Är det alltid en som älskar mer?

Nä, det är inte ofta vi sitter och "Jävlar vad snygga vi är" heller :D

Ändå så ser jag att han är snyggare än mig.

Men hur gammal är du? Knappt ens i gymnasiet jämförde vi varandra om vem som var snyggast och till vilken kille men seriöst liksom? Klart att man ska få uttrycka att man gillar sin partner fysiskt (älskar tex att en av våra användare kallar sin man Hunken) men inte någonstans tror/vet jag att hon säger jaaaa Gud min man är en 10:a, vad är din? när hon pratar med sina vänner :)

Men hur gammal är du? Knappt ens i gymnasiet jämförde vi varandra om vem som var snyggast och till vilken kille men seriöst liksom? Klart att man ska få uttrycka att man gillar sin partner fysiskt (älskar tex att en av våra användare kallar sin man Hunken) men inte någonstans tror/vet jag att hon säger jaaaa Gud min man är en 10:a, vad är din? när hon pratar med sina vänner :)
Menar du att människor väljer partner utan hänsyn till hur personen ser ut :confused:

Menar du att människor väljer partner utan hänsyn till hur personen ser ut :confused:
Nä, hon menar att man inte sitter och jämför sig mot sin partner och snackar om det med sina vänner i stil med "man han är sååå mycket snyggare, smartare och bättre än jag".

Jag VET att jag är snygg, men aldrig har jag funderat i banorna att jag är snyggare än vem än jag varit med. I mina ögon är han snygg och i hans ögon är jag snygg och för omgivningen har vi varit ett snyggt par, men vem är det som avgör vem som är snyggast, smartast, bäst av parterna i ett par och Varför gör man ens såna jämförelser i ett förhållande?

Konstigt sa Bull..

Självklart väljer man någon som är snygg rent fysiskt (Hallå eller?!) men när det är avcheckat så är det ju personligheten som avgör.

Men du kanske nöjer dig med en snygging som är så puckad att han låter sin tjej tjata om han är snyggast hela tiden.
Avcheckat?
Hur kan fysisk attraktion bli av checkat?

Ptja, antingen finns den eller så finns den inte och är man attraherad av någon = chech, men om insidan är som en påse ruttna bananer så slocknar attraktionen ganska raskt för de flesta. Är även insidan attraktiv = ytterligare chech osv.

Tack! :D Jag orkade bara inte! :p

Jag tror det är ovanligt
Dom flesta har säkert preferenser när det gäller fysisk attraktion
Individens preferenser behöver självklart inte följa normen

Nej, det är inte alla som väljer bekantskaper efter ytan.

Det är högst vanligt att människor träffas, lär känna varandra, och först då kommer den "fysiska attraktionen".

Att begränsa sig till ytan först, är något som minskar chanserna att träffa någon som är riktigt kompatibel som man kan ha en bra relation med. Så även om det också är vanligt, är det egentligen jäkligt osmart om man vill ha en bra relation.

Jag tror det är ovanligt
Dom flesta har säkert preferenser när det gäller fysisk attraktion
Individens preferenser behöver självklart inte följa normen

Ingen av mina ex är lik varandra, så att säga att jag har preferenser vad gäller utseende är nog att fara illa med sanningen. Och i vuxen ålder måste jag säga att jag inte träffat på någon som grundat en varaktig relation på det faktum att personen ifråga är snyggast i stan. Snarare attraktiv i det egna ögat, men det har sällan något med utseende att göra enligt min erfarenhet.

Nej, det är inte alla som väljer bekantskaper efter ytan.

Det är högst vanligt att människor träffas, lär känna varandra, och först då kommer den "fysiska attraktionen".

Att begränsa sig till ytan först, är något som minskar chanserna att träffa någon som är riktigt kompatibel som man kan ha en bra relation med. Så även om det också är vanligt, är det egentligen jäkligt osmart om man vill ha en bra relation.
På något sätt så gillar en det en ser till en början, det finns en attraktion
Jag har blivit attraherad av dom som på bild skulle uppfattas som nästan fula. Det är en hellt annan sak att se hur personen rör sig, ler, skrattar etc. En person kan ha en grym utstrålning som charmar, även om personen är "ful" på ett foto.
Så visst kan en "se" en personlighet

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V