Att sticka?

Sv: Att sticka?

Jag som tycker lovikkavantar ärhelt underbara att sticka!
Jag har stickat lovikkavantar i parti och minut i en månads tid nu... ;)
Några stycken iaf! Här finns de dokumenterade! Alla utom de jag stickade åt sonen. :)
Ett par vantar i "raggi" till sambon oxå. Gissa vad han kör för bilmärke! ;)
 
Sv: Att sticka?

Garanterat Volvo.;)


Jag önskar jag lade ner tid på sådana saker som vantar istället för "hästtäcken".:p Fina saker du gjort!
 
Sv: Att sticka?

Fina!
Om du gillar att sticka lovikkavantar har du säkert vett att sticka lösare än jag:)
Stickar egentligen inte hårt, men det är nåt med lovikkagarnet som får mig att dra åt maskorna allt vad jag orkar..
 
Sv: Att sticka?

Jag har stickat väldigt hårt förr, och fick ont överallt därav. Men nu har det gått riktigt bra, inte fått ont vare sig i fingrar eller axlar, så jag lär väl inte sticka så hårt längre då! :D
 
Sv: Att sticka?

Heheh, vet ni vad jag har gjort, jag har fulat mig. :devil:

Fotade av en stickad väst i en klädaffär. Jag blir ju så inspirerad av allt jag ser men glömmer likväl av det när jag lämnar affären så jag tänkte att den här västen kan inte vara för komplicerad så den fotar vi av och så kanske det blir av att man testar att göra en sån. Mitt nya Nyårslöfte till trots.:angel:
 
Sv: Att sticka?

Äntligen är jag klar :bump:

Så här blev resultatet

mintrja004.jpg
 
Sv: Att sticka?

åh den ser jättemysig ut!
sitter den bra? min stora skräck är att lägga massor av timmar och engagemang och även rätt mycket pengar på något som sen inte passar. det är anledningen till att jag fortfarande inte har stickat något större än ett par sockor :p
 
Sv: Att sticka?

Tack....jo den sitter bra.....
jag vet precis vad du menar...har ett upprepningsprojekt här som blev 5 nummer för stor.....
Men just nu har jag ingen lust alls att sitta och repa :p
 
Sv: Att sticka?

Det går lååååååååååångsamt.:crazy:

Ena ärmen påbörjad. Men det är ju fram- o bakstyckena som tar mest tid.
 
Sv: Att sticka?

nu mina vänner blir det visning av höstens alla projekt:

rosa vantar virkade med smygmaskor. ullblandning med dubbelt garn. klapp till lillasyster :-) baserat på det här mönstret.
IMG_1638.jpg


IMG_1641.jpg


IMG_1640.jpg


gula vantar av samma sort som de rosa. de här är i drops eskimo ullgarn. klapp till kompis.
IMG_1642.jpg


tovade tofflor! olivgrön eskimo. klapp till mamma. enligt det här mönstret
IMG_1632.jpg


IMG_1633.jpg

(vad svårt det är att fota sina egna fötter!)
 
Senast ändrad:
Sv: Att sticka?

de här stickade jag ihop när jag var kall om fötterna en kväll :D gjorda på diverse restgarner med ull i.
IMG_1644.jpg


det här monstret ska bli ett par tovade sockor. garnet heter tove. älskar mönstret, men satan vad lång tid det tar! sjukt less nu :p
IMG_1635.jpg


IMG_1637.jpg


och så två disktrasor i bomull. dessa är till mamma och pappa. bladmönstret var kul att göra, och inte alls så svårt som jag trodde!
IMG_1621.jpg


IMG_1620.jpg


IMG_1623.jpg



jag har även gjort en mysig mössa till min man i alpackagarn, men den hittade jag inte när jag hade kameran framme.
 
Sv: Att sticka?

några av mina bilder blir så konstiga! vad är det med dem? de två sista till exempel. så blir det alltid med kanske 1/3 av mina bilder när jag laddar över dem från kameran till datorn.
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Men guuuudars skymning vad fina grejjor ni gör! Har faktiskt begränsat mig i årets julklappar och bara gjort några sjalar, mössor och gosedjur. Kanske ska ta mig an ett projekt till migsjälv nu när julklappsverkstan stängt. Den mysiga koftan, till exempel..
 
Sv: Att sticka?

Jag hade tänkt göra stickade julklappar till kompisars barn. Det är bara det att det inte är så lätt att hitta rosa ullgarn som går att tova. Har en rolig beskrivningen på tofflor som ser ut som grisar.
 
Sv: Att sticka?

*kl* Vad kul att få se allt fint ni har gjort! Mkt inspirerande!

Jag har i alla år felvänt mina räta maskor, vilket har resulterat i att mina kreationer alltid har blivit hårdare (och därmed mindre) än enligt mönstret. Men nu har jag fått ordning på min stickning och kan därmed följa mönster bättre ;) Problemet är att jag haft en gammal stickning som jag nu fortsatt på, så den riskerar att bli riktigt skev...

Men ska göra klart den nu och sedan blev jag sugen på de tovade tofflorna, jättesöta!
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp