Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
- LagottoIgen, mentala problem, de jagträffat på har varit väldigt veka och gärna huggt istället för att gå undan.
- Dalmatiner
Kanske inte behöver vara så otrevliga här inne eller? Hur ligger tysk jaktterrier i statistiken då? Undrar bara för när jag varit upp och tränat min hund i gryt så är det flest tyska jakterriers som tränas och används i naturgryt, därför lite intressant att veta. Om du nu har någon uppfattning om den rasen?
Vad gäller kennlar som avlar på borderns förmåga att jaga ovan jord så undrar jag vilka kennlar du syftar på och om detta skulle vara negativt? Jag ser det nämligen bara som positivt om hunden har fler användningsområden än ett....Jag själv skulle aldrig våga släppa ner min border i ett naturgryt men tycker det är kul att han har intresset för jakt ovan jord samt viltspår.
Har du border själv som du jagar i gryt med? Hade varit kul att höra om i så fall!
Nej jag säger tvärtemot, har inte träffat på en enda Beagle som skulle fungerar som vanlig sällskapshund utan jakt.
Beagle är en jakthund. Punkt.
...Mest rävsprängare men hittar man bara grävling så tager man vad man haver![]()
- Liten till mellanstor hund
- Aktiv (klara längre promenader, lydnad)
- Bra första hund
- Får gärna vara soffpotatis när lusten är låg
- Ej för mycket pälsvård
- Kunna vara en lugn hund även om man ligger sjuk i en vecka
Jag tycker bullterrier är jättetrevliga. Stafforshire B tycker jag inte är en förtsa hund men det kanske bara är för att jag träffat så många av denna ras med ägare som verkligen inte klarat av den.
då har du inte träffat många beaglarjättetrevliga hundar, likväl i jakt som utanför, de som inte använder sina beaglar till jakt har inte haft problem med dem, de behöver såklart aktiveras, men det måste väl alla hundar.
man kan inte jaga året runt så man ser kvaliteten som sällskapshund under våren och sommaren.
men visst är de jakthundar..
Jag tycker bullterrier är jättetrevliga. Stafforshire B tycker jag inte är en förtsa hund men det kanske bara är för att jag träffat så många av denna ras med ägare som verkligen inte klarat av den.
Jag ska ställa ut min kompis minibullterrier i Malmö och ev även hennes cairnterrier.
Minibulklterriern är verkligen för goa. Du får gärna komma och hälsa på honom. Även på cairnterriern om du vill.