Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

kanske svårt få svar på fyra timmar?

Plagiat eller El Catero hos samma ägare tycker jag är intressanta. Båda ridna, visade (elcatero är godkänd för hbl avel, plagiat vann på blommeröd) elcatero är röntgad men vet inte riktigt om plagiat är det

jag har inte sett mer än 2 bilder på plagiat, någon som har nån länk till flera?

har sett filmklippet, tycker han ser ganska stel fram i bogen... får liksom inte fram frambenen, men det är ju bara ett kort klipp, nån som sett honom irl kanske har en annan åsikt?

passartad skritt står det på "dommarkortet" från norge... och bara klass 2...hm... vill nog ha en klass 1 hingst. hade han en dålig dag?

Senast ändrad:

därför att jag inte har hittat nån info om honom nånstans ;)

det enda jag har sett av honom är några foton från en utställning, sen vet jag ingenting mer, men du kanske vet lite om honom? berätta gärna, antingen här eller via PM!

jag vet verkligen ingenting om honom mer än att han är fux.

Angående Plagiat...

Fadern Batyskaf är både rikschampion och Derby vinnare, han har samma mamma som champion Pesal - Perforacja. Plagiat har tävlad galopp i Warsawa, expertena på Bialka bedömda honom att vara hingstkvalité - ej valack som de flesta. För min del slå det mycket högre än norsk avelsvärdering.

jo kanske det, men passartad skritt är passartad skritt... men han bor ju inte så långt från mig så jag får väl åka o kolla själv :idea:

på utställningar bedöms ju skritten ganska dåligt...

den har jag kollat på, men det är ju bara några få sekunder, svårt att få en bild av hästen...

kl*

och eftersom denna tråd håller på att dö så kan jag lika gärna slänga in en frågan om vad ni skulle rekomendera för hingstar till mitt sto!

stammen är: E magnum psyche U artemis UE borneo

det jag främst vill förbättra är hennes halsansättning! de flesta vet väl vem hon är, bilder finns på min profil.

jag har inte bestämmt mig än... (väldigt velig ja jag vet) så därför vill jag se vad ni skulle rekomendera för hingstar.

krav på hingsten : gärna lite större, långa ben. gärna både utställd och riden (så vida den inte är för ung för det) och ett krav som jag inte kommer tumma på en millimeter, han ska vara röntgad UA! mitt sto är röntgad.

avkomman är tänkt att både ridas och tävlas och köras och ställas ut... ja... en riktig allround arab med inriktning mot distans.

hoppas att ni kommer på nån trevlig! jag känner att jag har mkt begränsad kunskap i denna fråga, så snälla hjälp mig!

Hej!

Jag har ju tipsat dig om TA Nox som är en kanon fin kille tycker jag, har du varit och kikat på honom än?

Vad tycker ni andra om Nox?

MVH Pernilla

jo jag vet... jag ska kika på honom men jag tycker att jag inte har tillräcklig med erfarenhet för att säga vad en sån ung häst kommer att bli i framtiden liksom... men jag ska titta, det har jag lovat dig... men igentligen skulle jag vilja ha med nån mer erfaren som kan säga hur han kan växa om de blir bra och om det blir dåligt... nån utomstående som inte är så partisk!

därför att jag inte har hittat nån info om honom nånstans ;)

det enda jag har sett av honom är några foton från en utställning, sen vet jag ingenting mer, men du kanske vet lite om honom? berätta gärna, antingen här eller via PM!

jag vet verkligen ingenting om honom mer än att han är fux.

Har iofs bara sett Magic någon gång live. Men jag upplevde det då som att han hade bra gångarter. Bogfria och med påskjut. Exteriört vet jag inte, är svårt att bedöma tycker jag när de ställs upp på "showvis". Temperament vet jag inte heller.

knapplån

Vill bara påminna om att föreningens (och möjligen kansliets eller vad det nu kan handla om) inre angelägenheter får ni avhandla någon annan stans. Ett antal inlägg är raderade.

Det är inte heller tillåtet på dessa sidor att uppmana folk att gå till andra forum... :idea:

Lånar knapp & puttar upp tråden...
Byter nu ämne så kanske det blir lite "fart" på tråden.
Hur många tänker visa sina hästar på utställningar i år?
Hur många av er är "nybörjare" och tänker visa själva?
Vilka gör som jag "fegar" ur och låter andra visa?

Vilka kommer att vara med på sportcupen?
Svara gärna ni som kommer att delta själva har vi bokat in Kumla & sportcupen . Eventuellt kommer vi även att åka ner till Riks.
Iår har vi husvagn så alla "bukepersoner" kan känna sig välkomna på en kopp kaffe.
mvh El

Lånar knapp & puttar upp tråden...
Byter nu ämne så kanske det blir lite "fart" på tråden.
Hur många tänker visa sina hästar på utställningar i år?
Hur många av er är "nybörjare" och tänker visa själva?
Vilka gör som jag "fegar" ur och låter andra visa?

Vilka kommer att vara med på sportcupen?
Svara gärna ni som kommer att delta själva har vi bokat in Kumla & sportcupen . Eventuellt kommer vi även att åka ner till Riks.
Iår har vi husvagn så alla "bukepersoner" kan känna sig välkomna på en kopp kaffe.
mvh El

Hej!

Jag kommer iallafall försöka vara med på sportcupen!

Och om jag tar ut någon på utställning så kommer jag INTE att visa själv.....

Mvh Pernilla

Mvh Pernilla

Hej!

Jag kommer både på sportcupen och ska försöka åka på kumla, eller jag kommer med nästan 100% möjlighet att åka till kumla. Förhoppningsvis så ska jag kunna ta med mig både valacken och Sto med föl.. I år så ska jag försöka åka på lite utställningar, specellt med sto o föl..
Stoet är på dygn 273 idag och är dräktig med Thee Apprentice. Det ska bli så otroligt spännande och se vad som kommer att komma ut. Hon själv är e:Fynd u:Nefretete.
Lägger ut en bild på henne för ca 2 veckor sen!

18701784.jpg

//Carro

Vi är nu i tävlingsform så vi kommer nog att ställa upp i arabcupen.
När det gäller utställning så är jag mycket intresserad av att ställa ut, men jag är ju som sagt helt novis när det gäller utställning och känner ingen som kan hjälpa mig ställa ut min lilla skönhet....kanske kan jag visa henne själv.
Egentligen ville jag betäcka henne denna sommar, men i och med att hon går kanonfint nu så vore det kul att komma ut på banan också. Jag väntar nog ytterligare ett år innan betäckning (men jag har redan bestämt mmig för hingst);)

jag ska definitivt visa en eller två :D Om jag gör det själv eller om jag lejer bort det får vi se ;)

:bump:

Det är faktiskt kul att visa själv! Ok, jag medger att jag var lite illamående *hehe* innan men när man väl kommer in så blir man lugn (tyvärr blev också hästen jag visade det, show var inte riktigt det hon hade tänkt sig) :rofl:

Visst, som amatör kankse man inte får hästen att stå eller visa halsen exakt som proffsen. Men har man en häst så måste man ju ändå kunna visa den i skritt och trav vid en veterinärbesiktning och iaf min gamla veterinär var tacksam om de stod stilla när de skulle det... :angel:

Jag har sagt det här tidigare: Det är inte så himla märkvärdigt med utställning! Om man bara har en väluppfostrad häst som lärt sig lyssna på en går det bra. Det viktigaste är att ha kul och det finns faktiskt kunniga och snälla människor som är villiga att ge en råd (tex flera stycken här på Buke). Åk på utställning och ha kul! :banana:

/Helena

Hoppas det går och att du dyker upp på sportcupen.
mvh El

Vilken "Go" mage..
Börjar dock nu ännu mer inse att vårat lilla ponnysto bär "monsterföl".
Hon är enorm..

Kul om vi syns på Kumla eller på något av de andra ställena.
mvh El

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 765
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 139
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 306
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 845
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka