Att sticka?

Sv: Att sticka?

Fortsatt mycket nattjobb, och mot bättre vetande stickar jag när det inte går att sova så systerysters julklappsvantar är klara förutom det tråkigaste, fästa alla ¤%&%¤& trådar. Jag VET att man ska göra det lite vartefter men det är inget jag ger mig på fram på småtimmarna så jag får ta det nu istället. Har börjat på trollkarlsvante nummer två och köpt underbart mörkgrått lovikkagarn för att börja på pappas julklappsvantar. Blir det garn över får även mamma ett par, har köpt ett par skalhandskar åt henne men inga innervantar så lovikkavantar hade varit perfekt där.

Var in på en garnaffär idag och såg ett underbart entrådigt skogsgrönt garn som bara skrek spetssjal, men det får faktiskt vänta.

Är hemskt sugen på att göra ett par "Bella's mittens" även om jag inte är något fan av Twilight, för vantarna är superfina:love:

Och så islandströjan,ja. Men den får vara en dröm ett tag till, ska hitta eller konstruera den perfekta modellen först. Jag vill ha en stor fet krage som man kan vika dubbel, och långa ärmar som når ner på halva händerna, men den ska inte vara alltför stor i kroppen. Ja jal, fortsättning följer:)
 
Sv: Att sticka?

dom här. tog tydligen inte alls lång tid efter att filmen kom ut (antar att det var den första?)så hade nån nisse räknat ut ett mönster och plötsligt hade varenda en på ett visst pysselforum som börjar på c gjort ett par:)
drabbronzemittens.jpg
 
Sv: Att sticka?

visst är dom! frågan är om man blir stämplad som twilight-nörd om man har ett par såna... kanske inte här på bonnalandet:)
 
Sv: Att sticka?

Äh, jag är redan dum, korkad och konstig och dessutom inflyttad, så jag kan lika gärna ha på mig ett par såna. Men jag vet inte om jag vill göra dem själv. Får bli efter årsskiftet i så fall.
 
Sv: Att sticka?

Jag vill också kunna sticka på riktigt. Ska prova att göra ett par vantar på min quick knit.

Jag skulle vilja ha ett par riktiga lovikkavantar. Ska nog be mamma snällt om ett par tror jag.
 
Sv: Att sticka?

dom här. tog tydligen inte alls lång tid efter att filmen kom ut (antar att det var den första?)så hade nån nisse räknat ut ett mönster och plötsligt hade varenda en på ett visst pysselforum som börjar på c gjort ett par:)
drabbronzemittens.jpg

Superhärliga!

Jag önskar att jag vore lika duktig så jag kunde lista ut mönster och sånt själv. Men jag kan ju inte ens följa mönster som andra gjort så jag lär mig väl aldrig.
 
Sv: Att sticka?

ja, det finns mycket att titta på! satan vad jag blir inspirerad, min kö är milslång :D

Man får helt enkelt ge tusan i att titta på vad andra gör.;)

Jag har så mycket idéer i huvudet så det blir nästan stressande av att jag inte har möjlighet att förverkliga alla. Eller ens något av dem. Kämpar vidare med ulltältet till mannen.
 
Sv: Att sticka?

KL

Nu har jag i alla fall kommit igång med min stickning. En mössa som stickas i tjocka stickor och ojämnt garn. Behöver lite snäll utrustning så jag får resultat snabbt. :) Sen blir det halsduk i samma garn. Men därefter har jag en liten fantasi om att ev sticka en kofta i relativt tjockt garn till min systersons 1-årsdag. Vad tror ni? Det borde ju gå för då lär jag ju inte drabbas av tristess med för stort arbete, men ändå utmanande. Det är lite sådär med mitt tålamod. :angel:
 
Sv: Att sticka?

Kul att du har kommit igång!:) Att sticka till systersonen låter som en bra idé, men om jag vore du skulle jag trots att det blir lite pilligare välja ett ganska tunnt garn (typ för stickor 3-4,5). Tröjor stickade i tjockt garn blir lätt klumpiga i sömmar m.m. Det är kanske extra obekvämt om man bara är 1 år.
 
Sv: Att sticka?

[Jag har så mycket idéer i huvudet så det blir nästan stressande av att jag Kämpar vidare med ulltältet till mannen.[/QUOTE]



:rofl::rofl::rofl:...den tyckte jag var rolig........


Pust har en halv arm kvar......men snart så....
 
Sv: Att sticka?

Jo, jag tror att mönstret hade stickor 5 och det fanns många härliga garnfärger. Jag tänker att koftan ska vara utanpåkofta att ha på sommaren. Vi får se. :)

KL

Men jag har en fråga. Jag har läst och läst instruktionen men kommer inte fram till vad som menas:

För att få fina kanter, gör så här: Lyft alltid sista m med garnet framför arb. sticka alltid första m rät.

Vaddå "med garnet framför arbetet?" Jag har tolkat det som att man ska lyfta yttersta maskan för att få en fin kant, men det känns inte riktigt rätt.
 
Sv: Att sticka?

Har två ärmar kvar och lite lite av framstycket.

Jag ska sticka in en symbol på ena ärmen. En flagga som finns på ett cd-omslag till hans favoritband. Gör den i aviga o räta maskor. Hoppas kunna visa det så småningom.


Ewa-Lena: jag tror att du ska hålla garnet på plaggets framsida, lyft masken och sticka nästa rät. Det blir en mindre knagglig kant då. Jag har inte tänkt på hur jag håller garntråden, jag lyfter bara. Det fungerar nog med.
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp