Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågan är väl varför ridskolan inte vill köpa honom?
De kanske inte har ekonomiskt utrymme att köpa? Det kan ju röra sig om en mindre, privat ridskola som använder sig av privatponnyer i utbyte mot reducerad hyra. Eller för all del en vanlig som uteslutande brukar inhyrda lektionshästar. Jag får iofs intryck av att det sistnämnda var vanligare för kanske 15 år sedan, men det förekommer ju.

En äkta liten black beauthy ponny

En liten kolla svart valack som bara syns i mängden på ca 112cm snäll o väluppfostrad. Ej riden eller körd
Gått som sällskap denna ponnyn kan man forma till de man önskar ingen fång eller exem och ej rymmare

Lite jobbigt om den bara syns i mängden. Försvinner den då ur sikte om man tar in den ensam från hagen? Hur ska man hitta den om man tappar den? Om den rymmer ur hagen? Den kan ju stå i trädgården men ändå inte synad.

Har häst på foderannons, där vi klart och tydligt skrivit att hästen inte är eller blir till salu, och får svar från en kvinna som erbjuder sig att mot kostnad utbilda hästen under sommaren för att underlätta för oss att få hästen såld. Två fel i ett svar redan där. Men sedan kommenterar samma tjej på vad som verkar vara en bekants annons i en annan FB-grupp, där hon skriver att hon gärna hade hjälpt sin bekanta om det inte vore för att hon ska vara bortrest en månad i sommar. :angel:

Väldigt många är slarviga när dom skriver, verkar nästan vara en kutym att det är helt OK att stava som en kråka. Det tar ju bara några sekunder att läsa igenom det man skriver?
Jag har märkt att numera skriver man ungefär som man pratar, vilket inte blir rätt. Själv brukar jag alltid korrekturläsa så inga fel smugit sig in, ibland kan det hända att jag missar, men oftast har jag koll och det är verkligen inte svårt och tar verkligen ingen tid heller. Kanske skulle finnas ett autocorrect som även tar grammatiken för dessa slarviga människor? :cautious::idea:

Ja, det känn väldigt omodernt och bakåtsträvande. Att man gjorde så förr när 80-90% inte kunde läsa och det tryckta språket inte var utbrett är ju en sak, men nu......när text och bokstäver är mer spritt än någonsin känns det så fel.
Fel känns det ja, känns som om det inte är så noga idag och det ska skrivas fort och inte kollas.

Problemet är väl snarare att allt färre läser böcker och vet inte hur ord stavas. Fler och fler läser enbart på nätet, text skriven av andra som inte heller kan stava eller så tittar de på film eller lyssnar på ljudböcker.

Ja, och det faktum att de inte har glosor i skolan. Mina barn gick genom hela skolan utan att ha glosor en enda gång.
De är också tämligen dålig på uttryck och ordföljden i detsamma.

Då har jag drillat dem ganska hårt själv ändå.

Högläsning är ett jättebra sätt att lära sig hur ord stavas, ser ut och låter. :)

Mm, jag håller med. Men, det sättet vi fick högläsande inför hela klassen var väldigt traumatiskt för många. man kunde ju ha gjort det i enrum eller på annat sätt.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag tror att jag har råkat svara på en fejkannons. Helt fantastiskt svar från "säljaren". Någon som vet vad tundrasnäppa är för något, och det är ju bra att jag kan passera grillplatser eller hur jag nu ska tolka det. :confused: :p

Tack för ditt intresse jag min vackra häst. Han är fortfarande tillgänglig. Jag säljer honomvederbörlig till skilsmässa. Han är perfekt jag Gud hälsa och har aldrig varit sjuk eller skadad.Nedan följer hans Detaljer:

Utbildad till L/M nivå, enligt klassiska principerna, ålder och tillåtna tid att mogna. Bekräftade jagsamlade verk i trav och Galopp, ben-framställning, trav skuldra, travers, halv pass, counter canter,enkla förändringar, promenad piruetter, stopp och rein-back. För närvarande skolgång flygandeändras och canter laterala arbete och visar mycket löfte.

Begåvad för dressyr, med 3 bra gångarter med härlig Galopp, naturligt rytmiska och balanserad.Rytmiska trav med härlig axel frihet. Rätt, avslappnad tydlig 4-beat promenad. Lätt att flytta jagsmög, begåvad för samlade verk. Gångarter är mycket lätt att sitta alltför. Ridit jag enkel mjuktränsbett eller kandar. Mycket även härdat jag utbildning, bästa passar ryttare som kärlekstematsv "cool" häst och föredrar att köra hästen framåt själva. Aldrig gjort något fel under sadeln, ingalaster.

