Jag är visserligen inte jättebrydd över att de oannonserade gästerna ska ha nåt att sysselsätta sig med medan jag klär mig, mer brydd över att jag som sagt inte uppskattar att bli avbruten och framför allt inte mitt i något privat. Vi är aldrig klädda hemma, har oftast vår ”vuxentid” dagtid och som sagt hund som skäller som en tok. Det hade nog kvarstått, även om gästerna hade haft en fin trädgård att titta på.
Vi är ett gäng som har stuga i samma område, men om någon ska komma över så meddelas det. ”X kommer förbi på fm och hämtar flakmoppen” eller nåt. Jättebra, då kan vi se till att ha kläder på oss, kanske inte ta en dusch eller ”det där samtalet” just då. Men jag tror också det är en kulturell skillnad. Jag är inte van vid att visa mig i morgonrocken, eller bjuda in någon i köket medan jag står och rostar mackor med rufsigt hår. För mig är det privat och känns lite konstigt. Men bor man i ett samhälle där man regelbundet är i varandras ”privata sfär” så kanske det känns naturligt och inte lika ”integritetsobehagligt” när någon kliver in.