Detta kanske är väl bryskt, men det han hade kunnat göra var ju att se till att skydda sig vid sex med kvinnan. Skydd skyddar inte bara kvinnan utan även mannen som märkes vid detta fall. Så länge barnet ligger i kvinnans mage så är hennes kropp hennes. Om det inte går att soc-anmäla henne tidigare pga det barn som redan finns bor redan hos pappan så får man göra det så fort det nya barnet är fött.
Tillägg: Det kanske låter väl hårt detta jag skrev ovan, men jag tänker på alla gånger (säger inte att det är så i detta fall) man hör om en man som blir överraskad av en oönskad (från hans sida) graviditet. Oftast så är det efter oskyddat sex. Jag kan inte låta bli att tänka att det inte är bara kvinnans ansvar att skydda sig utan även mannens. Men det är bra att mannen i det här fallet tar sitt ansvar.
Tillägg: Det kanske låter väl hårt detta jag skrev ovan, men jag tänker på alla gånger (säger inte att det är så i detta fall) man hör om en man som blir överraskad av en oönskad (från hans sida) graviditet. Oftast så är det efter oskyddat sex. Jag kan inte låta bli att tänka att det inte är bara kvinnans ansvar att skydda sig utan även mannens. Men det är bra att mannen i det här fallet tar sitt ansvar.
Senast ändrad: