Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

* kL*

Vad tycker ni om Medalj, han själv & vad han har lämnat?
Har han många avkommor som tävlat i ngn " rid" gren? Galopp, distans hoppning etc?

KL

Skickar min fråga igen och hoppas nån kan svara denna gång!!

Funderar på att vara med på sportcupen med min kusins arab. men jag hittar ingen information, det som står på hemsidan nån länkade till är ju endast datum och plats för 2007. Är inget bestämt ännu? eller är jag helt blind...

En till fråga; jag har endast visat araber i Spanien. Hur stor är skillnaden på regler vad man får göra och inte göra? kan man hitta någon regelboken på internet?

tacksam för svar!

Jag ar en liten fråga... min häst har Probat som morfar och jag har en LITEN fundering kring Chagal faktiskt, men han har oxå Probat som morfar- blir detta tokigt att avla på dessa två hästar då? Alltså blir det FÖR besläktat???

Jag ar en liten fråga... min häst har Probat som morfar och jag har en LITEN fundering kring Chagal faktiskt, men han har oxå Probat som morfar- blir detta tokigt att avla på dessa två hästar då? Alltså blir det FÖR besläktat???

puttar... ingen?

Det beror ju på hur mkt du gillar Probat och hans anfäder, risken finns ju att han/de slår igenom på avkomman. ;)

Jag har sett ett par "dubbelProbatare". Maffiga, bruna saker. Därmed inte sagt att du garanterat skulle få en sådan.

Det beror ju på hur mkt du gillar Probat och hans anfäder, risken finns ju att han/de slår igenom på avkomman. ;)

Jag har sett ett par "dubbelProbatare". Maffiga, bruna saker. Därmed inte sagt att du garanterat skulle få en sådan.

hmm... ärligt så gillar jag ju dom grövre araberna så:angel: ja va även och tittade på "shaggy" idag och han va väldigt trevlig. Lugn och harmonisk och lite grov:)

Jag tror att det skulle kunna gå bra med min.. Men han är fux och min är brun, är inte fux dominant eller hur är det?

Nej, fux är recessivt och kan ligga dolt. Det krävs ett fuxanlag från vardera föräldern för att avkomman ska bli fux. /AFF

Ja, han kommer på fölmönstringen och sen ska jag försöka ta mig till Kumla med honom. Det är mitt i flytten så jag vet inte om jag orkar, kan vara skönt att bara titta också....:smirk:

madde++++

:eek:
Har jag missat något, vart ska du flytta?
Hoppa närmre mig ;)

//Carro

Angående utställningsregler.

Alla utställningar i europa följer ECAHO's regler - samma regler i spanien som i sverige. ECAHO's regler finns på deras hemsida

Tack! Han är fin och har ett sånt trevligt sätt.:)

I helgen är det mässa i Västerås, någon som ska dit?
Jag har monter där, kom gärna dit och säg hej. Kul att få träffa lite folk igen efter den långa vintern.

Har fribiljetter till "bukisar", PM:a mig.

madde++++

Lånar knapp & puttar upp tråden...
Byter nu ämne så kanske det blir lite "fart" på tråden.
Hur många tänker visa sina hästar på utställningar i år?
Hur många av er är "nybörjare" och tänker visa själva?
Vilka gör som jag "fegar" ur och låter andra visa?

Ja, det blir troligtvis utställning i Piteå i år och jag har nog inte nerver för att ställa ut själv. Har aldrig varit på en utställning så jag gör nog hästen en tjänst att låta någon van göra det.

KL
Vad tittar man på när man väljer avelssto?
Är utställningsmeriter viktigast eller vill man gärna ha ett sto som är meriterat i sporten?
// Linda

KL
Vad tittar man på när man väljer avelssto?
Är utställningsmeriter viktigast eller vill man gärna ha ett sto som är meriterat i sporten?
// Linda
Jag kan bara svara vad jag själv tittar på (i prioritetsordning):

1. En riktigt bra, genomtänkt, stam som tilltalar mig och stämmer med mina avlesmål (helst med både utställnings- och sportmeriter i stammen).
2. Friröntgad.
3. Bra psyke.
4. En korrekt, arabtypisk, exteriör och bra rörelser.

Det är inte så att jag egentligen tycker att t ex psyket är viktigare än exteriören, men om inte punkt nr 1, 2 eller 3 stämmer så faller hon bort ändå, hur trevlig hon än ser ut, osv...

Om det är ett äldre sto som har fått föl, vill jag se att hon nedärver det jag är ute efter. Egan meriter är bara en trevlig bonus. Det är nog svårt ändå att hitta ett sto som uppfyller de första fyra punkterna.

Carina på Silver Arabians

Fin unge! Men är det inte så att en blivande svart ska födas grå?

Jag kan inte färger så där 100% men tycker den ser ut att bli svartbrun eller brunsvart eller vad det nu kallas. Mörkbrun kanske?

Jättefin unge Madde! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 742
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 124
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 303
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna