Nej jag hoppar över insekterna, även de chokladdoppade.
Men som djurfoder så kan det vara värdefullt istället för Tex fiskmjöl.
Men som djurfoder så kan det vara värdefullt istället för Tex fiskmjöl.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo exakt, det finns ju en hel del att göra med att slänga mindre, äta mindre av det ena eller det anddra osv som går att göra innan allt kreverar. Gråärtor, gröt och bröd har ju folk ätit till nöds i Sverige, dammar med sötvattensfisk har ju också varit populärt.Jag är inte så särskilt kräsen eller benägen att tycka att saker är "äckligt" så jag valde "kanske". Men samtidigt undrar jag varför? Om jag inte vill eller kan äta den typ av kött och animalier som jag är van vid och gillar så föredrar jag nog att äta växtbaserat, faktiskt. Hellre rostade kikärtor än rostade syrsor, liksom!
Hälsosamt? Det är väl ett extremt luddigt begrepp?Det ska ju tydligen vara väldigt hälsosamt med protein från insekter.
Gissar att de menar "hälsosamt" för att man får i sig ca tre gånger mindre kalorier och fett än när man äter samma mängd protein i till exempel biff. Iaf när det gäller syrsor.Hälsosamt? Det är väl ett extremt luddigt begrepp?
Jag antar att det i rätt beredd form inte är annorlunda än annan föda.
Hälsosamt? Det är väl ett extremt luddigt begrepp?
Jag antar att det i rätt beredd form inte är annorlunda än annan föda.
Varför inte? Vi äter ju så mycket annat. Det kanske är gott och billigt?Varför skall man äta insekter?
Det blir mindre utsläpp per kg . Ja än nöt ex.Varför skall man äta insekter?
Ok. Nja jag gör mycket för miljön. Tex flyger inte. Men kött är gött så är det. Heldre kalv än insekt.Det blir mindre utsläpp per kg . Ja än nöt ex.
Och väljer man sitt kött är det helt ok.Ok. Nja jag gör mycket för miljön. Tex flyger inte. Men kött är gött så är det.
Mitt fraktas 5 mil som längst. Köper kyckling kalv och lamm från trakten. Kyckling slaktas på gården till och med.Och väljer man sitt kött är det helt ok.
Kategorin "kött" kan produceras på olika sätt och fraktas olika långt.