Milosari
Trådstartare
Jag känner att det är väldigt svårt att bemöta dig, för du har gjort så många antaganden redan. Jag är helt ointresserad av att diskutera henne som person. Hon kanske har jättegoda skäl att dricka varje dag, vad vet jag? Eller du? Men jag anser då att just under tiden man upptäcker att man är gravid och fram tills barnet är fött, då måste man låta bli. Klarar man inte det själv så får man be om hjälp, och då hoppas jag verkligen att samhället kan erbjuda den hjälpen.Tja. Du verkar ju inte ha mycket gott att säga medan du höjer din vän som ju vill skydda det som är i kvinnan (genom kontroll av kvinnan, för det är vägen han måste gå eftersom barnet inte är fött)... Som sagt. Han är inte ansvarsfull. Det var vad mitt inlägg handlade om från början som svar till en person som tyckte det agerandet var sååå ansvarsfullt. Shaema eller ej. Men det kan varken sägas vara ett misstag eller ansvarsfullhet.
Ja, jag försvarar min vän som ÄR en riktig bra person och förälder. Han har gjort en jättetabbe, ja. Men han är bara mänsklig och alla kan vi göra fel.