Självbetitladle konsekvent form under utbildning, bli inte distraherad.

Ägs och tränas av samma person sedan 2,5 år gammal. Få variation jag synda utbildning inklusivetrail rides, galopperande spår, Longering, arbete jag däremot cavaletti och hoppning. Får alltidräknas valdeltagandet, utbildade för att gå på horse walker.

Frisk med ingen tidigare sjukdomar, allergier eller allvarliga skador. Ingen stabil tjänster, perfektuppförande medan grooming, leder, lastning, skoning, miljöprocessutredningen och klippning.Regelbundet skodda, de avmaskas, vaccinerade mot stelkramp, Tundrasnäppa, herpesvirus. Alltidpå en högkvalitativ kost.

Han är en av de speciella hästar som inte kommer grillplatser varje dag. Han är awesome hacka utoch i trafiken. Under hela sin utbildning, har han aldrig kämpat processen. Han är säker och vänlignog för hela familjen. Han sida passerar, snurrar, släpvagnar, står för hovslagare, montering, bad,klippning, osv. Han är lätt att umgås med. Han är mycket lätt att fånga och älskar att vara medmänniskor. Han är en ' jag fickan' typ av häst. Han kommer att gå var du peka honom och inte ärrädd för någonting. Vi har en gång lånat ut honom till lokala Lindroth att använda som en lektionför nybörjare upp till avancerad nivå. Han har inga laster ingen bakre buck bita eller vägran. Hanhar aldrig haft några problem med hälta.

Jag tror att jag har råkat svara på en fejkannons. Helt fantastiskt svar från "säljaren". Någon som vet vad tundrasnäppa är för något, och det är ju bra att jag kan passera grillplatser eller hur jag nu ska tolka det. :confused: :p

Tack för ditt intresse jag min vackra häst. Han är fortfarande tillgänglig. Jag säljer honomvederbörlig till skilsmässa. Han är perfekt jag Gud hälsa och har aldrig varit sjuk eller skadad.Nedan följer hans Detaljer:

Utbildad till L/M nivå, enligt klassiska principerna, ålder och tillåtna tid att mogna. Bekräftade jagsamlade verk i trav och Galopp, ben-framställning, trav skuldra, travers, halv pass, counter canter,enkla förändringar, promenad piruetter, stopp och rein-back. För närvarande skolgång flygandeändras och canter laterala arbete och visar mycket löfte.

Begåvad för dressyr, med 3 bra gångarter med härlig Galopp, naturligt rytmiska och balanserad.Rytmiska trav med härlig axel frihet. Rätt, avslappnad tydlig 4-beat promenad. Lätt att flytta jagsmög, begåvad för samlade verk. Gångarter är mycket lätt att sitta alltför. Ridit jag enkel mjuktränsbett eller kandar. Mycket även härdat jag utbildning, bästa passar ryttare som kärlekstematsv "cool" häst och föredrar att köra hästen framåt själva. Aldrig gjort något fel under sadeln, ingalaster.

Självbetitladle konsekvent form under utbildning, bli inte distraherad.

Ägs och tränas av samma person sedan 2,5 år gammal. Få variation jag synda utbildning inklusivetrail rides, galopperande spår, Longering, arbete jag däremot cavaletti och hoppning. Får alltidräknas valdeltagandet, utbildade för att gå på horse walker.

Frisk med ingen tidigare sjukdomar, allergier eller allvarliga skador. Ingen stabil tjänster, perfektuppförande medan grooming, leder, lastning, skoning, miljöprocessutredningen och klippning.Regelbundet skodda, de avmaskas, vaccinerade mot stelkramp, Tundrasnäppa, herpesvirus. Alltidpå en högkvalitativ kost.

Han är en av de speciella hästar som inte kommer grillplatser varje dag. Han är awesome hacka utoch i trafiken. Under hela sin utbildning, har han aldrig kämpat processen. Han är säker och vänlignog för hela familjen. Han sida passerar, snurrar, släpvagnar, står för hovslagare, montering, bad,klippning, osv. Han är lätt att umgås med. Han är mycket lätt att fånga och älskar att vara medmänniskor. Han är en ' jag fickan' typ av häst. Han kommer att gå var du peka honom och inte ärrädd för någonting. Vi har en gång lånat ut honom till lokala Lindroth att använda som en lektionför nybörjare upp till avancerad nivå. Han har inga laster ingen bakre buck bita eller vägran. Hanhar aldrig haft några problem med hälta.
tundrasnappa-Estero-Lagoon,-Fort-Myers-100402-028.jpg

Tundrasnäppa :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 074
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
65 66 67
Svar
1 334
· Visningar
42 508
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar