Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våra önskemål är:
- Liten till mellanstor hund
- Aktiv (klara längre promenader, lydnad)
- Bra första hund
- Får gärna vara soffpotatis när lusten är låg
- Ej för mycket pälsvård
- Kunna vara en lugn hund även om man ligger sjuk i en vecka
Har du några bilder samt en övertygande beskrivning?![]()
Hmm ja de är fina men jag är lite skeptisk till den rasen. Vet inte varför... Har du några bilder samt en övertygande beskrivning?![]()
Har erfarenhet av ett flertal borderterriers då många bekanta har det. De jag har träffat på har varit pipiga, haft könsbunden aggressivitet, riktiga arbetsmyror och otroligt krävande. Kanske har jag bara träffat på de dåliga borders som finns men jag tror att den bör få jaga eller iaf spåra mycket för att må bra.
Var även på utställningen i Sofiero i somras. Vi var i ringen brevid borderterriern och jag säger bara det: Vilket liv det var! Såg ut som om var och varannan border ville flyga på varandra och börja slåss.
Absolut ingen nybörjarhund, utan mer en utpräglad jakthund anser jag.
För det första är det från början en grythund. Idag använder man dock inte en border så mycket till just grytjakt. Det finns bättre lämpade raser för detta. Vid jakt använde rman oftast border ovan jord, det vill säga till klövvilt, vildsvinsjakt ibland och till eftersök.
[*]Iris Softcoated retriever
Min hund är min första egna. Även om jag är uppväxt med hund så kunde jag inte mycket när vi köpte honom. Men vi har gått lite kurser och man lär sig hela tiden något nytt!
Kurser kommer vi gå, vill ha en trevlig lydig hund som trivs med livet!
Vi är ute i skogen så gott som varje dag. Visst fastnar det lite pinnar och sånt, men det är inte så farligt.
Då borde inte min sambo vara så orolig.
Är ni intresserade av utställning? Annars kan man ju klippa dem i en snygg, lite kortare wheatenfrisyr.
Inte mer än den första utställningen som jag gissar att de flesta uppfödare vill att man ska göra. Men vem vet man kanske fastnar i det träsket. på något konstigt vis har jag ett sug att gå och titta på utställningar. Kanske kan vara att jag så gärna vill ha en egen hund!
Jag vill gärna rekommendera rasen, för de är alldeles underbara! Robusta, tåliga hundar som är med på allt man kan tänkas hitta på!
Precis en sån hund jag söker!