Vet inte hur man citerar delar av inlägg så det får bli såhär. Ingenstans har jag skrivit att han vill kontrollera henne eller hennes kropp. Det var någon som fick den fantasin och sen blev det plötsligt hans åsikt. Så är det alltså inte.
Det går bra att trycka på svara och sen bara sudda ut det man vill ur citatet.
Jag vet vilka i tråden som påstår att han vill kontrollera henne och hennes kropp. Jag tror det kom sig från ett kortare sidospår ang tvångsvård för att skydda foster.
Själv anser jag att lvm absolut är att kontrollera någon, fysiskt. Men att kalla en orosanmälan för "att kontrollera någons kropp" som vissa här i tråden tycks göra blir ju konstigt ändå.
Beslutet tas dessutom av obehörig utbildad person och ingen tvingas till abort!!
Jag ville, med mitt inlägg, bara lyfta att han är i en situation där hans känslor och vissa kulturella mönster kanske får honom att göra eller säga något han ångrar. Så det skadar inte att han tänker över det här med kvinnans integritet. Det har lyfts en del poänger här i tråden som tyvärr drunknat i fördömmanden, som ändå kan vara värda att tänka på.
Alltså värt att tänka på om han är en schysst kille som inte vill råka gå över en gräns av misstag i den svåra sits han är i.
Om hennes vänner ändå vill göra en orosanmälan kanske han kan stå utanför den så slipper han hamna i ytterligare konflikt med kvinnan i fråga?
Har tyvärr inga råd att ge angående vilken hjälp man kan få.. ville mest förtydliga att jag inte menade att dömma honom, för det har ju redan gjorts mer än nog här i tråden..