Att sticka?

Sv: Att sticka?

En virkfråga:

Jag ska enligt en beskrivning virka 5 luftmaskor till en ring, och sedan virka 10 fasta maskor nästa varv. Innebär det i princip att jag ökar i varje maska då?

Har hittills lyckat göra både en fisk och en korv, båda var tänkta att bli bollar, men övning ger färdighet! Jag börjar nästan få in snitsen!
 
Sv: Att sticka?

Ja, det gör det, men jag tror du som alternativ till att virka 2 gånger i varje luftmaska kan göra de fasta maskorna om ringen istället. Jag tror att det blir en snyggare början.

Och ett litet tips... det finns en virktråd.;)
 
Sv: Att sticka?

KL


DSC_3391.jpg


DSC_3392.jpg


P.S. Jag hann inte redigera bilderna, men ville få visa ändå!

Härlig! Nu vet jag vad jag sticka på mina oändliga buss- och tågresor till och från jobbet. Men en tröja dock. Var 25 år sedan jag sist stickade en islandströja. Var får jag tag på garn och beskrivning? Ull och Tyll?
 
Sv: Att sticka?

Jag har massa mönster som du kan kopiera från!
Helst ska man ju ha isländsk ull. Jag kan nog få någon att skicka från ön om du vill :)

Klart du ska sticka!

KL lite

Tröjan på bilden blev ju lite liten, så jag gav bort den till pojkvännen. Han blev mycket nöjd. Tröjan jag sticka nu gör jag en storlek större. Vi får se om den passar på mig sen :p
 
Sv: Att sticka?

Kunde väl tänka mig att det bästa är äkta vara när en dude som du yttrar dig :p Skulle vara alldeles toppen med en sändning äkta islandsull :)
 
Sv: Att sticka?

KL
Regnbågsvantarna klara! Bild kommer när jag får ordning på min dator.

Det blev massor av garn över så jag har börjat på ett par sockor som jag stickar från tån och uppåt, med istickad häl. Tå, häl och resår i grått ullgarn, resten i regnbågsfärgat:)

Candle flamen blir jag inte klok på!
 
Sv: Att sticka?

Detta är äkta islandsull också :)

Tack, jag såg det när jag kikade lite noggrannare på sidan. Angående mönster får jag beslutsångest. Jag ser alldeles bestämt framför mig hur det ska se ut, ändå hittar jag inget som passar bland hennes alla mönster :confused:
 
Sv: Att sticka?

KL

Fan!

Mitt senaste projekt blev totalt utbuat av mannen. Skitfult tydligen. Ska ta kort imorgon och visa er. En bolero efter M.Ö.N.S.T.E.R!!!! Och det blev bajs.


Nåja, den var inte så snygg på bilden heller och det blev inte bättre av att jag använde ett annat garn än vad som var avsett. Storleksmässigt ok men fifan vad ful.
 
Sv: Att sticka?

Åh, sånt är inget kul:( Man lägger ner en massa jobb och så blir det bara skit.

JAg är i vanlig ordning hemma hos en kompis utan att ha något projekt med mig. Så jag hittar på nya istället. Funderar på om det går att göra stickade ullsulor? Om jag stickar typ en "halsduk" i rätstickning och stoppar den i tvättmaskin, och sedan klipper ut lagom stora sulor. Måste prövas.
 
Sv: Att sticka?

Det fungerar utmärkt. På jobbet som PA så gjorde vi tofflor av en ulltröja som min vårdtagare stoppat in i 90 grader i maskin. Blev bra.:D
 
Sv: Att sticka?

Kanske finns nån annan som gillar den? Så är arbetet inte helt i onödan...

Jag kämpar på med min lilla barnkofta. Har gjort ryggstycket och ena framdelen. Har fått repa upp väldigt många gånger - har slutat att räkna. Förhoppningsvis blir slutresultatet bra.
 
Sv: Att sticka?

Tja, mitt senaste "hemskstickade" projekt...:cool:


DSC00982.jpg


DSC00978.jpg


Stora amningstuttar gör att det blir en rejäl glipa i fram. Tror den blev något liten för mig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp