Att sticka?

Sv: Att sticka?

tack tack. :)

ser om det går bättre nu då - detta ska bli mitt nästa projekt tänkte jag!

ProductZoom.aspx


fast med långa ärmar. dock vet jag inte riktigt hur man gör ärmar, eller polokrage heller för den delen. haha...:banana:
 
Sv: Att sticka?

Då jag var tvungen att hålla mig stilla håller jag på att sticka klart en ylletröja som blir randig. Naturvit, 5 r, 2 a, men den ska gå att vända på. Det ska bli virkad spets vid ärmen och längst ned på tröjan. Vet ännu inte om jag ska ha den i rosa eller i vit eller möjligen blå. Kanske blir det konstigt? Man får alla möjliga infall medan man stickar nåt, och denna konstruerar jag medan jag stickar.

Sen är jag sugen på att sticka en bikini också.
 
Sv: Att sticka?

åh, låter jättefint! personligen hade jag kört på vit spets, om du inte har nån av de andra färgerna i tröjan redan dvs!

jag kan inte riktigt bestämma mig, köpte ett ljusblått o ett mörkt grått garn, vet inte om jag ska använda bara det blåa eller båda två? började med båda men repade upp, o började om med bara blått men nu blir jag tveksam.. :confused:
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Mitt allra första stickalster är färdigt, en mössa blev det.
SAM_0834.jpg


Nu ska jag sticka en halsduk i samma garn. Man ska sticka räta maskor i 50 cm, sen ska man släppa varannan maska när man maskar av.
Menas det att jag ska "tappa" varannan maska?
 
Sv: Att sticka?

Kul!




Jag blev färdig med björnbärshalsduken igår kväll och är nu rastlös som tusan, MEN jag måste plugga lite först. Och städa. Och diska. Och plugga.
Sen, sen får jag börja på nåt nytt! Vad? Ja, det vet jag inte riktigt...eller så tar jag tag i nåt av de gamla projekten i skåpet...

31624276.jpg
 
Sv: Att sticka?

Låter skumt med avmaskningen *virrig*
Här stickas det betydligt mindre sen jag gick och blev med häst igen i augusti..Men ett par självrandande sockor i Mini Raggi är på gång i alla fall.
 
Sv: Att sticka?

Fin mössa!

Nu ska jag sticka en halsduk i samma garn. Man ska sticka räta maskor i 50 cm, sen ska man släppa varannan maska när man maskar av.
Menas det att jag ska "tappa" varannan maska?

Hur står det i beskrivningen? Kan du skriva av det här så kanske det är lättare att för någon här att förstå och förklara vad som menas?:)
 
Sv: Att sticka?

Fin mössa, härlig färg!!

låter himla konstigt, jag hade nog "stickat ihop" två maskor i änden men jag orkar aldrig följa nån beskrivning, på både gott och ont.. :angel:

kl

här har stickningen stått lite halvstilla, har precis hittat en häst att börja rida och med skola, jobb, sambo och hund ovanpå det räcker inte tiden till riktigt. dessutom har jag upptäckt det roliga i att spela spel på PS3an så... haha.
(mina projekt är iaf en vit flätmönstrat mössa och en grovstickad tröja. har aldrig gjort en tröja innan så det ska bli spännande!)
 
Sv: Att sticka?

Men för faen! Det är inte en "clapotis" du ska göra? då droppar man varannan maska så att dom repas upp så får man en luftigare sjal. googla så ser du massa fina exempel!
 
Sv: Att sticka?

KL

Är det någon som vet någon bra sida med (helst gratis) mönster på snygga tröjor. Alltså lite mer manliga sådana?

/Jonaz, som funderar på att sticka något annat än islandströjor
 
Sv: Att sticka?

Har du kollat på www.stickamera.se och om du kan sticka efter engelkska mönster är www.ravelry.com en fantastisk mönsterbank både gratis och betalmönster,man måste bli medlem men det kostar inget.Garnstudio/Drops har ju en del också .sen finns det en hel del sticksidor med mönster en del gratis och en del kostar bla knitty .
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Gaaaaaaaaah! Det är så irriterande när garnet tar slut på en helg, mitt i ett arbete, utan att man hunnit köpa mer.
Nåja, idag ska jag förbi butiken och köpa mer. Vill göra klart! :banana:

Började på ett par lite längre "pulsvärmare" åt brorsan igår istället. Så nu har jag återigen flera projekt igång samtidigt...
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp