Att sticka?

Sv: Att sticka?

Jo, horisontella ränder är ju enklare, men jag vill ha vertikala! Lyckades inte lista ut hur jag skullle göra så jag får se om jag brpderar dit dem sen istället... :)

Om du rundstickar och bara vill ha en vertikal rand av en eller två maskor hade jag helt enkelt stickat med "randtråden" på de maskorna och sen låtit den bara hänga kvar. Sen när du kommer dit igen så använder du randtråden osv. Så hade jag gjort. Då behövs inte så mycket garn heller.
 
Sv: Att sticka?

*knapplån*

Om man vill göra en mössa, men bara har "vanliga stickor" och en rundsticka, hur gör man då?


På vanliga stickor stickar du som vanligt. Minskar uppåt och sen när du är färdig så syr du bara ihop den.

Rundstickor är enkelt. Man stickar ju bara runt runt.
 
Sv: Att sticka?

Jo, men man lägger upp så många maskor som går åt för att komma runt o sen bara fortsätter?

Japp, och sen förminskar du eftersom tills du bara har en 5-6 maskor kvar. Då tar du en tråd igenom dessa och fäster.
Lätt som en plätt! Och man kan göra hur mycket mönster man vill :love:
 
Sv: Att sticka?

Tror mina rundstickor är för stora. För jag kommer inte kunna minska så värst mycket. Så jag får ha tålamod till onsdag och shoppa stickor då...
 
Sv: Att sticka?

Jag kör med strumpstickor det sista. Om inte rundstickan är jättelång. Då går det ju bra att dra ut rundstickekabeln som en ögla. Om du förstår hur jag menar.
 
Sv: Att sticka?

Hur såg tofflorna ut?

Ett urval:
24806179.jpg


Dock så är de mycket finare på foten än "ihopbuntade" ;)
 
Sv: Att sticka?

Jag kör med strumpstickor det sista. Om inte rundstickan är jättelång. Då går det ju bra att dra ut rundstickekabeln som en ögla. Om du förstår hur jag menar.

Haha, nä, jag är nog lite korkad. Jag tror att jag fattar, men jag fattar inte hur jag ska få till det. :D

Jaja, shoppa stickor är ju inte fel det heller. :banana:
 
Sv: Att sticka?

Jag hade turen att farmor ville bli av med sina garnrester och stickor. Fick med mig massa stickor av alla de sorter.:D

Just nu är jag lite trött på tröjan som tar sån tid. Men det skall genomföras!

Har andra garner som väntar på att bli strumpor o mössor o halsdukar.
 
Sv: Att sticka?

Jag har äntligen vågat mig på att sticka sockor efter mönster!
Monkey
Samma garn som de förra sockorna, men de här blir större eftersom det är fler maskor än i min standardmodell. Kommer nog få ge mig på dem med varmvatten. Foto kommer när de blir klara.
 
Sv: Att sticka?

Jag har tre projekt på gång samtidigt just nu. :D

Det är det jag har försökt undvika. :cool: Har blivit lite rörigt med flera projekt samtidigt så nu kör jag på ett i taget. Lite frustrerande när hjärnan fullkomligt spottar ut ideer.

Imrahil: Skitsnygga strumpor! Såna vill jag göra!
 
Sv: Att sticka?

Jag hade det oxå ett tag men det gick inget vidare...blev liggande istället :crazy:........

Nu är kragen stickad och en halv arm :bump:....sen har jag bara en arm kvar....än så länge har det gått bra utan att repa upp :banana:......
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Jag håller på med ett par sockor på min "stickring". Men fattar inte hur jag ska göra hälen riktigt...

Man ska då sticka på tolv pinnar fram och tillbaka tre "varv" står det. Men menar de tre gånger fram och tillbaka, eller tre gånger åt varsitt håll tro?
 
Sv: Att sticka?

Hejja på! Du måste fota och visa resultatet.



Mysgrisen: Jag fattar inte heller. Det där med hälar kan vara ett kapitel för sig. Jag brukar testa att sticka som jag tror att det ska vara, man förstår bättre när man väl stickar brukar jag uppleva det.
 
Sv: Att sticka?

:rofl:

vska_62342233.jpg


Nu är väskan nästan klar. Saknas bara en knapp.
Gick bra att tvätta i maskin och väskan höll i princip formen och minskade till rätt storlek (även om det inte var meningen från början) och den är TJOCK :D, men det blir bra! Jag har ingen bra handväska i just den här storleken. :D
 
Sv: Att sticka?

*kl*
FUdnerar på det här med att tova i maskin, jag har stickat en hop med lovikkavantar nu som jag tänkte g ebort i julklapp. De är rätt bra i storlekarna nu så jag vill inte att de blir mindre utan bara att de "tovar ihop sig". Hur ska jag göra då? Köra dem i typ 40 grader? Ulltvätt?
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 966
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp