Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker lite likadant angående skaldjur. Nu äter jag inte dem särskilt ofta heller på grund av tycker inte om, men snacka om djur som kan se otäcka ut!Eftersom jag redan äter skaldjur som är en slags större insekt och dessutom äter avfall och en del annat man nog inte ska tänka för mycket på. Så skulle jag kunna äta insekter också.
Jag vet att en del rostar termiter när de svärmar och säger att de är crunchy och söta. Mest var det hundarna som åt dem och sedan kräktes upp halvsmälta termiter vilket var mindre trevligt.
Det är tillåtet i hela EU sedan i ett par år tillbaka Det är därmed även tillåtet i Sverige, men min uppfattning är att produktionen inte riktigt kommit igång än (om den någonsin gör det). I t.ex. Finland, Nederländerna och Danmark har det varit tillåtet betydligt längre, därav att det finns större urval på de marknaderna.Det har varit prat om att tillåta insekter som mat i Sverige rätt länge. I Finland är det tillåtet med insektsmjöl i bröd t ex.
Spännande! Vilken smak?Jag har faktiskt ett par påsar syrsor i min kyl som en gäst tog med sig och vi glömde av.
Jag är lite för feg, men i mjölform hade jag nog inte haft några problem med det
Och det är ett långt o zvultet zteg bara o bli vegetarianNix. Never!
Skulle hellre bli vegetarian än äta insekter
Nej det går bort för mig. Men jag förstår inte helt varför man inte kan använda dem till höns och odlad fisk istället för malt fiskprotein. Det är ju djur som nog skulle välja att äta insekter frivilligt. (Speciellt som det är så väldigt trist att de fiskar ut haven.)Kan du tänka dig att äta insekter? Har du provat? Vilka insekter kan du tänka dig att äta? I vilken form?
Jag har sett att det finns malda insekter som tydligen ska vara väldigt nyttigt. Pasta som är tillverkat av torkade insekter har jag sett online.
Hela torkade insekter kräver nog lite tillvänjning.