Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför köpte du en arab? Du föddes väl inte som arabhästägare?
Du valde arab en dag, tror ni inte att de finns andra som gör samma. DU valde ju för att du hörde de var så trevliga, skrev du!!!
Varför räknas inte GLAZ in bland de framgångsrika svenskfödda? Europachampion är väl tillräckligt internationellt, tänker jag.
... så att de kunde bli "hästägare" fast de inte kunde rida; som någon slags statusstämpel?
Nej, jag valde för att jag SÅG att de var så trevliga! Och för att westerntränaren jag red för sa det jag berättade i mitt tidigare inlägg, och jag SÅG att det stämde!
Jag var fullproppad med fördomar mot araber innan dess. Det fanns visserligen ett par araber på ridskolan där jag red som barn och tonåring, men de sågs lite över axeln. Det var halvbloden som gällde, eftersom araberna "var så stirriga", "stjärnkikare", "svårridna" med mera.
Mina araber har effektivt fimpat alla mina fördomar. Jag har haft araber i tjugo år nu, och det finns ingen annan hästras som kommer i närheten av de kvaliteter jag ser hos dem. Många av mina bekanta har blivit omvända, efter att ha träffat mina. Men det hindrar inte att fördomarna lever kvar.
Måste bara fråga; vad säger att värdet idag är "fel" på arabhästen?
Varför skall värdet upp?
Varför skall värdet upp?
Varför skall värdet upp?
Bra fråga. Utbilda hästarna, placera ut dem hos duktiga ryttare, se till att de visar sina talanger och får ett värde därefter.Måste bara fråga; vad säger att värdet idag är "fel" på arabhästen?
Varför skall värdet upp?