Arabiska fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska fullblod

Nu kan jag inte hålla mig från att inflika:

Jag skulle ärligt talat bli glad om man såg fler mode-hingstar med docksöta huvuden.

Det jag menar med detta är; dagens extrema huvuden är ofta långt ifrån söta. Tyvärr. Hingsten med flest betäckningar 2012 har ju ett rent ut sagt skrämmande huvud. Slut på inflikandet :o Jag vet att detta diskuterats tidigare, ursäkta.

I övrigt står jag alltså fast vid tidigare utsago och överensstämmer med -testosteron tack!

Livar upp med en rolig bild på mina pållar:
IMG_5742.JPG

Senast ändrad:

Och faktum är att Annika skrev angående korta halsar att det gällde hästar med extrema dishar ... vilket jag också har hört från många uppfödare ...

Tror du inte att det sammanhanget snarare hänger ihop med att uppfödarna bara har avlat på dish, och struntat i halsen och därmed har halsen blivit som den blivit än att det det skulle finnas något samband mellan mkt dish och kort hals?

Det är iaf min teori.

Ang magic magnifiqe så tycker jag att han varken har kort hals eller långt huvud, men jag har bara sett honom på bild.

Det är ju ändå många uppfödare som har använt honom, kanske är de duktigare än vi här och ser något som alla som klagar på honom inte ser?
Jag har som sagt inte sett honom irl, och nu är det väl rätt så ointressant iomed att han inte ska användas till svenska ston något mer, iaf i år.

Fast nu var det inte det jag sa något om.
Uppenbarligen så säljer det iaf.

Ja, det gör han. Tror inte att det är så att andra uppfödare ser något som vi inte ser, utan han används för sitt extrema huvud.

Hur många uppfödare som letar efter en hingst med prestationer och korrekt exteriör använder en sådan hingst? Väldigt få!!

Hur många uppfödare som letar efter en hingst med extremt huvud som kan ge avkommor som kan ge framgångar i showringen och pengar i handen använder en sådan hingst? Många!!

Jobbar med både wadim och portmer och kan säga att båda är riktigt riktigt fina!! Portmer har de bästa psyket man kan tänka sig, och wadim är så otroligt vacker och härlig! Hans avkommor blir större vad jag har sett, inga små araber.. Och väldigt lätta att både hantera och rida! Portmers avkommor har riktigt fin ridbarhet också!!

Jättetrevligt att höra! Två finfina hingstar, och temperamentet är minst lika viktigt som de yttre företrädena!

Är sugen på att använda Wadim, någon gång kanske ...:banana:

KL

Vi diskuterade ju lite ang ridbarhet och rörelser för ett tag sen.

Hittade en video på en häst född 08 som jag tycker ser riktigt trevlig ut! Videon är upplagd förra året i maj, så hästen är ju väldigt ung. Jag inbillar mig att han kommer gå ännu bättre när han är lite äldre, kunna ta ut steget i traven mer och samla galoppen mer.
Han tappar balansen och hamnar på bogarna några ggr, men i den åldern tycker jag det är ok.

http://www.youtube.com/watch?v=G155Y1cuvY4&list=WLDBB79F5DB84CA2D8

Fast han är född 09, du kan inte begära att en hingst född 09 ska ha några prestationer. Han ska ju iväg på inridning nu, så säkerligen är det bara en tidsfråga innan han dyker upp på tävlingsbanorna.

Han själv behöver inte ha det, som vi också har diskuterat tidigare, men hans far (eller farfar och/eller morfar) borde ha rejäla sådana med tanke på hur många som använder honom. Har de det?

Den unga hingsten på videon gillar jag också, ser ut att ha stor bogfrihet och framåtgripande, mjuka rörelser. Snygg också!

Jag har inte varit intresserad av honom, så jag har faktiskt inte ens koll på vad han har för stam, än mindre vad den ev kan ha presterat.

Kimmis: jag håller med dig, jätte fin och jätte trevlig ung pojk. Jag gillar hela presentationen, jätte duktig ryttarinna, som ger hästen alla möjligheter att göra det den ska. Hon är troligen en westernryttare, skulle jag gissa på... Kul att se, tack för att du delar med dig!

MVH Pernilla

*KL*

Kan inte nån av er som har en gård ge en plats åt den stackare som står till salu på Hastnet till slaktpriset. :(

Fin stamtavla. Står att hon har gått som fölsto, men jag vet inte var för att hon har inga reggade arabavkommor.

Gör ont i mig att se henne. :(

Usch ja, som liten drömde jag om att ha ett eget "Follyfoot" om någon minns den serien, alltså ett ställe där jag tog hand om oönskade och vanvårdade hästar ... Tyvärr kommer alltid verkligheten i kapp en, så som det är nu har jag ett stall fullt av älskade pensionärer, och det är så knökat att inte ett tagelstrå extra får plats ....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
46 47 48
Svar
947
· Visningar
22 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat