Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag började med lovikkavantar. De är inte värst avancerade, och hyfsat snabbstickade.
Mössor är väl också en bra grej att börja med. Det du behöver kunna är att sticka runt, och att göra räta och aviga maskor.
Börjar man rota lite på internet finns det hemskt mycket bra beskrivningar, och dessutom mycket instruktioner och videor hur man bär sig åt.
Det första jag stickade var fuskpolo. Busenkelt!!! Stickade den första i två delar o sydde ihop. Den andra stickade jag på rundsticka o sen delade upp på två rundstickor när det var dags att göra fram o baksidan där den är delad.![]()
Just nu nålbinder dock sambon ett par strumpor åt mig,
då slipper jag misslyckas![]()
Smart!! Det ska jag nog göra en till Liten, som matchar hans nya raggsockor!!Det första jag stickade var fuskpolo. Busenkelt!!! Stickade den första i två delar o sydde ihop. Den andra stickade jag på rundsticka o sen delade upp på två rundstickor när det var dags att göra fram o baksidan där den är delad.![]()
Lovikkavantar började jag oxå med. "tjockt" garn och "grova" stickor så det går fort! Det var vikigast när jag började, att jag snabbt kunde se att det händer någonting. Nu har jag stickat vantar och halsdukar och sjalar och tom ett par raggsockor till liten!Vad himla mycket läckra saker i tråden
Om ett rastlöst pucko utan värst mycket tålamod,
som vill kunna innan hon testat, ändå egentligen vill försöka lära sig.
Vad kan man enklast ge sig på?
Utöver en halsduk?
Kana ju tillägga att när jag försökte göra en halmbock som jag sett sambon gör hur många gånger som helst så hamnade den i vedpannan halvfärdig
Den var ju så ful....