Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu svarar jag inte på huvudfrågan, för det har jag ingen erfarenhet av, men det citerade! Heja dig. Jag kan verkligen känna igen mig i att vilja bryta den norm jag redan bryter för att få äga det, få vara mig även om jag inte är "rätt" i samhällets/normens öga. Tycker det låter som ett perfekt alternativ.Det varierar mellan att jag vill svälta mig tillbaka till hur jag har sett ut och att jag på princip vill vara tjock för att andra inte ska definiera hur jag "ska" se ut.
Jag har inte fått den frågan då jag är jämntjock över hela kroppen.
Däremot börjar jag få mer och mer ångest över min vikt. Det är ett ständigt tjattrande om vikt på jobbet, flera gånger varje rast nämns det något viktrelaterat. Har en kollega som gjort en gastric bypass och hon pratar om sin vikt typ hela tiden. Nämner ofta hur tjock hon var innan och hur mycket hon gått ned i vikt, ingen som helst hänsyn till att vi är två stycken som nog är lika stora som hon var innan operationen.
Jag blir otroligt less på denna vikthets och mår inte alls bra av den. Önskar att jag kunde be kollegorna hålla tyst om allt viktprat, men så fungerar det ju tyvärr inte.
Det blir tyvärr rundgång i det känns det som. Börjar en prata om vikt så börjar de andra känna att de behöver göra det också.Även på mitt jobb är det något viktrelaterat samtalsämne varje rast.
Jag är själv helt obrydd över min vikt men jag tycker ändå att det är ganska tröttsamt. Och det känns så obetänksamt, personen bredvid kanske har eller har haft en ätstörning och blir jättetriggad.
I mitt fall tror jag faktiskt att det skulle hjälpa att ta upp det på en APT eller liknande, men jag har hitintills inte tyckt att det besvärar mig tillräckligt.
Även på mitt jobb är det något viktrelaterat samtalsämne varje rast.
Jag är själv helt obrydd över min vikt men jag tycker ändå att det är ganska tröttsamt. Och det känns så obetänksamt, personen bredvid kanske har eller har haft en ätstörning och blir jättetriggad.
I mitt fall tror jag faktiskt att det skulle hjälpa att ta upp det på en APT eller liknande, men jag har hitintills inte tyckt att det besvärar mig tillräckligt.
Precis som ”åhh vad ska ni göra i påsk, jul, semester?” Det är triggande för mig för alla verkar ha så perfekta liv. Eller värre när man kommer tillbaka o man ska redogöra… Det har jag faktiskt bett chefen att inte ta upp på APT, för alla har inte familjer. Såklart kan man prata om det men just på ledda möten vill jag inte att vi leds in på sådant. Precis som mat, vikt osv.Även på mitt jobb är det något viktrelaterat samtalsämne varje rast.
Finns det någon på jobbet du kan prata med om detta? Chef skyddsombud eller nån kollega?Det blir tyvärr rundgång i det känns det som. Börjar en prata om vikt så börjar de andra känna att de behöver göra det också.
Jag sitter tyst eller svarar typ "jaha, okej" om det riktas till mig. Ibland försöker jag byta samtalsämne.
Jag är tyvärr lite ätstörd och blir lite triggad av det.
Absolut, kan prata med chefen. Men ja.. Jag orkar inte dra i det tyvärr.Finns det någon på jobbet du kan prata med om detta? Chef skyddsombud eller nån kollega?
Varför är det ens viktigt att kommentera folk utseende och vikt?Oförskämda människor! Varför är det ens viktigt att fråga om någon är gravid?
Det kan besvära nån annan som tycker det är jobbigt att ta upp.I mitt fall tror jag faktiskt att det skulle hjälpa att ta upp det på en APT eller liknande, men jag har hitintills inte tyckt att det besvärar mig tillräckligt.