Ännu ett rasval!

Sv: Ännu ett rasval!

Nu ska vi se om jag tolkade dig rätt, menar du att Bullterriern är lättare att ha än Staffen?

Isdåantfall håller jag verkligen inte med.

Bullterriern är mycket mycket mer envisen än Staffen, Staffen har också mer will to please så hur menar du att den inte skulle vara bra första hund, men att Bullen är det?

*KL*

Idag ska vi få komma och hälsa på en Staffe som ägaren har med till sin butik!

Hoppas min sambo blir lika kär som jag är!

Nu ska vi se om jag tolkade dig rätt, menar du att Bullterriern är lättare att ha än Staffen?

Isdåantfall håller jag verkligen inte med.

Bullterriern är mycket mycket mer envisen än Staffen, Staffen har också mer will to please så hur menar du att den inte skulle vara bra första hund, men att Bullen är det?

Nej jag menar inte att någon av dem är lätta att ha som första hund. Jag skrev bara utifrån de hundar jag träffat att de som varit lättast där har varit Bullterriern. Men jag är 100 % säker på att du kan det där mycket bättre än mig då jag inte alls kan mycket om de två raserna mer än de mina kompisar har som man träffat ibland.

Jag menade att den bullen jag ska ställa ut är supergo och eftersom personen i frpga var nyfiken på rasen så kunde hon gärna komma och titta på den lilla killen. Sen kan hon säkert få mycket bättre tipps av dig på hur raserna är och vad som stämmer överens på hennes krav :)

Skrev kanske lite missuppfattande i första inlägget..

Jag vet inte det jag..

Men det är iaf så jag upplevt raserna, fast dom hyffsat lika i grund och botten ..

Bullarna kräver väl lite mindre mental aktivering? Eller har jag fått det om bakfoten, att de är ganska nöjda med en tillvaro där de inte behöver knäcka tankenötter :D

Absolut! :)

Jag skulle gärna ha en bulle nån gång. Men jag tror inte det blir nån, det får räcka med staffens envishet :D

Ja, det är synd. Allergier och hudproblem verkar inte vara ovanligt :(

*kl*
Nu har vi varit och träffat en jättetrevlig staffe. Jag har absolut inge problem med denna ras, inte heller min sambo. Men han är osäker på om han är för snäll :(. Men då kan vi egentligen inte ha en terrier överhuvudtaget. Vad tor ni?
Jag sa till honom att vi båda kan gå på de kurser vi ska gå, men tänk om han är för snäll! Hur kan hunden bli då?

Då fungerar ingen hund om han är för snäll, eller tja då kommer väl hunden inte lyssna fullt ut på honom ( bara när det behagar hunden )

Man ska vara konsekvent och snäll med ändå visa vem som är ledare, man behöver inte vara hård alá tuff och ha kraftig röst.

Då får jag dressera honom till hunden kommer till vårat hem! ;)

Nädå, jag har förklarat detta för honom så nu är det upp till honom att fundera på vad han vill. Men jag är iallafall kär! :love:

Klart det inte gör något om han är för snäll.
Jag är typ världens snällaste och jag kan ha staff. :D Bara man kan sätta gränser och vara konsekvent kan man vara precis hur snäll som helst.

Helt OT men vad tusan är en pudelpointer??? Den ras jag blev föreslgen nämligen.... *skaka på huvud*

Jag har kollat på whippet men min sambo är inte så jättesugen...

Kan säga att det var min sambo som fick tjata på mig att vi självklart skulle ha en whippet, annars skulle det inte bli någon hund:angel: Jag som är uppväxt med stora jakthundar kunde inte tänka mig en tanig whippet....men NU skulle jag aldrig kunna tänka mig en annan ras( eller jo kanske en annan vinthund:D)

Låt honom träffa whippar IRL, så blir han fast;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 645
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 653
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 745
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 499
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka