Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Tycker också att artikeln var mycket intressant, men reagerade på hingstarna som nämndes.

Vad jag vet är att Pepi är högt rankad som förärvare, väsentligt högre ranking än de hingstar som nämndes. Och Probat har jag för mig ligger väldigt högt också som förärvare.

Vart kan man få tag på den tidningen då?
Antar att det redan finns ett nytt nummer ute...

Skulle väldigt gärna läsa artikeln!

Har för mig att han har flera avkommor med stjärnor på den franska distanssiten. Med betoning på har för mig.

Men det som är mest intressant att titta på är mödernelinjerna, och där finns det några starka polska stolinjer som bl a Nobby stammar ifrån. Dessa stolinjer har gett prestationsavkommor med olika typer av hingstar.

Det finns de som kan mycket mer än jag om dessa stofamiljer och distansavel och jag hoppas att de kommer in i tråden och tillför kunskap.

Jag kan absolut inte se att Pepi eller Probat har någon betydande roll i Fransk distansavel, du får nog nämna några namn för att jag skall se det.
Det är mycket Persik och Dormane i Fransk distansavel och blodslinjer blandas friskt.
Ingela

kl

Oppreva presenterar en ny hingst nu inför säsongen 2011, Lorenzo El Bri från Österrike.
Det finns dock inte så mycket info om honom ännu :).

Han verkar mkt intressant!
Jag har dock lovat Cilla att vi ska utbilda henne lite, så förmodligen blir det inget för oss. Men som sagt - fina linjer på den hingsten!

Den enda nackdelen är att jag knappast kommer vara ensam om en avkomma 2012 ;) Jag är ju lite "sån", tycker om att ha det inte ALLA andra har.
Däremot så gör J och B sällan några felaktiga val och dom har mödernelinjerna som jag har och har haft så egentligen är ju mycket serverat och klart ;)

Nu har jag en ny sele till lilltjoppan - gissa om hon är FIN!
Jag ska ta foton så ni får se :)

Det brukar vara rätt gott om Marbach/Weil-blod på stosidan också.

*kl*

Jag är f.ö. också en av de som tycker det är ett plus med lite med ovanligare blodslinjer på hingsten (och att han inte är "överanvänd"). Får jag en avkomma som jag senare vill avla vidare på så känns det bra om den inte är alltför närbesläktad med det som kommer att erbjudas i framtiden.

Den som väntar på något gott...

Nu äntligen har jag hittat de perfekta hemmen till mina 3 till salu hästar!
3 exporter dessutom!

Igår kväll åkte Ciwanne till sin nya ägare som jobbar precis enligt mitt eget sätt att hantera hästar. Hon behövde komma till någon som har henne som NO 1 häst och som vill uppleva världen med henne. Det fick hon!Vi var alla ut på en gemensam ridtur och fast Ciwanne inte har tillbringat mycket tid under sadeln på sistone var det som om dom var ihopgjutna. Glädje!
Jag kan inte tänka mig en mer lämpad ägare och jag är så glad att det blev precis dom 2.

Hennes son Cobrah åkte även han till en underbar människa med samma horseskills om ovannämda som såg Cobrah, precis som den coola kille han är.
Det såg verkligen ut som kärlek vid 1:a ögonkastet och hon satt lääänge med honom i hagen och bara beundrade. Hjärtat smälte på mig med!
Så båda två bor nu i Finland, inte i samma stall men nära varandra.
Cobrah kommer bli stallkamrat med en annan svenskfödd häst här på Bukefalos.

Vår underbara Electra (Esteticas helsyster) har fått nytt hem hos en jätteambitiös kvinna i Norge. Hon skryter upp hennes psyke ordentligt och den ridbarhet hon har. Jätteroligt! Så nu kan jag verkligen koppla av i tanken med att mina underbara vänner kommer att vara älskade för det dom är, även om dom inte vinner pokaler, och som kommer utbilda och älska dem i många år framåt. Lycka!

Bara av ren nyfikenhet undrar jag om någon har tid och lust att spåna hingst till ett sto jag är bekant med.

Hon är u: Faerga e: Gogo ue: Ariel

Jag kan ingenting om avel men när jag söker på SAHFs stambok får jag fram många hästar från Polen i hennes stam. Det behöver väl i och för sig inte betyda att hästarna är från Polen utan de kan väl även vara importerade.

Det jag vill ha ut av fölet är en allroundhäst, inga utställnings- eller tävlingsambitioner just nu men man vet ju inte vad som händer i framtiden.

Vore kul med lite tips och åsikter!

Fick just höra att Impressive e: Imppulse och även
Immilija e: Immpulse vandrat vidare på de gröna ängarna pga sviktande hälsa.
Så tråkigt!
Vi leasade Immilija och hon var den mest sympatiska lilla häst man kan tänka sig. Helt underbar och oerhört vacker liten häst.
Hon gav oss vackre Emilio e: Smasc (Smasc som även han är död idag)
RIP vänner!

immem2stor.jpg

kl
Någon som vet hur lång tid det kan ta att få svar på SCID- testen efter man har betalat in reg avgiften till arab?

Min illa knyte har nu gått ifrån sin till en början så ljusa päls till en choklad brun färg istället:love:
(råder inte så stor tvekan om färg längre..;)

1 dag gammal
30884568.jpg

6,5 månad gammal
31862835.jpg

31862829.jpg

Tack så mycket! Fick tyvärr inget bra kort som fångat allt hans personliga bus;)

Hej!

Tänkte göra ett CA-test på mitt arabsto nu. Kan någon hjälpa mig om hur jag ska gå till väga?

Tack på förhand! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 355
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 604
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv