Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

bara fyra stycken, så tråkigt :(

Vem är den sista, Piernik? De tre övre har jag hört talas om men inte den sista, och inte heller dess pappa, Ortalion? Nån som vet något om Ortalion, är lite nyfiken :)

Med reservation för fel...

Ortalion är en polsk hingst född 1980 på Janow Podlaski e.Wist u.Orla ue.Pietuszok ee.Bandos. Importerades till Sverige av Stuteri Cavallo på 80-talet och exporterades senare till USA. Tror att han startat galopp i Polen. Modern gick iaf galopp med segerraden 2/11 (10-1-0)!!

Nu har proppen till Sportcupen kommit.. Gå in på ahis hemsida och kolla.. Vilka är det som ska ner? Och vad ska ni tävla eller ni kanske ska vara funkisar? ;)

//Carro

:)Är det några från norrland som ska till sportcupen?

Inte skrivit i tråden innan men svarar ändå:)

Jag ska förhoppningvis ner med min häst. Han har varit väldigt skadad och är nu under igångsättning men vore superoligt att vara med.

I värsta fall bara på utställningsdelen eller så bara för att få komma ut lite. Men om allt går som det ska (håller tummarna) så kanske det blir en L:C också.

Inte skrivit i tråden innan men svarar ändå:)

Jag ska förhoppningvis ner med min häst. Han har varit väldigt skadad och är nu under igångsättning men vore superoligt att vara med.

I värsta fall bara på utställningsdelen eller så bara för att få komma ut lite. Men om allt går som det ska (håller tummarna) så kanske det blir en L:C också.

Gud va roligt, ja då får vi hålla tummarna på att ingenting händer med hästapållen!!
Jag kommer att komma ner med antingen 1 och rida lite westernklasser samt utställning.. Får se om jag hinner träna på något mer ;)
Har du vart och tävlat där förr?

//Carro

De här hittade jag:

71 BLACK TURBO 02051170 e. NV Beau Bey (US)
72 GWARANT 02010238 e. Wadim PL
73 SOKRATES 0297317 e. Elcatero
74 PIERNIK 02880303 e. Ortalion PL

Carina på Silver Arabians

Sokrates kommer inte till avelsvärderingen.

Jag ringde till SH idag och skulle stryka, men se det gick inte...
De visste inte vem som hade hand om det, och "förresten så har vi bara telefontid till kl 12". (Vad synd, det visste nog inte Sokrates...:smirk:)
Helt otroligt, varför ska inte de veta vem som är ansvarig, så jag kan få tag i rätt person när man stryker en häst.

nej vilken osis!!

det var ju synd... jag som har kikat lite på honom på din hemsida på de få ( :mad: ) bilder som finns :D hoppas du förstår hur jag menar!

hade varit intressant att se vad han fick

En irriterande hovspricka, som gör att han stundtals inte tar för sig fullt ut i traven.
Retligt att den skulle komma nu, när han aldrig haft problem annars.

Vad tråkigt, jag hade också velat se vad han fick, roligt att veta om vad man tycker stämmer överänns med domarens omdöme.

En irriterande hovspricka, som gör att han stundtals inte tar för sig fullt ut i traven.
Retligt att den skulle komma nu, när han aldrig haft problem annars.

Hur är han exteriört? styrkor/ svagheter?
Prestationsmässigt behöver han ju inte bevisa nagot.

Lilla svart kommer inte heller, har haft snoriga hästar hemma en längre tid. Vill inte åka någonstans och riskera att smitta ner andra hästar. Kan inte skriva på en hästägarförsäkran med snoriga hästar hemma.

madde++++

Hur är han exteriört? styrkor/ svagheter?
Prestationsmässigt behöver han ju inte bevisa nagot.

Jag tycker inte han har några svagheter.
Jag har ju väntat en del år på att hitta en arabhingst som uppfyller mina krav, som jag kan ta hit till min hingststation.
Jag är tror han passar fint till ganska många ston, båda arab och andra.

(detta inlägg kommer säkerligen att plockas bort, men jag är artig nog att ändå svara på limonas fråga)

det är ju typiskt! alla hästar som jag tyckte skulle vara kul att se resultaten på kommer inte.

åker han nästa år då eller?

åker han nästa år då eller?

Förhoppningsvis. Då vore det ju kul om den nya avelsvärderingen kommit igång.

Bara han blir fräsch så ska han börja tränas om, och förhoppningsvis gå en eller två CR-distanser framåt hösten. Du kanske ser honom då?

Kommer Black Turbo och Sokrates ändå att användas i avel i år?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 741
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 124
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 303
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka