Det kan vara så att vi pratar om varandra helt enkelt, för mig blir det väldigt märkligt när någon skriver:
I och med att jag själv är jägare och känner väldigt många jägare så är det rätt svårt att förstå hur man kan "döma" ut en hel grupp. Om en icke hundmänniska som du "umgås" med kommer fram till dig och säger "Jag litar inte på hundägare alls" så tror jag att du skulle försöka peka på att det visst finns hundägare det går att lita på. Säg att jag inte hade reagerat istället, det gör ju att jag håller med om påstående att jägare inte går att lita på och det kan jag inte heller göra.
Det är möjligt vi pratar förbi varandra, jag vet inte. Jag hade ett långt svar i tankarna men jag är trött och kall (och hungrig!) och när jag läste vidare ser jag att @Migo svarat ungefär samma sak fast mer koncist.
Jag litar inte på att folk vet vad de sysslar med, har full koll, är ansvarstagande och kloka, osv. Jag kan inte komma på någon grupp där jag automatiskt antar att någon i gruppen är att lita på i sitt utövande av vad-det-nu-är. Utmärkande för just jägare är inte att de är värre, galnare, skitstövligare eller något sådant. Utan det är att de är beväpnade, potentiella konsekvenser är alltså värre.
Äh, jag är vilse. Jag måste äta något och byta om till torra kläder.