Arabiska fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska fullblod

Det är bara å åk :)

När jag skulle köpa sist åkte jag natttåg till Kiruna och kollade på en, sen var jag på väg till Värmland till ett arabsto där, men däremellan hittade jag rätt häst i Linköping. (Bor i Hälsingland.)

Jag är grymt sugen på att ta några dagar för att åka ner och kika !

Det var ju liksom bara det här med att få ihop det praktiska här hemma om jag åker iväg.

Eller äsch, enklast är att bara sticka så får sambon reda ut kaoset som blir !

Men tack för den lilla gratisreklamen!;) Med så fina avkommor känns det tryggt att erbjuda honom för allmän avel!

Jag visste förstås att han har bra avkommor, det var den största anledningen till att han hamnade hos mig, det plus stammen, som jag tror passar utmärkt till mina polska ston.

Jättefina bilder, Haaydirah har så vackert uttryck!

Elisabeth Ivarsson har ju gjort en förteckning! svenskaarabhingstar.eu/

Länge sedan den listan uppdaterades,
men jag håller på med en ny,
som tar tid att färdigställa.

Här är ett forum där det finns "gamla" inlägg.
CA och SCID lista.
http://arabhingstar.forum24.se/arabhingstar-about612.html

Alla araber friröntgade från cystor.
http://arabhingstar.forum24.se/arabhingstar-about170.html

Och INGEN skulle tjäna på att fara med osanning.

Då hoppas jag att vi blir fler Arabhästägare här i dalarna, du får lycka till med hästletandet DarkInNight.

Själv har jag köpt häst från Karlsborg, Uppsala, Norrtälje, Onsala, Sundsvall och Näsåker, dä ä ba å åk... ;)

Vilka fina hästar det var i tråden :love:

Har ni kollat in Bask Afire Bay som kommer till Sverige under våren?! :d

Inget gäddhuvud där inte, ganska rak profil, kropp, massa och gång, utstrålning så det både räcker och blir över, där blev jag nog lite kär!!

Jag vill gärna se honom irl, jag är helt klart nyfiken på honom. Jag hoppas han får några fina söner i sverige, för i år blir det nog ingen betäckning.

Vet någon om han kommer visas nåt, eller måste jag åka heeeeeela vägen ner till skåne för att se honom? :D

Kan inte tänka mig att de kommer hålla en sådan hingst borta från säsongens utställningar, han kommer säkert visas!

KL

Nu hoppar jag in med en bildbomb! :D
Inte några nytagna bilder, men här är mina tjejer:

Chantelle f: 2002 Etic x Coppelia Chayenne - Fynd
IMG_532700-42-53.jpg

Cora f: 2003 Samsheik x Carrawana - Bask Clasix
IMG_7865x.jpg

Rojin f: 2009 El Amin x Roxanne - Bayard
Rojin2012.jpg

Rose of Roxanne f: 2011 Sokrates x Roxanne - Bayard
Rosie2012a.jpg

Roxanne f: 1993 Bayard x Ragazza - Nimran
RIP <3
IMG_5800x.jpg

Vilka vackra hästar!

Och Cora -HERREGUD vilken biff!! :eek:

*blir helt galet nyfiken och vill se fler bilder, gärna från sidan* :D

Hon skulle ju kunna dela med sig lite av det smått otroliga hårsvallet också. Förslagsvis till min Skalle-Per.

IMG_5760.JPG

Senast ändrad:

Ja han börjar ju bli till åren men är som ung! Fina wadim. Så himla mysig att hantera! Har ridit portmer några gånger och han rör sig fantastiskt, väldigt mjuk och fin, något han verkligen nedärver! Wadim får otroligt vackra avkommor, kombineras dom med rätt mamma så blir dom fantastiska! Har en del tillsalu nu e. båda. Riktigt trevliga hingstar måste jag säga, man glömmer nästan att de är hingstar ibland ;)

Hoppas verkligen att han kommer att visas. Blev GRYMT sugen på att betäcka ridhästen!
Men finns inte pengar eller möjlighet för det just nu.
Ev så kommer han att frysas ned medan han är i sverige som jag har förstått.

Riktigt kul med en sån hingst till Sverige i vilket fall! Måste få se honom live, frågan är hur man ska lyckas få ihop det, långt till skåne.

Kul med bildbombning!
Här har vi istäcke överallt så hästarna gör ingen knop alls och matte är tvärless på att det skulle töa och sen frysa. Funderar på att stanna innomhus tills det blir vår.

Hahahaha, den tanken har föresvävat mig också, men här var det soligt och fint idag så jag promenerade och longerade tre hästar. Men så halt och knöligt att snabbaste gångarten fick bli långsam jog .....

När också en tanke om att betäcka ett av stona med Bask Afire Bay .... Får se om jag får med maken på tåget. Handlar ju också om frågan om man verkligen ska betäcka när läget är som det är. Å andra sidan måste jag använda mina ston innan de blir för gamla, vill hinna få fler både på Exelencja och Plannja. Neva och Kornelia är unga och kan vänta.

Jag går i tusen bitar av frustration över is och skarsnö! Tuggar fradga snart...

Plöjde igenom lite gamla bilder och hittade en "jättefin" bild på mig:rofl:

Fortfarande är det Erucj, e:Wadim u:Erudycja-Probat
Sofia+och+kusen+(2).jpg

Som sagt var planen inställd på fälttävlan men det ligger på is tillsvidare pga sparkskadan förra året. Nu har jag inte tävlat något sedan 2010 och det riktigt kryper i kroppen! Hoppas kunna dressyra lite framåt sommaren och hösten, kortsiktigt mål ligger väl någonstans vid msv:c och i framtiden är det (självfallet!) grand prix ;)

Vad har ni andra tävlingsekipage för planer för året?

Vad har ni andra tävlingsekipage för planer för året?

Ta tag i träningen ordentligt i år och kanske nudda på Lätt A till hösten. Hästen är ju utbildad, det är jag som måste få till det så vi inte skämmer ut oss.

Sen skulle jag vilja känna på WE också, försöker ta reda på om det finns några träningar inom rimligt avstånd.

Har även suttit o tittat på Google maps och drömmer om ett par långturer under sensommaren. :)

Problemet för mig är att jag jobbar utomlands och är borta periodvis, så det blir så "hackigt" med både träning och tävling. Men jag ska försöka rycka upp oss i år. Om inte fröken lyckas skada sig i hagen när jag är hemma, vilket hon lyckats med 2 år på rad :crazy:

Menar inte att bryta er intressanta diskussion om planer och tävlingar- tycker det är jättekul att läsa om det!:)

Men måste bara inflika att det känns väldigt roligt och inspirerande med de nya hingstar som kommer/har kommit till Sverige. Matisse, Ekemir, Bask Afire Bay, Tärenäs nya som jag inte minns namnet på e. Marwan al Shaqab ... Plus alla de fina hingstar som redan finns här!

Vi kan inte säga att det inte finns bra hingstar här i landet, också jättetrevligt att allt fler inser att hingstarna måste uträtta någon form av prestation för att rasen ska föras framåt!:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
46 47 48
Svar
947
· Visningar
22 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024