kommit igång lite grann med en enkel mössa och halsduk, men det går trögt. Vi har så mycket annat hemma som tar upp tid och fokus så mina alster ligger mest i sin påse. :grin: Fast när jag ser de där otroligt vackra vantarna blir jag inspirerad. Får se om det blir nåt stickat till helgen när jag hamnar framför TV:n en stund. :)
 
Sv: Att sticka?

Vill bara säga - vilka fantastiskt vackra vantar (vill haaaa)!

Mina stickambitioner är kvar i halsdukar :o
Fast å andra sidan så råkar jag gilla halsdukar.... :love:
 
Sv: Att sticka?

Ska försöka sticka lite på den där jäkla benvärmaren ikväll. Har haft sån värk i armarna det senaste, så det har inte blivit nåt.
 
Sv: Att sticka?

Hur var det där nu igen med att man inte skulle hålla på med flera saker samtidigt? *fundera*


*räkna*

Jao...det gick ju bra.

30352424.jpg
 
Sv: Att sticka?

Igår började jag försöka lära mig nålbindning också. Tillverkade en egen nål av en bit bokgren som låg kvar i bokhyllan sen lieorvsprojektet. Gick väldigt smidigt och bra, men får slimma till nålen lite till.



Jag tror att jag är sjuk. Tillverka nål på lördagskvällen, men täljkniven ovanför vasken. Hm.
 
Sv: Att sticka?

Ja, det brukar sällan slutföras ett enda projekt här utan att andra påbörjats samtidigt.

Sambons ulltält är nedlagt för tillfället. Har ju en liten norpunge som tar lite tid. Och när han sover vill ju jag också sova.

Förhoppningsvis så stickar jag lite till honom med.
 
Sv: Att sticka?

koffeinstickaren Imrahil har varit i farten igen.....
Slapp att repa upp denna gång:)
Har ett par virkade kossa-vantar på g och ett par randiga stickade i blått och grått.
 
Sv: Att sticka?

Ooooh!!! BILD på kossa-vantarna! De låter ju underbara!


Här har det blivit en liten paus. Har varit i Åbo i några dagar och träffat släkt och dessutom lagt rätt många timmar på skolprojekt och sittandes i Åbo bibliotek. Imorn ska jag åka båt hela dagen, så då lär stickorna åka fram igen. :D
 
Sv: Att sticka?

Jaaaa en bild Imrahill :bump:.....vill se....vill se...:bump:

Själv blev jag klart med bakstycket på linnet så har jag tur kanske jag blir klar innan våren :D........
 
Sv: Att sticka?

Dom som jag håller på med är än så länge bara ett par vita vantar. Men det ska bli något i den här stilen:
82ceb45bc76657b7127370bf54573225.jpg

Gjorde dessa åt en kotokig kompis för flera år sedan, tanken nu är att jag faktiskt ska skriva upp vad jag gör så att andra också kan göra sådana.
 
Sv: Att sticka?

Koola kossor.:D


Själv så försöker jag lägga band på mig och inte påbörja dumheter. Mitt enda nyårslöfte var ju att inte köra fritt utan följa mönster! Har hittat ett mönster som skulle passa ett av mina garner, bara det att jag har för få nystan. Fattas tre. Men det skulle kanske gå om man gjorde en holkärm istället för en trekvartsärm?

Har ett jättetjockt garn som nog skall passa till en kort tröja som jag hittat mönster på i en sticktidning. Går nog rätt fort att göra då det är strl 12 på stickor. Jaja, den som lever får se.
 
Sv: Att sticka?

:love::love: ÅHHHH kovantar....skulle bli perfekt att göra till kompisen som är totalt kogalen och samlar allt med kor........
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp