Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

Oj så spännande, grattis!!!

när kommer bilder på henne? ;)
Det dröjer ett tag innan det kommer några färska bilder på henne. Just nu är hon inte fotograferbar. Mer utegångsfår än arab... :rofl: Men kanske kommer det upp lite gamla bilder på henne på min hemsida snart.

Carina på Silver Arabians

GRATTIS CARINA! Jag ser fram emot att få se din nya stjärna!!!!!
Lycka till!

Kram Pernilla

KL

Funderar på att vara med på sportcupen med min kusins arab. men jag hittar ingen information, det som står på hemsidan nån länkade till är ju endast datum och plats för 2007. Är inget bestämt ännu? eller är jag helt blind...

En till fråga; jag har endast visat araber i Spanien. Hur stor är skillnaden på regler vad man får göra och inte göra? kan man hitta någon regelboken på internet?

tacksam för svar!

Det dröjer ett tag innan det kommer några färska bilder på henne. Just nu är hon inte fotograferbar. Mer utegångsfår än arab... :rofl: Men kanske kommer det upp lite gamla bilder på henne på min hemsida snart.

Som utlovat, ett par bilder på Havalah när hon var 1 år (är idag 2,5 år). Foto Anette Mattsson.
Nya bilder kommer med våren... ;)

Havalah3.jpg

Havalah2.jpg

*KL*

Tack, alla!
Jodå, hon är både snygg och stor och väl sammansatt. De är duktiga på det i USA... ;) Dessutom är hon fantastiskt snäll och harmonisk.

Ja, grattis igen Carina!! Mamma åkte ju till Slängsboda, för er som inte visste det.

och ÄNTLIGEN!!!

Lilla svarts första barn! En svart kille med världens minsta öron och världens längsta ben och som han rör sig.....:love:

bilder kommer när vi har fotat. Han föddes 28 februari, men jag har varit bortrest över helgen så därför är rapporten lite sen;)

Angående showträning: det går utmärkt att träna upp hästarna så att de vet skillnad på show och inte. Men som med allt annat så krävs det träning, träning och träning.

neywaz: du vet vart du kan vända dig.....

madde++++

Hur en del av proffsen (nu tänker jag "utrikes") får dem att göra det, vill du nog inte veta...
Vet inte ur de gör men kan säga följande...
Vet ett ponnysto som är meriterad inom utställning. Denna ponny blir helt hysterisk och stressad om hon rids med spö=går inte.
För nåt år sedan var vi på en stor utställning det vi fick se där var INTE roligt.
Men gav en föklaring till ovannämda stos beteende och rädsla för spö.
Det vi såg var följande.
En person tränade på banan kvällen innan. Spöet var vinklat vågrät med handtaget mot ponnyns huvud.
När ponnyn tog ett steg framåt när den inte skulle rappade personen till med handtaget på spöt mot huvudet.
OBS! NU INTE SAGT ATT ALLA BETER SIG PÅ DETTA VIS.Förhoppningsvis var det en engångsföreteelse
Men det var inte trevligt att se
mvh El

Hur en del av proffsen (nu tänker jag "utrikes") får dem att göra det, vill du nog inte veta...
Vet inte ur de gör men kan säga följande...

Jag var på en kurs med Eric (nånting, komemr aldrig ihåg vad han heter iefternamn) som kom från Holland, världsmästare fler faldiga gånger.

Han berättade både vad han själv och andra tränare han varit hos exprimenterat med.. det var allt från elchocker ( el i piskan), till tyngder i svansarna, olika anordningar för att få upp svansarna osv osv..
Men att han kommit framtill efter år av träning att en häst som tycker det är roligt visar sig bäst och alla olika expriment varit "waist of time".

utomlands (läs främst USA) har de väldigt kontroversiella metoder...

Ja, grattis igen Carina!! Mamma åkte ju till Slängsboda, för er som inte visste det.

och ÄNTLIGEN!!!

Lilla svarts första barn! En svart kille med världens minsta öron och världens längsta ben och som han rör sig.....:love:

bilder kommer när vi har fotat. Han föddes 28 februari, men jag har varit bortrest över helgen så därför är rapporten lite sen;)

Angående showträning: det går utmärkt att träna upp hästarna så att de vet skillnad på show och inte. Men som med allt annat så krävs det träning, träning och träning.

neywaz: du vet vart du kan vända dig.....

madde++++

GRATTIS MADDE!!

//Carro

Grattis Madde till underverket !!!

Jooo jag vet, men saken är den att hemma kan de minsann ställa upp sig jättefint, bakbenen långt bak och kröker lydigt på nacken men när vi är ute så antingen somnar de eller så är de intresserade av annat :crazy: Matte är oftast väldigt oviktig då... :cry:

men kanske åka till maddes utställning i vallentuna sen i sommar, nära o bra o så gör det inte så jätte mycket om det går dåligt för vi stöttar allihopa!

Ja, han kommer på fölmönstringen och sen ska jag försöka ta mig till Kumla med honom. Det är mitt i flytten så jag vet inte om jag orkar, kan vara skönt att bara titta också....:smirk:

madde++++

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 742
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 124
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 303
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI