Vaddå vårda sitt yttre? Hur menar du nu?Du menar alltså att det finns en absolut sanning när det gäller utseende? Vem bestämmer den? Vogue?
Jag tycker att de flesta människor som vårdar sitt yttre, är vackra på olika sätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vaddå vårda sitt yttre? Hur menar du nu?Du menar alltså att det finns en absolut sanning när det gäller utseende? Vem bestämmer den? Vogue?
Jag tycker att de flesta människor som vårdar sitt yttre, är vackra på olika sätt.
Är skönhet viktigt för dig i en relation? Vad händer sen då när man är gammal? När man är krokig och rynkig? Plastikoperationer?Det är sant, många människor är vackra och skönhetsidealen har skiftat
Jag kan inte förstå hur man kan värdera en annan människa som lite finare eller bättre. Alla är lika mycket värda oavsett egenskaper. Förstår inte. Är en fotomodell som arbetar ideellt med t ex välgörenhet bättre än jag? Beror det på om man är rik eller fattig? Jag har aldrig ens tänkt den tanken att min partner skulle vara snyggare eller finare än jag? Är han en trofé som jag ska visa upp då i bekantskapskretsen? Så att mitt värde då även skulle öka? Tanken är ju helt vidrig.Jag vet inte va det är
Troligtvis är det att jag tycker han är lite "finare/bättre" än jag
Om du förstår vad jag menar
Han är finare både på utsidan och insidan
Javisst kan det hända när som helstJag menar att det inte alls behöver finnas en attraktion av något slag alls dag 1. Man kan umgås på olika sätt i olika sammanhang och sedan efter ett år finna den attraktionen.
Vaddå vårda sitt yttre? Hur menar du nu?
Javisst kan det hända när som helst
Oavsett när det händer, så är attraktionen oftast fysisk
En gillar det en ser, helt enkelt
Varför skulle det vara ytligt?
Fysisk attraktion är inte enbart ytlig, är va jag försöker få framDet säger väl sig självt. Ditt öga - det du ser - kan bara tolka ytliga intryck. Dvs något som vem som helst som ser personen ifråga skulle se - helt utan bas i en djupare relation man har. Ytligt.
Men du blandar ihop det tycker jag, fysisk attraktion behöver inte ha med utseende att göra alls. Jag kan tända på en röst, en beröring eller en doft. Men det kan också vara så att en person blir vacker eller attraktiv i ens ögon för att den är en bra och attraktiv person på insidan. Det kan också vara så att det där som gör att personen avviker från det allmänna idealet för hur man ska se ut för att vara vacker är det som gör att någon annan finner personen vacker och attraktiv.Fysisk attraktion är inte enbart ytlig, är va jag försöker få fram
Fysisk attraktion är ett måste för en kärleksrelation
Jag förstår inte varför en del vill ha det till att fysisk attraktion skulle vara fult på något sätt
Det skulle vara totalt gräsligt att ha en kärleksrelation en inte är attraherad av kroppsligt
Fysisk attraktion är inte enbart ytlig, är va jag försöker få fram
Fysisk attraktion är ett måste för en kärleksrelation
Utseende är för mig det en ser, dvs även hur personen rör sig, uppträder och även hur personen låter skratt/röst mmMen du blandar ihop det tycker jag, fysisk attraktion behöver inte ha med utseende att göra alls. Jag kan tända på en röst, en beröring eller en doft. Men det kan också vara så att en person blir vacker eller attraktiv i ens ögon för att den är en bra och attraktiv person på insidan. Det kan också vara så att det där som gör att personen avviker från det allmänna idealet för hur man ska se ut för att vara vacker är det som gör att någon annan finner personen vacker och attraktiv.
Men du skrev att du inte ville leva utan fysisk attraktion, men du menar att du behöver bli visuellt attraherad?Utseende är för mig det en ser, dvs även hur personen rör sig, uppträder och även hur personen låter skratt/röst mm
En person behöver inte se ut som i en tandkrämreklam för att för att vara vacker
Vad fint att du delade med dig.För att bli personlig....
I min relation så älskade jag besinningslöst och starkt. Han älskade mig och sa efteråt att jag varit hans stora starka kärlek.
jag betvivlar inte ett ögonblick att det var sant. Däremot tyckte han inte om mig. Han gillade inte vad jag sa, vad jag gjorde eller den partner jag var i vardagen. Men han älskade mig.
Den kärleken var betydligt starkare än min de sista åren. Någonstans i botten älskar jag fortfarande honom. Men en relation är totalt omöjlig.
Så varför mäta kärlek? Det är inte mängden kärlek som är viktig, bara att den finns där. Det viktiga är hur man lever tillsammans, hur man förhåller sig till varandra, hur man värdesätter, hanterar och beter sig i relationen.
Om den ena älskar 9 på en tiogradig skala och den andra 7 - vad spelar det för roll över huvud taget?
Det var liberalt sagt. Men jag har inte läst att man sak vårda sitt yttre, kändes lite gammaldags bara. Sen har väl alltid idealen växlat idag ska man ju i princip lukta ingenting eller gott medan tänk hur man luktade på t ex 1500-talet. Så allt är väl relativt även när det gäller det här med hygien, om man som jag ska vara petig bara.En personlig reflektion om att jag tycker att i princip alla människor som är rena är vackra. Det är givetvis upp till var och en att tycka att smutsiga och ovårdade människor är vackra också.