Att sticka?

Sv: Att sticka?

Min Att Göra-lista
- Göra färdigt mammas julklapp
- Tuttvärmare storlek S och XL

- Hundtröja
- Pulsvärmare 3 par
- Raggsockor
- Tumvantar med mönster (2 färger)
- Tröja till mig själv
- Halsduk (sån där stor ring som man lägger i två varv runt halsen)

Bjuder på en liten bild samtidigt som jag uppdaterar listan lite.

31966060.jpg
 
Sv: Att sticka?

När jag läser här har jag lust att sticka handledsvärmare och benvärmare igen. :)
Inget klår hemmastickade handledsvärmare!
 
Sv: Att sticka?

Nä, det är svårslaget faktiskt =) Ska fly fältet ut på landet i morgon (orkar inte fira födelsedag med fika o sånt som vanligt, utan ska ut o rida o äta tårta med ett par kompisar i lugn och ro) och ska ta med mig stickor och garn så jag kan handarbeta lite medan de friska individerna sköter stallsysslorna :) Då blir det nog ett par nya handledsvärmare, hittade ett så mjukt o gosigt garn härom veckan :)
Så ska jag sticka färdigt min halsduk med luva oxå, bara luvan kvar att göra.
 
Sv: Att sticka?

KL
Glad imrahil här!
Gav min farmor,som är en rätt svårflörtad dam på 92 bast, ett par vantar i julklapp. Bruna, maskintovade, med enkelt grönt broderi. Hon blev överlycklig och redigt imponerad och hade dom på sig hela kvällen! Med tanke på hur mycket fint hon stickat i sin dar tar jag det som stort beröm:bump:
Gav även bort ett gäng andra vantar till diverse folk, även det blev uppskattat.
Nu är vantförrådet ganska tomt, bra ursäkt till att sticka fler.

Har även stickat två mössor som jag ska visa bild på vid tillfälle.
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Har stickat en kofta. Hittade på mönstret själv. Blev riktigt nöjd faktiskt.

PS. Ärmarna är lika långa, tröjan hänger snett... :D


fram.jpg


bak.jpg


detalj.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Att sticka?

Snygg!!!

Jag fick repa upp 20 cm av hundtröjan eftersom jag tänkt fel, så nu börjar jag bli lite less på den. Men men, gör om, gör rätt...
Blir ju inte bättre av att jag är sjuk IGEN och dessutom behöver lägga all tid jag har på skolan denna vecka... *suck*
Men den kommer bli snygg! Det är jag helt övertygad om. :)
 
Sv: Att sticka?

kl

Jag har gjort en grön benvärmare (och en mintgrön mössa :love: ) problemet är bara att jag kommer sabba båda arbeterna när jag ska maska av :mad: Någon som vet hur man på ett BRA sätt maskar av en loom? Utan att arbetet förminskar sig nämnvärt.
 
Sv: Att sticka?

Knappar.

Jag har än så länge stickat en halsduk (första gången jag håller i ett par stickor). Den blev inte alls bra, så nu ska jag ge det hela en chans. Kanske lite överkurs, jag vet inte. Men nu ska jag sticka en tröja. Hittade en beskrivning som inte verkade allt för svår hemma hos mamma.

Detta är alltså andra gången i mitt liv som jag försöker sticka något :p
 
Sv: Att sticka?

Du kanske borde öva lite mer på halsduken först? :D Det är väl bland det lättaste man kan sticka...
 
Sv: Att sticka?

Snygg!!!

Jag fick repa upp 20 cm av hundtröjan eftersom jag tänkt fel, så nu börjar jag bli lite less på den. Men men, gör om, gör rätt...
Blir ju inte bättre av att jag är sjuk IGEN och dessutom behöver lägga all tid jag har på skolan denna vecka... *suck*
Men den kommer bli snygg! Det är jag helt övertygad om. :)

Sånt är inte kul. :(

Jag har abstinens nu... Har börjat på en kombinerad stickad/virka tröja eller väst (har inte bestämt mig) med mormorsrutor på framsidan. Svart botten med olika färger i rutorna. Får se hur det kan arta sig....
 
Sv: Att sticka?

Jag är lite sugen på mormorsrutor igen, men stoppar mig själv - ska ju bli klar med listan först!
Mormorsrutor är perfekt att göra i skolan. Har man väl kommit in i "takten" så behöver man inte fundera så mycket på vad man håller på med. :D
 
Sv: Att sticka?

Men jag har idag kommit 10-15cm på min tröja (bakstycket) och jag hatar allt vad resårstickning heter =P
 
Sv: Att sticka?

kl

jag har helt tappat allt vad inspiration heter, den försvann nångång i höstas! men när jag läser här blir jag lite taggad, så stickningen (eller en av dem) får följa med till jobbet på fredag! :banana:
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Har stickat en kofta. Hittade på mönstret själv. Blev riktigt nöjd faktiskt.

PS. Ärmarna är lika långa, tröjan hänger snett... :D


fram.jpg


bak.jpg


detalj.jpg


Ooooh, vad fint!

Själv har jag nästan genomfört strumphellsickena, bara att virka lite på mudden som det ska vara enligt receptet. Sen ska de iväg till London.

Jag har beställt mer sånt garn för att göra strumpor till mig själv och så har jag nästan gjort klart en mössa med lite flätstickning.
 
Sv: Att sticka?

Har provat tre-fyra olika sätt att maska av nu (har ett kvar att testa - maska av det på stickor och sticka ihop det) inget ger önskat resultat :rofl: En annan metod jag skulle kunna prova är att sy ihop det och sen virka fast stygnen på kanterna. Benvärmaren tidigare nämnd går inte över hälen :angel: så det är häl och benvärmare i ett. Kan iofs föra en "tubsocka" i raggsocke version, tådelen är lättfixad om man syr ihop den sista biten.
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp