Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Ja jag gillar Gwarant. Någon gång kommer jag säkert att använda honom till något av mina ston.

Hej Cornelia,
Roligt att du har ett sto efter Mirroh, en riktig outcross på Narinne och representant för en annorlunda hingstlinje Latif OA.

Jag tycker om TA Nox, Gwarant och Plagiat för att de är bra representanter för rasen, arabtypiska och presterande, alla tre har djup i stammen, hög klassiga hästar generation efter generation. Ingen bra häst träder fram ur ett tomrum!

TA Nox går ju bort för Nevas del, eftersom de är halvsyskon, men Plagiat är en hingst jag gillar. Och Gwarant som sagt.

okej, spännande.. hoppas allt går bra:) Själv så vill jag nog betäcka min pålla med en arabhingst.. Problemet är att vi här Finland har så få bra arab avelshingstar, De flesta utav dem är inget att hänga i julgranen.. det avlas på många icke godkända hingstar eller hingstar med väldigt dåliga poäng..dålig exteriör, dåliga gångarter osv.. Och jag vill ju få fram en bättre arabindivid och inte bara avla på första bästa bara för att han finns nära till hands så.. Det finns faktist 2 här Finland som jag tror skulle passa Zadira, men problemet är att den ena är leasad till danmark och den andra är så ung och har inte hunnit prestera så mycket ännu.. Så jag funderar och funderar vad jag skall hitta för passande hingst.. Har funderat på om det finns några bra hingstar i Norra Sverige som kunde passa?? Någon som vet vad det finns för hingstar där?
Finns en fin arabhingst i mellan sverige, Wafvel ox han är efter El Borr. Har otroligt starkt och bra syke!

När ändå frågan om hingstar i olika landsändar tas upp; vilka hingstar finns idag på semin? Antar att det har diskuterats tidigare, men har riktigt dålig koll på det.

Kan ju också vara till hjälp för t ex Aliha som har problem med att hitta bra hingstar på vettigt avstånd.

Det enda jag känner till om Wafvel är att han är pappa till Ingrid Boströms Wearst. Något annat har jag aldrig hört? Är han visad? Finns det bild på honom?

Såvitt jag vet, så är Sokrates e: Elcatero den enda som finns på färsk semin?

Fryst finns ju en mängd hingstar på.

Har tittat på listan över hingstar i Sverige som löst licens, men finns det någon lista över seminhingstar (på fryst då alltså).

Om du googlar "aramon" så kommer du till hennes hemsida där kontakt uppgifter finns.

Arabhingsten imppressive, är det någon som har några erfarenheter av honom och hans avkommor? (temperament) har hört att han lämnar ganska skarpa avkommor är det bara rykten?

Vad tycker du själv om videon, kom jag tänka på?

Betr filmen så tycker jag som flera andra att jag har fruktansvärt svårt för slow motion-filmer och hade svårt för att veta vad jag skulle tycka, det var därför jag frågade de lärde :D

Jag var intresserad av att höra lite omdömen om Crown Prince, tycker det har varit så tyst kring honom? :confused: Trots att han fick så fina poäng. Kul att det blev lite diskussion :)

Jag vet inte om det skulle stämma, har träffat en del helt normala i temperamentet. Däremot är han själv en otroligt personlig hingst som kan upplevas sur, men det är mest spel för galleriet. Han älskar att jobba och är amitiös. Skön att rida med härlig takt i sig, har faktiskt suttit på honom. Ganska stor.

Håller med - man se ingenting når hästen fotograferas i slowmotion!
Dessutom är det populärt, det är sällsynt att se filmklipp med normal gång.

Crown Prince är mycket nära släkt med Maxwell´s stjärna (nu avliden) Crusader. Båda är efter Salaa El Dine, Crusader är undan AK Kastana och Crown Prince är undan AK Kastana´s dotter The Egyptian Princess e. The Egyptian Prince.

Det här hittade jag om hingstar på semin.

FAI
Santana HF
Samsheik + N (Naturlig betäckning)
El Wodkine
Etman – CA = N/N, SCID-fri.
Nordique – CA = N/N, SCID-fri.
Sawoy – CA = N/N, SCID-fri.

AI, TAI
Sokrates – CA = N/N.
Medalj

(Hittar ingen uppgift om Parnassos att han skulle finnas på semin).

Så bra! Då finns det ju lite att utgå ifrån. Antar att det finns fler, men det är väl bara att forska ...:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 355
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 605
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka