Irrelevant. Man måste få om man vill. Måste.
Och vad är alternativet tycker du då, att en person inte får bearbeta på sitt eget sätt? Lagstadgat tvång att dela med sig av alla sina tankar till sin äkta make?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Irrelevant. Man måste få om man vill. Måste.
NejOch vad är alternativet tycker du då, att en person inte får bearbeta på sitt eget sätt? Lagstadgat tvång att dela med sig av alla sina tankar till sin äkta make?
Fast det beror väl på om det handlar om fakta eller åsikter? Här gällde det åsikter, det förstår man väl även om inte varje post börjar med Jag tycker.Såklart inte! @Singoalla skriver "man måste väl få bearbeta saker i sin egen takt". Måste. En sanning utan tolkningsurtymme. Det var det jag reagerade på.
Jag har lärt mig att det är viktigt att skriva att det är ens egna åsikt och inte hela bukes/världens osv sanning då man skriver i trådarna här...men det går tydligen inte att gardera sig...
Off topic. Sorry.
Som jag skrev: enligt mig...och klart att man tänker mycket i sådana situationer, men att skaffa sig ett försprång på det sättet som jag tycker ts verkar skaffa sig, är dumt och fult enligt mig.
Jag vill inte gå bakom ryggen på honom på något sätt. Men om jag vill kolla upp mina möjligheter att behålla huset tycker inte jag är att gå bakom ryggen på honom? Jag ska prata med honom om detta såklart, men innan dess vill jag bara veta om jag har möjlighet att köpa ut honom.
Tänker du inte föreslå skilsmässa om du inte har möjlighet att köpa ut honom? Förstår inte sammanhanget riktigt. Om han inte vill bo kvar, vilket du skrev att han inte vill, så är det ju ingen idé att gå bakom ryggen på honom nu. Berätta för honom att du vill skiljas, och ta allt därifrån - tillsammans. Du lär inte ha större chanser att bo kvar för att du går bakom hans rygg - kanske snarare tvärtom.Jag vill inte gå bakom ryggen på honom på något sätt. Men om jag vill kolla upp mina möjligheter att behålla huset tycker inte jag är att gå bakom ryggen på honom? Jag ska prata med honom om detta såklart, men innan dess vill jag bara veta om jag har möjlighet att köpa ut honom.
Jag är inte intresserad av att fortsätta den diskussionen, för tråden ska inte handla om mig.Så då måste man ju få bearbeta saker på sitt eget sätt? Det är lite svårt för mig att föra diskussionen vidare när du bara svarar "Nej".
Min erfarenhet är att "man" inte alltid förstår ändåFast det beror väl på om det handlar om fakta eller åsikter? Här gällde det åsikter, det förstår man väl även om inte varje post börjar med Jag tycker.
Buke är inte en person, utan många olika personer med olika åsikter varför tonen kan variera i olika trådar beroende på vilka som skriver. Sedan är väl kontexten i allra högsta grad viktigt. Att vara anonym och skriva "Jag vet vem du, användare X är IRL, och har Y åsikter om ditt liv" och att skriva "Jag funderar på att skilja mig och skulle vilja bolla tankar med utomstående." Ja, nu vet jag inte vilken situation du syftar på där det skulle ansetts fel att vara anonym, men som ett exempel.
Tänker du inte föreslå skilsmässa om du inte har möjlighet att köpa ut honom? Förstår inte sammanhanget riktigt. Om han inte vill bo kvar, vilket du skrev att han inte vill, så är det ju ingen idé att gå bakom ryggen på honom nu. Berätta för honom att du vill skiljas, och ta allt därifrån - tillsammans. Du lär inte ha större chanser att bo kvar för att du går bakom hans rygg - kanske snarare tvärtom.
Vart tar respekten för en livspartner vägen vid en separation??![]()
Hur skulle det försvåra några chanser för att hon kollar upp om hon har möjligheter att köpa ut honom? Om hon inte har råd och han inte vill eller har råd så får de ju sälja, en skilsmässa hänger ju inte på om någon har råd att bo kvar eller inte, det beror på att man inte längre vill leva ihop.Tänker du inte föreslå skilsmässa om du inte har möjlighet att köpa ut honom? Förstår inte sammanhanget riktigt. Om han inte vill bo kvar, vilket du skrev att han inte vill, så är det ju ingen idé att gå bakom ryggen på honom nu. Berätta för honom att du vill skiljas, och ta allt därifrån - tillsammans. Du lär inte ha större chanser att bo kvar för att du går bakom hans rygg - kanske snarare tvärtom.
Jag är inte intresserad av att fortsätta den diskussionen, för tråden ska inte handla om mig.
Jag hade hellre bollat mina farhågor och tankar med anonyma personer på nätet än med personer jag eller maken kände(nu bollade jag inte med någon, men det hade nog varit bättre om jag gjort det).
Jag trodde helt ärligt att alla i min vänkrets skulle döma mig väldigt hårt, så det var i princip ingen som jag kände som fick veta något till fyra månader efter beslutet när både jag och han hade landat i det.
Tänker du inte föreslå skilsmässa om du inte har möjlighet att köpa ut honom? Förstår inte sammanhanget riktigt. Om han inte vill bo kvar, vilket du skrev att han inte vill, så är det ju ingen idé att gå bakom ryggen på honom nu. Berätta för honom att du vill skiljas, och ta allt därifrån - tillsammans. Du lär inte ha större chanser att bo kvar för att du går bakom hans rygg - kanske snarare tvärtom.