Att sticka?

Sv: Att sticka?

Jag håller med din sambo. Den blev inte snygg, men garnet ser mysigt ut och skulle nog passa bra som halsduk eller mössa. Flåt:o
 
Sv: Att sticka?

Du behöver inte be om ursäkt. Man får hålla med min sambo.;)

Jag både tycker att den är fin och att den är ful. Fulast när den sitter på mig dock.:p Men jag hade ingen lust att göra något så simpelt som en halsduk eller mössa och så hittade jag ju det här mönstret och det var faktiskt kul att sticka det. Alltid kanske man lär sig nåt.


Nu är det dags att åter ta upp mannens ulltält som inte är färdigt. Han kan verkligen behöva det nu. Han frös som en hund i går. 39,4 grader i temp. Stackarn.
 
Sv: Att sticka?

Jag tyckte den var läcker även om jag personligen aldrig skulle använda den typen av plagg!
Om den varit rumplång hade jag använt den utan att tveka!
Vad är det för garn? Tycker det ser helmysigt ut!
 
Sv: Att sticka?

Garnet kom i en fyndlåda jag i något svagt ögonblick beställde. Visserligen har jag stickat ett o annat av de garnerna men det här var svårt att hitta nåt vettigt att göra av förutom mössa/halsduk.

Kommer inte ihåg vad garnet hette, har slängt banderollerna. Lite ull var det i i alla fall.
 
Sv: Att sticka?

Modellen är jättefin men garnet tråkigt, tycker då jag. Vart har du hittat mönstret? Kan tänka mig att göra en sån i svart lite silkigt garn att ha över barärmad klänning t ex.
 
Sv: Att sticka?

I tidningen Stickmagasin, nr 1 från i år. Hette förut Allt om Handarbete men den tidningen har delats i två, en med bara sygrejor och en med stick-/virkgrejor.


Jag har förresten anmält prenumeration på Kreativ Stickning. Ovanstående tidningar prenumererar svärmor på och dem har jag då tillgång till. Ser fram emot första numret.
 
Sv: Att sticka?

Hej alla sticktokiga :)
När min anda faller på så stickar jag raggsockar....
o raggsockar, någon enstaka halsduk jag aldrig använder
men vantar kanske man skulle testa, det har ju efterfrågats

jag använder restgarner, köpte en banankartong full med garner på auktion för några år sedan...

men snygga grejer alla gör

här kommer en länk till mina raggsockar, hoppas den fungerar
http://www.facebook.com/album.php?aid=90850&id=634243039&l=3881fba2de
 
Sv: Att sticka?

Fiiiina! Jag brukar också sticka raggisar, fast mest under höst och början på vintern sen så blir jag sugen på sommargrejer,
 
Sv: Att sticka?

Härliga raggsockor!

Jag jobbar på mina regnbågssockor. Dom blir knälånga och ska passa i mina nya vandringskängor som jag håller på att gå in. Stickar nerifrån och upp och med istickad häl. Har varit livrädd för tå-upp-sockor förut just på grund av hälen, men nu stickade jag bara dit en bit restgarn och gjorde hälen sist. Funkar jättebra.

I veckan har jag virkat *schhh*. Hade inga stickor så det blev några mössor som jag ska brodera Dala-Floda-blommor på. Och en med Godzilla. Tappade bort min älskade Godzillamössa när jag flyttade i somras, nu vill jag ha en ny.
 
Sv: Att sticka?

I veckan har jag virkat *schhh*. Hade inga stickor så det blev några mössor som jag ska brodera Dala-Floda-blommor på. Och en med Godzilla. Tappade bort min älskade Godzillamössa när jag flyttade i somras, nu vill jag ha en ny.

Men vad kul! Då kan du väl lägga in bilder på dina virkalster i virktråden? *Nyfiken* :D
 
Sv: Att sticka?

KL

Nu har jag inte läst igenom hela tråden men har någon snäll bukefalist lust och förklara för mig (gärna med bilder ett enkelt men ändå snyggt sätt) att sticka en halsduk/sjal?

Skuggan_ som drunkar i gran:D
 
Sv: Att sticka?

Halsduk är världens enklaste ju. Bara att lägga upp så många maskor, om du vet hur man gör, man vill att halsduken ska vara bred. Sedan stickar man räta maskor så långt som man vill ha halsduken.

Sticka sjal är också lätt. En trekantig gör man genom att börja med en maska. Sen stickar man två maskor genom den första. Ökar sen en maska i början på varje varv. Att öka en maska kan man göra på olika sätt. Hitt på nåt vettja.
 
Sv: Att sticka?

Bild på den ena mössan finns i virktråden nu.

Här är sockorna jag håller på med!
30750786.jpg

Dom är snyggare på än det ser ut på bilden:)

Har även börjat på ett par sockor till i ett knepigt sockgarn som jag har försökt sticka med förut men aldrig riktigt blivit vän med. Vet inte riktigt om jag gillar färgerna, men nu har jag randat det med svart och då ser det bättre ut.
30750787.jpg
 
Sv: Att sticka?

Halsduk är världens enklaste ju. Bara att lägga upp så många maskor, om du vet hur man gör, man vill att halsduken ska vara bred. Sedan stickar man räta maskor så långt som man vill ha halsduken.

Sticka sjal är också lätt. En trekantig gör man genom att börja med en maska. Sen stickar man två maskor genom den första. Ökar sen en maska i början på varje varv. Att öka en maska kan man göra på olika sätt. Hitt på nåt vettja.

Shit vad jag känner mig blåst, jag vet inte hur man gör:confused::p Jag går ändå mode design och borde kunna sånt:p:o
 
Sv: Att sticka?

Jag tycker du du ska gå till biblioteket och kolla i stickhyllan, dot brukar finnas en hel del kul böcker med både enkla grundbeskrivningar och knepigare grejer du kan ge dig på när du fått kläm på grunderna.
 
Sv: Att sticka?

...men skjut mig snälla...:cool:

Sambon ville ha en logga på "ulltäcket", sin favoritgrupps förkortning. NIN. Det sista n:et ska vara felvänt. Gissa vad jag gör. Jo jag vänder båda n:ena åt fel håll. Tur att jag var så avancerad av mig att jag gjorde en provlapp först. Och tur att jag upptäckte att det blev felvänt.
 
Sv: Att sticka?

Har man varit så duktig att man gjort en provlapp och inser sitt misstag så att det blir rätt sen behöver man inte skjutas.

Själv gör jag aldrig provlappar och upptäcker misstagen för sent. Då får de blir kvar...
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp