Att sticka?

Sv: Att sticka?

jag gjorde ett par sulor till slut.
30840039.jpg


30840041.jpg

Regnbågssockorna! Dom är supersköna, och jag har använt dom både i kängor i skogen och i sneakers nu i helgen.
30840042.jpg


Sen har vi knäppsockorna.... misstänker att det är detta som kallas "clown barf" på engelska... men sköna är dom.
30840051.jpg
 
Sv: Att sticka?

Jättefina sockor och härliga färger i regnbågssockorna.:)

Jag har stickat färdigt en spetssjal, men behöver blocka den först innan den går att använda och fotografera. Mönstret heter Haruni och hur den ser ut kan man hitta med kompisen Google. Mönstret finns gratis på Ravelry. Sjalen var rolig att sticka.

Som vanligt har jag flera projekt på gång samtidigt och de är mer eller mindre långt ifrån att bli färdiga. Dum som jag är börjar jag på fler nya också som t.ex. en virkad kofta i lördags, men den får jag återkomma om i virktråden tror jag.
 
Sv: Att sticka?

*rycker tag i tråden*

Hörni, hur går det för er?

Jag blev klar med denna för några dagar sedan:
30937756.jpg

30937757.jpg

30937706.jpg


Började på en sjal på en gång:
30937711.jpg


Var och handlade lite för en vecka sen - besökte ett underbart ullspinneri (massor med hyllor och nystan och färger, både inköpt och som de gör själva :banana: ). Fick med mig garn och nya stickor (10mm) och en virknål. Sen råkade vi åka förbi "Kyrkornas" (loppis) där jag hittade rosa rundstickor (barndomsminne!!!) och band. *glad* :D
30919921.jpg
 
Sv: Att sticka?

Vilken söt liten tröja!

Jag stickar sockor av diverse olika sorter, men har inte lyckats ta nån användbar bild ännu. Planen är att göra slut på en massa smånystan med ullgarn så jag stickar nerifrån och upp så länge garnet räcker.Just nu är det ett par randiga sockor och ett par med dödskallar jag stickar på.
 
Sv: Att sticka?

Sockor!

Hmm.. gott&blandat? Helt i ull, varma och sköna i kängor.
31024825.jpg

31024824.jpg


Enkla blå raggsockor
31024823.jpg


Randiga restsockor
31024822.jpg


Dödskallesockor
31024821.jpg
 
Sv: Att sticka?

JÄTTEFINT! :love:

Min stickning har lagts åt sidan då jag sveptes in i ett virkningsprojekt (mormorsrutor), men på söndag åker jag på en veckas exkursion, så då åker halsduken med. Filten jag jobbar på med rutorna är lite för stor för att ta med...
 
Sv: Att sticka?

Nu har jag räknat ut hur man bär sig åt med Candle Flame-sjalen! Det var inte alls svårt när jag väl fattade:) Den blir fin i tunt rostrött ullgarn.
Har också provat att börja på ett par sockor i candle flame-mönstret men det garnet jag började med kommer inte att räcka så det får bli en annan gång.

Dödskallesockorna är klara och används flitigt!
 
Senast ändrad:
Sv: Att sticka?

Halsduken/sjalen färdig i förra veckan. Sen dess har jag irrat i dimma och mörker, totalt utan uppfattning om vad jag ska göra. Har börjat på 3 olika projekt, men avbrutit samtliga. Har lagt 2 åt sidan och tagit upp det tredje. Hittar många mönster jag vill göra nån gång i framtiden, men inget som känns bra NU.
Så jag sitter med mormorsrutor och virkning igen, nu modell större. Tips på roliga grejer sökes.
 
Sv: Att sticka?

Hallå alla stickglada!
Hösten närmar sig med stormsteg och jag börjar få ryckningar i sticknerven, dags att ladda upp stickkorgen.

Hur är det med er andra, vad har ni för nyanskaffningar på gång? För ni är väl inte så duktiga att ni återupptar den gamla stickningen? Inspirera med era nya projekt och gärna i bildform (för tyvärr så fixar inte jag den tekniken):o.

Kom nu in från trädgården/solstolen och sätt igång stickorna eller iallafall det rätta sticktänket:banana:.
 
Sv: Att sticka?

Jag håller på med en dubbelstickning vid sidan av alla andra projekt. :D
Har inte riktigt fått till vändningarna, men det kommer, antar jag. Har ingen bild för tillfället, men återkommer med en i kväll eller i helgen.

Kan under tiden bjuda på en bild på sjalen/halsduken. :D

31251577.jpg
 
Sv: Att sticka?

Jag har stickat hela sommaren och har som vanligt flera projekt på gång. Jag försöker tvinga mig själv att göra klart något av dessa innan jag får ge mig på garnlagret. Bara för därför beställde jag underbara handfärgade garner till sjalar igår.:crazy: Påbörjade/pågående projekt i olika stadier (bilder kommer senare):

- Bomullskofta med randigt vågmönster i natur och brunt, Drops Safran och mönster därifrån. Favvoprojektet just nu.
- Lila kofta i viskos/bomull, Brilla och mönster från Knitty.com. Har avstannat pga jag inte blev nöjd med den halvfärdiga ärmen.
- Mörkblå kofta, bomull/akryl, trist garn att sticka med, pausar därför.
- En nästan färdig socka i spetsmönster, Trekking XXL och mönster från Sock Innovation, har vilat läääänge, men snart är det vinter...
- En nästan färdig socka i resår och slätstickning, bomull/ull/polyamid-garn med mönster från Garnstudio. Stickas på när stickning som inte kräver tankearbete behövs t.ex. på Falsterbos dressyrläktare och på tåg.
- En sjal i Drops Delight och solfjädersmönster från nätet, kul men vilar
- En beige kofta i Drops Karisma och mönster från Garnstudio, tråkig och vilar
- En grå slipover i Karisma och mönster från ?, ska sys ihop och få kanter, snart är det höst...
- En sjal i härligt blågrönt ullgarn från Östergötlands ullspinneri med drakfjällsmönster från nätet, ska bara fästa trådare och ev. blocka.
- En sjal i underbart mjukt gråsvart garn från Atelier Zitron, Unisono, mönstret Haruni från nätet, ska fästas trådar och blockas, men jag tycker inte att resultatet blev riktigt som det ser ut på bilden i beskrivningen.

