Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Är inte superaktiv i tråden, men har varit med från början.

Mitt sto är född 3 Juli, hon är drygt 160 cm nu, E: Careful- Phaeton X. Hon är inriden och en riktig klippa att rida, bara vandrar på som att hon aldrig gjort annat :p
Vi håller på och förbered för 3-års test nu, men vet inte säkert att hon visas.

Hehe trodde ingen skulle se det (A) men ja jo på Walle rider jag på gården x) Han tycker min paddock är för mjuk och jobbig, vilket den också är, blev för mkt sand... Så han får vänta tills den blir fixad nu i sommar innan han får gå där igen :)

Så har man stora ytor är det bara att utnyttja! ;)

*KL*

En liten presentation av min Walle (det är ju ett gäng Wallar i denna tråd :p)

Han är född 18 maj och heter egentligen Amazing Warrior
e: Warsteiner u: Amelia ue: Highlight

Han ska bli min nya dressyrstjärna eftersom min gamle har gått i pension.
Vi håller på att rida in honom.
Jag står på marken för jag fick en bäbis för 4 månader sen, är inte riktigt i form för att rida in unghäst än ;)

11489_354974881272404_337601678_n.jpg

Haha, det kanske var därför han inte ville åka hem sen? ;) För att hans dumma matte försökt visa honom BOMMAR! :D

KL
Jättekul att det händer så mycket i tråden, jag har som ingenting att uppdatera med så jag bara läser vad alla ni gör. Balder går och skrotar och tigger om uppmärksamhet. Det är fortfarande is på vår gård och infart så jag tar mig inte nånstans med honom. :( I övrigt har det tinat så mycket så det är bart på nästan alla grusvägar runt omkring, men det är ju lite svårt när man inte tar sig dit. :meh:

Igår träffade han och hans kompis på en hästätande pryl som matte släppte i hagen. Akta er vad farlig den var!

http://www.youtube.com/watch?v=TNadXNeu1EM

Ja jag vet att min hage ser förjävlig ut... Det är is eller hästskit överallt. Och som synes vet inte grabbarna vad EN toalett är, det är mer "skit där du står det är enklare", inklusive mitt i maten så att matte får slänga hälften. :meh:

Gör väl en liten snabb presentation av min också då. Balder är en liten bruksnordis (ca 144 nu) som jag köpte i december 2012. Han kördes in för kälke viket gick jättebra, tills vi fick jordens bakslag. Har inte kört honom sen i höstas, men det ska väl bli. Var iväg på intensivträning en helg vilket gick bra. Nu hade jag tänkt lägga fokus på inridning istället eftersom jag inte klarar ut honom i körningen, men då blev det som sagt is överallt... Har suttit på honom en gång utan problem.

5_zps2f1061c6.jpg

_DSC0196_zpsb0b546ce.jpg

_DSC0329_zpsc4e30204.jpg

IMG_20131020_172904_zps7e00306c.jpg

DSC_1117_zps32ce60a7.jpg

Senast ändrad:

Så var det nog!
Idag har vi lasttränat helt själva. Gått in och ut många gånger, ja jag stängde till o med två gånger. Då gick det minsann hur bra som helst.

Å du, min hage är också full av skit.
Ibland kan man undra om de gör något annat än skiter.... :crazy:

Eller hur. Alla kan ju se hur de hoppade upp och anföll honom ;) Nej de kunde vi inte springa över, man fick springa fort förbi innan de bet en! :D

Vad kul att läsa om alla 11ors framgångar, så fina allihopa!! Såg att ni gjort lite nya presentationer av era tottosar så hänger på.

Holly's Caipirinha kallas för Ninja, e:Cairo ue:Casir Ask ee:Cortez. Bestämd liten rödhårig dam i stallet men väldigt snäll när man sitter på ryggen. Ca 160 just nu men växer sakta och jämnt.

Hade tänkt att matcha henne för 3 års testet men planerna har gått i kras eftersom hon klättrar över bommen i transporten och att jag förmodligen kommer få ta bort min andra häst nu :( Orken är i botten just nu..

Här som föl!
230110_10150176152518660_7177503_n.jpg

1 år
561051_10151414432388943_52819879_n.jpg

Bilder från i höstas
j1_528c832f88e59d51a691a8f1.jpg

ninj_52650202ddf2b36aa264bb1b.jpg

image3_5253c41fddf2b30309a3bb21.jpg

Oj vad fin.:)
Den måste du visa. Kan du inte hyra en lastbil?
Förstår att orken tryter i sorgen. Jag beklagar.

Jag har inte heller varit så aktiv tidigare i tråden mest för att min hingst inte bor hemma hos mig och nu när han tränas så står han inte heller hos mig :p

Kort presentation
Han är e Radisson - Landlord och är min egen uppfödning. Hans mamma har bott hos mig rätt länge, var tänkt att bli min tävlingshäst men jag hann aldrig sätta igång henne, hon är uppfödd av min tränare. Mormor har många pris i 130/140.
Planen är att visa honom på 3årstest då han visat hopptalang :) Han ska säljas i år är tanken och är till salu redan nu (ej på annons el dylikt dock).
Han är världens, världens snällaste häst och lugn och stabil och trygg med ALLA människor.

Bebis
reza_zpsf9c94ecc.jpg

Nu
1979568_767227566623053_2079668273_n.jpg

Axel: Ja önskar att jag kunde, men har varken hunnit löshoppat henne så mycket som jag vill plus att jag vet inte hur lång tid de kommer ta innan min andra dam får somna in. Har haft henne i 11år så känner mig sjukt nere just nu. Blir det inget 3års test får vi sikta på kvaliten, vill inte visa henne om hon inte är redo. Har tänkt att ha kvar henne för mig själv så det är ingen stress, hade dock vart kul och sett hennes poäng. Visades som föl med 44p dock va mamma häst halt så det gick väll inte direkt som planerat.

Hunter: Åhh så fin! Jag som har förkärlek till Radisson! Visst var det du som ägde hans avkomma som visas på bruksprovet nu va?

Kl

Idag var Dunder hos tandläkaren på återbesök. Förra gången, för två veckor sen, så gick en av vargtänderna av så en rot blev kvar och han ville vi skulle vänta två veckor så skulle den lossna av sig själv. Så idag åkte vi tillbaka och roten satt löst så han kunde dra ut den nu.
Så skönt att slippa tänka på vargtänder i framtiden och dessutom fick han beröm för sin utstrålning. Han passade på att visa upp sig lite när vi var inne på kliniken :p

Haha, Imbra ser precis ut som min mammas ponny när hon löshoppar :p

tengstrom:
trist med din andra häst :( synd på treårstestet med, Ninja är så fruktansvärt fin!

Maja_kandi: HAHAHA, när de står bredvid varandra och tittar storögt på däcken, heelt underbart :D

KL
Jag mätte Nangijala idag för jag tänkte att hon kaaanske vuxit lite ändå (det där med hennes slutliga mankhöjd gör mig lite småorolig ibland :p ). Tyvärr inget i manken men ta mig tusan om hon inte vuxit en centimeter till 146 i korset... så nu skiljer det 5cm igen, suck. Jag tror faktiskt hon kommer växa sakta och länge, borde jag kanske pausa den lilla ridningen jag gör just nu? Tills hon vuxit lite mer fram? Just nu rider jag ca 1gång i veckan (sällan 2) i 5-10min.

Vad fin! En häst helt i min smak, så milda ögon:love:

Tengstrom: wow vad läcker hon är. Här finns ju utstrålning i massor!

Maja kandi: han är ett charmtroll lille Balder. Den lilla pussfläcken sitter ju perfekt...:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2