Att sticka?

Sv: Att sticka?

*kl*

Vilken härlig tråd! Jag har följt era inlägg, sett bilder och blivit jätteinspirerad av att börja sticka själv. Tyvärr har jag en hög kom-igång-tröskel att ta mig över för att kunna börja. :crazy: På nåt sätt lever väl minnet och känslan kvar sen ungdomens tid då jag stickade massor och det är ju lite knepigt att komma igen efter många år. Kommer ni ihåg Musse Pigg-tröjorna på 80-talet? Såna alster gjorde jag då, nu skulle jag jättegärna vilja göra de där trollkarlsvantarna. De var fantastiskt fina! :love:

Jag skulle kunna tänka mig att virka också, har sett några mönster på mössor som verkar vara en bra start. Tänk, när jag var barn så virkade jag dukar med blommönster, det ska mycket till för att jag ska klara det nu! Har glömt hur man gjorde med stolpar hit och dit. :angel:
 
Sv: Att sticka?

:love::love:åhh nu blev jag kär ....vilken häftig väska....

Nu är den ena armen färdig och ihopsydd så nu är det bara en arm kvar :bump:......självklart ska jag fota koftan när den är klar och visa den för er :bump:
 
Sv: Att sticka?

Musse-tröjorna minns jag väl :D.......tyvärr kan jag inte virka :crazy:....klart att du ska börja sticka :bump:....det är beroendeframkallande ;)
 
Sv: Att sticka?

knapplån

jag håller på med mängder av saker! bland annat tovade tofflor - årets julklapp från mig :D
DSC00582.jpg
 
Sv: Att sticka?

Stickar du dem först och tovar i maskin eller hur gör du?

Jag har tänkt sticka sådana och tova i maskin, har ett recept på sådana i en sticktidning. Lätt fixade julklappar, ja.:D

Här har inte stickats nåt idag. Jag har varit sysselsatt med annat. Jag som tänkt sticka ett nystan per dag. Det målet är spräckt för länge sen.
 
Sv: Att sticka?

kära stickande vänner, har ni hittat ravelry? Jag gjorde det för några dagar sedan och har inte gjort annat än surfat där sedan dess. ja, stickat en del förstås. ravelry är himlen för en handarbetare. massor av gratismönster på allt möjligt. dessvärre (?) på engelska, men de engelska förkortningarna är inte svårare att lära sig än de svenska.
(jag tror inte jag får länka till den här sidan heller, men den är lätt att hitta).
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Nu har jag virkat en julklappsmus till lillasyster. Perfekt klapp, tog väl på sin höjd 30 min. Lite pill med att sy fast en pärla till nos bara. Nog för att det är en sticktråd, men man kan säkert sticka en också :angel:
 
Sv: Att sticka?

Mina sockor är klara, tyvärr blev de löjligt stora men jag har tvättat dem idag och hoppas att de behagar krympa lite. Annars får jag helt enkelt hitta nån med större fötter än jag att ge dem till. fina blev de iaf:) *provlapparnas fiende nummer ett*
Trollkarlsvanteprojektet har paus eftersom jag råkade lova allrakärastesyster vantar i julklapp och hon är inte lika förtjust i trollkarlar som jag. Blir norskinspirerade tumvantar till henne, har börjat sticka stjärnor i rött och grönt till muddar och planerar att gå över till svart och grått på resten.
 
Sv: Att sticka?

Du, det där med strumpor. Mitt första par såg roligt ut. Den första strumpan passar på någon med klumpfot, den andra var något mer normal men de hade inte samma storlek alls.:D Jag har dem i stallet.


Nu har jag kommit till framstyckets raglanminskning. Bakstycket är klart tror jag. Och jag har lyckats sticka lika många varv på båda innan minskningen. Wow!:banana:

Förresten, jag har kommit på ett nyårslöfte. Jag brukar skita i sånt men nu så känner jag att jag behöver avge ett. Jag ska sluta sticka saker utan biskvier i fortsättningen. *nickar* Särskilt om mannens tröja blir bajs.
 
Senast ändrad:
Sv: Att sticka?

Jag funderar på att börja sticka, så att jag får en sysselsättning när jag har fritid över från jobb o skola :D
 
Sv: Att sticka?

Ja, men gör det! Man fastnar lätt!



Nu är jag hos mamma och har fått en hel "bukett" med strumpstickor, så nu är mössan flyttad över till stickorna och jag har börjat att göra klart den. :D
 
Sv: Att sticka?

Förresten, jag har kommit på ett nyårslöfte. Jag brukar skita i sånt men nu så känner jag att jag behöver avge ett. Jag ska sluta sticka saker utan biskvier i fortsättningen. *nickar* Särskilt om mannens tröja blir bajs.

Då får väl jag lova att inte sticka saker fram på småtimmarna med tre koppar kaffe i kroppen:o Jobbar sovande natt i vanliga fall men då och då händer det att jag behöver vara vaken. Ska hitta nåt bättre än stickning att roa mig med då... är ganska illa när man stickar varje varv en tre-fyra gånger...

Iaf så är jag i full gång med allrakärastesysters julklappsvantar. Dom blir fina men möjligtvis för tantiga, isf får jag ge dom till nån annan.
Monkeysockorna rättade till sig efter tvätt i halvvarmt vatten och lite användning, gillar dem skarpt nu!
Jag går och drömmer om att sticka en fin brun islandströja:love: Var hemma hos en kompis och fick låna hennes jättefina, så nu vill jag ha en egen. Såg inte alltför svårt ut att åstadkomma.
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Nu är mina raggisar gjorda med påtringen klara. De blev supergosiga! Sambon är ytterst avundsjuk och vill också ha.
 
Sv: Att sticka?

kära stickande vänner, har ni hittat ravelry? Jag gjorde det för några dagar sedan och har inte gjort annat än surfat där sedan dess. ja, stickat en del förstås. ravelry är himlen för en handarbetare. massor av gratismönster på allt möjligt. dessvärre (?) på engelska, men de engelska förkortningarna är inte svårare att lära sig än de svenska.
(jag tror inte jag får länka till den här sidan heller, men den är lätt att hitta).

Jag finns där! med samma namn som här. är dock dålig på att lägga upp projekt men jag tittar mycket på vad andra har för sig.

A.-k: ska testa det:) Såg inte alltför svårt ut med tanke på att allt stickas på rundsticka och utan sömmar, och att sticka med två färger har jag inga problem med.
 
Sv: Att sticka?

Kod:
kl
:( Idag var jag till garnbutiken här på bygden, så hade de stängt. Fasiken! Jag har ju gått och tittat och längtat efter att sätta mig med ett par stickor! Nu kan jag inte komma åt nån affär förrän på onsdag eller torsdag.

Skit också!!!
 
Sv: Att sticka?

Bor du nära Västerås kan jag kasta till dig ett nystan så du har att göra tills du kan köpa :rofl:
 
Sv: Att sticka?

Äsch då, det är nog lite för långt. Du kanske kan lägga den i en flaskpost och lägga i Mälaren så går jag och hämtar den ikväll i Kungsängen? :idea: :D

Tack för erbjudandet iaf! :laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 966
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp