Är det alltid en som älskar mer?

Ja precis. Varför ens fundera på vem som är snyggast?
Men @Lampan säger att det är fakta att partnern är snyggare så de kanske har gjort en vetenskaplig undersökning :confused:

Sjukt konstigt!

Men det kanske bara är jag som brukar vara så uppslukad att jag tycker att han är världens bästa och snyggaste och sålänge han känner så tillbaka och uttrycker det har jag inte tid att fundera på om han skulle hitta på bara för att jag skulle vara glad, horribel frågeställning faktiskt!
Jag förutsätter liksom att vi är tillsammans just för att vi är världens finaste för varandra! :)

Sjukt konstigt!

Men det kanske bara är jag som brukar vara så uppslukad att jag tycker att han är världens bästa och snyggaste och sålänge han känner så tillbaka och uttrycker det har jag inte tid att fundera på om han skulle hitta på bara för att jag skulle vara glad, horribel frågeställning faktiskt!
Jag förutsätter liksom att vi är tillsammans just för att vi är världens finaste för varandra! :)
Ja jag skulle nog faktiskt bli besviken och irriterad på min partner om hen gick runt och sa att jag tex skulle vara den snyggare i relationen
Jag skulle tycka att hen måste jobba på sitt självförtroende. Jag tänker också att det finns en risk att den som ser sig som den fule kommer behöva mkt bekräftelse i relationen? Och jag kan vara ärlig med att det inte passar mig. Kom just på nu att jag var tillsammans med en person i min ungdom för 20 år sedan som alltid varje dag gick runt och sa att han var så ful ..

Ursäkta ts- lite sidospår inte riktat direkt till dig.

Ja jag skulle nog faktiskt bli besviken och irriterad på min partner om hen gick runt och sa att jag tex skulle vara den snyggare i relationen
Jag skulle tycka att hen måste jobba på sitt självförtroende. Jag tänker också att det finns en risk att den som ser sig som den fule kommer behöva mkt bekräftelse i relationen? Och jag kan vara ärlig med att det inte passar mig.

Samma här! Jag har kommit såpass långt i min relation till mig själv att jag bär mig själv i form av bekräftelse och behöver inte höra hur bra/snygg jag är hela tiden! Klart att jag vill ha respons på en aftonklänning eller liknande men inte till vardags. Då räcker "Jag älskar dig" och godmorgon sms långt! Jag skulle aldrig orka "bära" någons självkänsla med massa kladdigt smicker för att han ska känna sig bra, sjukt omanligt att vara så osäker! Sen spar jag aldrig på komplimangerna ändå, men då för att jag VILL, inte för att jag måste! :)

Jag skulle tycka att hen måste jobba på sitt självförtroende. Jag tänker också att det finns en risk att den som ser sig som den fule kommer behöva mkt bekräftelse i relationen? Och jag kan vara ärlig med att det inte passar mig. Kom just på nu att jag var tillsammans med en person i min ungdom för 20 år sedan som alltid varje dag gick runt och sa att han var så ful ..

Ursäkta ts- lite sidospår inte riktat direkt till dig.

Gosh vad osexigt när någon säger så om sig själv, gnäll är det värsta jag vet! :yuck:

Hoppar på sidospåret: Hur mäter man vem som är "bättre" i relationen? En poängskala för saker man gjort eller färdigheter man har? Har en utseendejämförelse för en panel?

Jag ha studerat vid universitet, min partner har två år på gymnasiet. Jag kan måla hjälpligt, köra röjsåg och snickra om jag absolut måste. Han fäller träd utan att blinka, är utbildad svetsare med Heta arbeten-certifiering och är väldigt duktig på att snickra.

Vem av oss är bättre? Jag hoppas verkligen ingen svarar på den frågan. I min värld är vi lika bra med olika färdigheter.

Vad gäller utseende tycker jag man uppskattar det yttre på olika sätt. Jag kan tycka en modell oavsett kön är vacker utan att bli sexuellt attraherad. Det är mer som när man uppskattar konst. Hos min partner tänder jag givetvis både på hans yttre och hans inre. Utseendemässigt är det vissa saker jag tycker om hos de jag blir attraherad av. Min partner har de attributen vilket givetvis bidrog till att jag blev intresserad av honom.

Hoppar på sidospåret: Hur mäter man vem som är "bättre" i relationen? En poängskala för saker man gjort eller färdigheter man har? Har en utseendejämförelse för en panel?

Jag ha studerat vid universitet, min partner har två år på gymnasiet. Jag kan måla hjälpligt, köra röjsåg och snickra om jag absolut måste. Han fäller träd utan att blinka, är utbildad svetsare med Heta arbeten-certifiering och är väldigt duktig på att snickra.

Vem av oss är bättre? Jag hoppas verkligen ingen svarar på den frågan. I min värld är vi lika bra med olika färdigheter.

Vad gäller utseende tycker jag man uppskattar det yttre på olika sätt. Jag kan tycka en modell oavsett kön är vacker utan att bli sexuellt attraherad. Det är mer som när man uppskattar konst. Hos min partner tänder jag givetvis både på hans yttre och hans inre. Utseendemässigt är det vissa saker jag tycker om hos de jag blir attraherad av. Min partner har de attributen vilket givetvis bidrog till att jag blev intresserad av honom.
Ja jag utgår ju från att personen man har en relation med gillar ens egenskaper och utseende.Tex snäll och snygg pratade vi om förut i tråden och om jag är tillsammans med någon utgår jag från att personen tycker jag är snäll. För jag skulle aldrig heller vara med någon som inte är snäll.
Snäll och att vara attraherad av personen är grunden i mina relationer.

Ja jag utgår ju från att personen man har en relation med gillar ens egenskaper och utseende.Tex snäll och snygg pratade vi om förut i tråden och om jag är tillsammans med någon utgår jag från att personen tycker jag är snäll. För jag skulle aldrig heller vara med någon som inte är snäll.
Snäll och att vara attraherad av personen är grunden i mina relationer.
Det är ibte alltid jag har fallit för personer som kan beskrivas som "snälla"
Visst kan en bli kär i någon som inte är "snäll"

Men vackert enligt vem då?
Det finns ingen objektiv sanning vem som är vacker. Om vi skulle ställa frågan här på Buke vem som är världens vackraste människa skulle vi få mängder av olika svar.
Om vi pratar om skönhetsideal är de väldigt olika i olika tider och olika kulturer
Det är sant, många människor är vackra och skönhetsidealen har skiftat

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V