Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan varmt rekommendera skogen. Gratis och tyst.
Fast han fick ju just sin egentid där. Han skottar, hinner tänka på saker och ting utan att bli avbruten etc. Var och en skapar sin egentid vart de kan få den. Han gör det uppenbarligen när han är ute och skottar eller någon annan liknande aktivitet (klippa gräs, måla, etc).Ja, själva ordet verkar väldigt laddat för honom. Speciellt eftersom han själv inte har behov av egentid hemma, han nöjer sig med att gå ut och skotta någon timme och sen vill han inte vara själv mer.
Men vad säger han när du säger detta till honom? Börjar han tjafsa emot och inte vilja åka?Drömmen vore att min sambo skulle vilja hälsa på en kompis eller sin mamma och sova borta en natt så jag får sova i lugn och ro, äta frukost i sängen och bara slappa hemma!
Men eftersom han inte är så sugen skulle det räcka med att dom åker iväg en förmiddag så jag iaf skulle få tre timmar här hemma i min borg![]()
Jag har ibland åkt bort med lillen för att ge honom en helg hemma själv men han saknar oss mest hela tiden och vill att vi ska komma hem
Därför kanske det är svårt för honom att förstå.
Drömmen vore att min sambo skulle vilja hälsa på en kompis eller sin mamma och sova borta en natt så jag får sova i lugn och ro, äta frukost i sängen och bara slappa hemma!
Men eftersom han inte är så sugen skulle det räcka med att dom åker iväg en förmiddag så jag iaf skulle få tre timmar här hemma i min borg
Men man behöver vara ensam hemma ibland, slippa att gå eller åka iväg.
Och ja, att åka iväg för egentid är inte alls samma sak som att få vara hemma ensam!
Svarar dig plus lite till alla andra.
Hans mamma ville jättegärna att han och lillen kom upp i slutet av månaden och stannade över helgen. Jag funderade först på att följa med men sen sa jag att han kanske kunde åka själv så fick jag vara hemma.
Han ville då ställa in eftersom den är 70 mil dit, han tycker det blir tungt att köra själv hela vägen och det förstår jag. Men ni kan ta flyg tyckte jag men då sa han att han ville ha bilen så han inte blir "fast" hemma hos sin mamma.
Han får komma iväg och dessutom ha sin mamma som hjälper till med bebisen så jag tyckte det lät bra men nu blev det ingen resa alls.
Han är inte så äventyrssugen av sig utan trivs bäst med att vara hemma och fixa med huset, skruva i bilen eller köra lite skoter.