Förstår ni nu varför jag har "stopp" för nya projekt?:D
 
Sv: Att sticka?

Jag har stickat råttor till katterna.... de äter ju och sparkar på dem, så de "tar slut" rätt fort :rofl: Fick ett desperat nödrop från mamma att Pumba behövde en ny råtta snarast, för han har övergått till att tugga och sparka på den andra katten :crazy:
 
Sv: Att sticka?

Ojoj där låg man i lä:)

Här är det flyttkaos för hela slanten varvat med för mycket jobb så jag har inte hunnit sticka så mycket.

Candle Flame-sjalen är klar och blev mkt bra så en till fast i lila är påbörjad.
Ett par randiga tovade vantar har jag hunnit med under sommaren, och ett par till är på gång.
Bilder kommer bara jag får ordning på huset.
 
Sv: Att sticka?

Jag har stickat hela sommaren och har som vanligt flera projekt på gång. Jag försöker tvinga mig själv att göra klart något av dessa innan jag får ge mig på garnlagret. Bara för därför beställde jag underbara handfärgade garner till sjalar igår.:crazy: Påbörjade/pågående projekt i olika stadier (bilder kommer senare):

- Bomullskofta med randigt vågmönster i natur och brunt, Drops Safran och mönster därifrån. Favvoprojektet just nu.
- Lila kofta i viskos/bomull, Brilla och mönster från Knitty.com. Har avstannat pga jag inte blev nöjd med den halvfärdiga ärmen.
- Mörkblå kofta, bomull/akryl, trist garn att sticka med, pausar därför.
- En nästan färdig socka i spetsmönster, Trekking XXL och mönster från Sock Innovation, har vilat läääänge, men snart är det vinter...
- En nästan färdig socka i resår och slätstickning, bomull/ull/polyamid-garn med mönster från Garnstudio. Stickas på när stickning som inte kräver tankearbete behövs t.ex. på Falsterbos dressyrläktare och på tåg.
- En sjal i Drops Delight och solfjädersmönster från nätet, kul men vilar
- En beige kofta i Drops Karisma och mönster från Garnstudio, tråkig och vilar
- En grå slipover i Karisma och mönster från ?, ska sys ihop och få kanter, snart är det höst...
- En sjal i härligt blågrönt ullgarn från Östergötlands ullspinneri med drakfjällsmönster från nätet, ska bara fästa trådare och ev. blocka.
- En sjal i underbart mjukt gråsvart garn från Atelier Zitron, Unisono, mönstret Haruni från nätet, ska fästas trådar och blockas, men jag tycker inte att resultatet blev riktigt som det ser ut på bilden i beskrivningen.

Förstår ni nu varför jag har "stopp" för nya projekt?:D

Wow, där ligger man i lä minsann! När jag lagt ifrån mig ett arbete då blir det aldrig klart för då kommer jag sen inte ihåg hur och vad jag ska göra härnäst liksom.

O så lite *KL*
På sommaren då stickar inte jag , tycker det känns för klibbigt att sitta ute med garn och tv ser jag ingen sommartid men nu när (förhoppningsvis) hösten kommer då blir jag manisk. Ännu så länge har jag dock inte beställt nåt garn , kollar lite på garntjänst men deras hemsida är inte klar..såg en jättefin väska där jag funderar på.
 
Sv: Att sticka?

Söt sjal!

Det där med dubbelstickning har jag inte satt mig in i ännu men det låter smart!
 
Sv: Att sticka?

lånar knapp

åh så glad jag blev när jag hittade denna tråd, och inspirerad! :bump:

jag tog upp stickandet igen i vintras efter att inte stickat mer än en halsduk på syslöjden.. :P fast det blev lagt på is igen efter ett paper som var x antal veckor sent, då sambon sa att det kanske vore bäst om jag lät bli stickningen innan papret var färdigt. (skulle varit inne i januari, lämnade in i maj :angel:)

nu ska jag i alla fall fortsätta på min sjal som jag stickar "på känn" (blir tokstressad av beskrivningar som jag inte förstår på första försöket). bjuder på en bild på min mössa jag gjorde i vintras så länge. :)
SAM_0079.JPG

(jo, den är klar sen länge men det finns tyvärr inget bildbevis på...!)
 
Sv: Att sticka?

lånar knapp

åh så glad jag blev när jag hittade denna tråd, och inspirerad! :bump:

jag tog upp stickandet igen i vintras efter att inte stickat mer än en halsduk på syslöjden.. :P fast det blev lagt på is igen efter ett paper som var x antal veckor sent, då sambon sa att det kanske vore bäst om jag lät bli stickningen innan papret var färdigt. (skulle varit inne i januari, lämnade in i maj :angel:)

nu ska jag i alla fall fortsätta på min sjal som jag stickar "på känn" (blir tokstressad av beskrivningar som jag inte förstår på första försöket). bjuder på en bild på min mössa jag gjorde i vintras så länge. :)
SAM_0079.JPG

(jo, den är klar sen länge men det finns tyvärr inget bildbevis på...!)

Är det bara jag som inte kan se bilden?? om inte, vad gör jag för fel? :confused: har aldrig lagt in nån bild på buke innan...
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp