Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ar en liten fråga... min häst har Probat som morfar och jag har en LITEN fundering kring Chagal faktiskt, men han har oxå Probat som morfar- blir detta tokigt att avla på dessa två hästar då? Alltså blir det FÖR besläktat???
Det beror ju på hur mkt du gillar Probat och hans anfäder, risken finns ju att han/de slår igenom på avkomman.
Jag har sett ett par "dubbelProbatare". Maffiga, bruna saker. Därmed inte sagt att du garanterat skulle få en sådan.
Nej, fux är recessivt och kan ligga dolt. Det krävs ett fuxanlag från vardera föräldern för att avkomman ska bli fux. /AFF
Aha okej.. sorry, ja e lite trög.. men då skulle avkomman likaväl kunna bli brun? eftersom min inte har så vitt jag vet fux bakom sig..
Ja, han kommer på fölmönstringen och sen ska jag försöka ta mig till Kumla med honom. Det är mitt i flytten så jag vet inte om jag orkar, kan vara skönt att bara titta också....:smirk:
madde++++
Hur gick det, blev ditt sto registrerat eller inte?
Lånar knapp & puttar upp tråden...
Byter nu ämne så kanske det blir lite "fart" på tråden.
Hur många tänker visa sina hästar på utställningar i år?
Hur många av er är "nybörjare" och tänker visa själva?
Vilka gör som jag "fegar" ur och låter andra visa?
Jag kan bara svara vad jag själv tittar på (i prioritetsordning):KL
Vad tittar man på när man väljer avelssto?
Är utställningsmeriter viktigast eller vill man gärna ha ett sto som är meriterat i sporten?
// Linda