Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

Ja, och så vitt jag vet så användes Black Turbo även förra året.
Så länge det inte är obligaroriskt med avelsvärdering finns väl ingen anledning att strunta i avelsbiten, för att man fått förhinder till avelsvärderingen.

Däremot är jag den första att rösta för obligatorisk avelsvärdering, i ett mer utarbetat skick än det vi har i dagsläget.

Jag också. Jag är emot användande av avelsdjur utan avelsvärdering. Framförallt hingstar, för de har så mycket större genomslagskraft än ston.

Men man kan alltid visa upp i sommar på sommarpremieringarna för samtliga raser o då iaf så hingsten bedömd av kunniga domare.
Då har man iaf fått någon form av avelsvärdering. Bättre än att inte ha något att visa stoägarna.

Idag har även gammelgubben gult snor, så det var nog bra att vi stannade hemma.

Black Turbo kommer att avelsvärderas nästa år. Jag har för avsikt att vara med på Breeders med honom också. Han kommer att användas i avel i år, allt är klart och godkänt. Självklart så kommer jag att upplysa alla intresserade att han inte är avelsvärderad. Jag är också FÖR avelsvärdering, och nästa år har vi förhoppningsvis kommit fram till något bra i avelsgruppen.

Maria-Magdalena får gärna PMa mig om hon/han har frågor ang Lilla svart´s vara eller inte i aveln. Har inga problem att förklara mig på forumet, men det finns regler här och jag vill följa dem.

madde++++

Usch o ve för sjuka hästar. Jobbigt. Hoppas de dräktiga o de små klarar sig bra.
Jag vet att du har för avsikt att avelsvärdera honom. Men som sagt...allt kan inträffa.

Breeders?? Finns det för araber också?

Usch o ve för sjuka hästar. Jobbigt. Hoppas de dräktiga o de små klarar sig bra.
Jag vet att du har för avsikt att avelsvärdera honom. Men som sagt...allt kan inträffa.

Breeders?? Finns det för araber också?

Det är nytt, from i ar.

som jag har fattat det, är breeders/kvalitets samma event, kallas bara lite olika här och var?
Men det kanske är jag som har missuppfattat.

Jag vet inte exakt hur Emelie & co har funderat fram det hela, men det finns mer info på AHIS hemsida. Vad jag förstår det så kommer det att bli på några olika platser i landet med final på Sportcupen varje år. I år är det lite av en prov-omgång så då får det vara med äldre hästar och ovana ryttare som tycker att Sportcupen är för mycket.

Hoppning 50 cm, dressyr något lätt program och western E-klasser. Det där tyckte jag verkade passa mig.....:) Det går dagen innan sportcupen. Jättebra initiativ tycker jag som pushat för unghästklasser.

madde++++

Hej!
Jag ville bara uppmärksamma alla på den intressanta föreläsningen som är i anslutning till årsötet den 12 april. Det är veterinär Kerstin Darenius som gästar oss. Kerstin är en av Europas ledande inseminatörer och även en skicklig hästgynekolog. Föredraget med Kerstin kommer garanterat att vara mycket intressant och läreorik för alla som sysslar med avel.

Sprid till alla ni känner - här finns kunskap att ta till sig!

*kl*

Får man önska lite bilder på dräktiga arabston?
Skulle vilja jämföra bilderna med mitt sto som är lite väl rund för att ha två månader kvar :P

mm får verkligen hålla tummarna.

Inte varit där förr så det ska bli roligt om allt går som det ska:)

*knapp*
Såg precis att Gwarant fick 42 poäng på avelsvärderingen.
Var han den enda araben som visades?

1000-grattis till Ella och Gwarant, bra gjort med 42 p. Kul med en riktig snygging som kan springa bra också!:banana:

*Kl*

Wiee! Måste bara få dela med mig av glädjen, äntligen har min fröken fått sitt första föl! :banana: Det kan ju inte finnas något mer ljuvligt ögonblick i livet än detta! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 741
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 124
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 303
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka