Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gillar denna
KWPN valack . importerad från Holland. Trevligt temperament, stora taktfasta gångarter med klipp i steget och en fantastisk stamtavla.........segrar och placeringar i MSV B dressyr, startklar MSV A dressyr. .......
......Vi söker ryttare som vill söker häst till unghästchampionaten då vi tror att han kommer göra väl ifrån sig i de sammanhangen.........

Hästen är född 2009 så unghästchampionaten har liksom passerat...

"Hör inte av er om ni inte förstår alla punkter i denna annons!"

så om det är något som är oklart hur annonsen får man inte fråga??
När jag läser annonsen får jag intryck av att säljaren menar att man inte behöver höra av sig om man inte kan erbjuda den typen av hem som hen eftersöker. Hur det uttrycks i annonsen kanske kan diskuteras, även om jag förstår och känner igen frustrationen över att motta svar där avsändaren uppenbart är en massmejlare som bara kastat en blick på typ bild, ort och eventuellt storlek på hästen och sedan klistrat in ett färdigt copy-paste-svar. Men så tolkar jag det ändå.

"Det är med enorm sorg i hjärtat jag ev behöver hitta nytt hem till mina herrar. För mer info skicka PM så berättar jag mer.
Är enbart en intressekoll tillsvidare, om jag kan hitta det perfekta hemmet till dom!"

Någon mer information än denna om hästarna kan man väl hosta upp i en annons kan jag tycka. Eller ska hon svara dussintals spekulanter om så grundläggande saker som ras, ålder och utbildningsnivå...

Senast ändrad:
"Det är med enorm sorg i hjärtat jag ev behöver hitta nytt hem till mina herrar. För mer info skicka PM så berättar jag mer.
Är enbart en intressekoll tillsvidare, om jag kan hitta det perfekta hemmet till dom!"

Någon mer information än denna om hästarna kan man väl hosta upp i en annons kan jag tycka. Eller ska hon svara dussintals spekulanter om så grundläggande saker som ras, ålder och utbildningsnivå...
Märkligt, antingen lämnar man ut komplett info och säljer till den som matchar det man söker eller så bestämmer man sig innan man annonserar. Så tycker jag. Jag har aldrig förstått mig på såna annonser där man skriver ut att varan ev är till salu,
n märkligare blir det när ingen relevant info om varan står skriven utan bara säljarens beslutsångest.

Såg en annons på en hästvagn. På bilden är allt med utom hästvagnen!!
Det är cyklar, pulkor, bråte, vattenslangar och en massa annat skit.

Det man ser av vagnen, som troligen är en flakvagn eller möjligen en trilla, är kanten på "flaket". Ena långsidan bara. Det ser givetvis inte ut som en vagnskant utan mer som ett hyllplan där allt bråte ligger på.

Har den hjul? Vilket skick är den i? Är den brunbetsad? Jag tror det men det ser man ju inte. Har den säten, hjul, skaklar? Vem vet? Vet den som säljer den?

När jag läser annonsen får jag intryck av att säljaren menar att man inte behöver höra av sig om man inte kan erbjuda den typen av hem som hen eftersöker. Hur det uttrycks i annonsen kanske kan diskuteras, även om jag förstår och känner igen frustrationen över att motta svar där avsändaren uppenbart är en massmejlare som bara kastat en blick på typ bild, ort och eventuellt storlek på hästen och sedan klistrat in ett färdigt copy-paste-svar. Men så tolkar jag det ändå.

ja uppenbarligen har hon tröttnat på "köpare" - som inte slänger sig på telefonen och säger "jag köper" direkt. Tyvärr är det väl så att en "problemponny" kräver lite jobb för att hitta rätt hem till även om den är billig.

"Jag hoppas nu att de som hör av sig denna gången kan respektera vad som står i annonsen. och nej jag är inte folkilsk eller jobbig att ha att göra med om det låter så i texten men jag är trött på alla oseriösa :( vill inte behöva avliva en så underbar ponny!! "

men sen känner jag att resten av texten som att allt är ganska krångligt ...

"Problemet" är att x kräver ett aktivt hem där han får jobba på ett eller annat sätt iaf 3 dagar i veckan. Annars blir han lite uttråkad och kan börja retas med sina hagkompisar eller t.o.m kanske gå över till kompisen i hagen bredvid för att se om den hästen kanske vill leka ist. Så länge han är igång har det inte varit några problem. Han säljs alltså INTE som sällskapshäst! All utrustning ingår!! 110 cm hög och valack.

x är tillgänglig först v 26 då ridskolans termin slutar då, går INTE att ändra på! Jag har heller inte möjlighet att ta hem honom till mig då jag hyr in mig och där finns inte plats så EJ möjligt att ta hem honom på prov innan köp. (förstår att man kanske helst vill det men kan tyvärr inte göra nåt åt det) Då jag ska ha bebis i början av juni kan jag inte heller hjälpa till med transport om det inte är i närheten av x . Jag bor på x så vi måste komma överens om dag då han kan tittas på.

ja uppenbarligen har hon tröttnat på "köpare" - som inte slänger sig på telefonen och säger "jag köper" direkt. Tyvärr är det väl så att en "problemponny" kräver lite jobb för att hitta rätt hem till även om den är billig.

"Jag hoppas nu att de som hör av sig denna gången kan respektera vad som står i annonsen. och nej jag är inte folkilsk eller jobbig att ha att göra med om det låter så i texten men jag är trött på alla oseriösa :( vill inte behöva avliva en så underbar ponny!! "

men sen känner jag att resten av texten som att allt är ganska krångligt ...

"Problemet" är att x kräver ett aktivt hem där han får jobba på ett eller annat sätt iaf 3 dagar i veckan. Annars blir han lite uttråkad och kan börja retas med sina hagkompisar eller t.o.m kanske gå över till kompisen i hagen bredvid för att se om den hästen kanske vill leka ist. Så länge han är igång har det inte varit några problem. Han säljs alltså INTE som sällskapshäst! All utrustning ingår!! 110 cm hög och valack.

x är tillgänglig först v 26 då ridskolans termin slutar då, går INTE att ändra på! Jag har heller inte möjlighet att ta hem honom till mig då jag hyr in mig och där finns inte plats så EJ möjligt att ta hem honom på prov innan köp. (förstår att man kanske helst vill det men kan tyvärr inte göra nåt åt det) Då jag ska ha bebis i början av juni kan jag inte heller hjälpa till med transport om det inte är i närheten av x . Jag bor på x så vi måste komma överens om dag då han kan tittas på.
Jag tycker när man läser resten av annonsen som du la in nu att den är väldigt tydlig och inte alls krånglig? Hade jag varit ute efter en mindre ponny hade jag mycket väl kunnat ringt på den om jag hade en mindre ryttare till den, låter inte som så mycket problem. :)

Jag tycker när man läser resten av annonsen som du la in nu att den är väldigt tydlig och inte alls krånglig? Hade jag varit ute efter en mindre ponny hade jag mycket väl kunnat ringt på den om jag hade en mindre ryttare till den, låter inte som så mycket problem. :)
Håller med. Och om det finns speciella krav - jag tycker inte att de är så speciella egentligen, men med tanke på hur många som verkar tycka att allt under 130 cm per automatik är lämpliga sällskapsdjur - är det väl bara bra att säljaren är tydlig redan i annonsen. Detsamma med de praktiska detaljerna runt datum, prov innan köp och så vidare. Så behöver man varken slösa på säljarens eller sin egen tid om man på förhand vet att omständigheterna inte går att få ihop.

Inriktning: Allround | Typ: Övriga | Storlek: Hästar <160 cm
Kön: Valack | Födelseår: 2009 | Mankhöjd: 158 cm
Temperament: Skitkass och rädd för sin egen svans
Namn: Troublemaker | Pris: 150 000 kr
Det är med stor glädje som jag äntligen säljer denna skithög. Han har varit en stor pain in the as i 3år och jag längtar tills jag blir av med honom. Han vägrar att hoppa och brukar kasta av sin ryttare så fort han får chansen. Han är inte så bra på att gå i form och det enda dressyrprogram han har gått är Lätt d:0.

Han går inte att last om man inte ger honom lugnande och det går verkligen inte att klippa honom. När man hanterar honom så får man akta sig för han bits, väldigt HÅRT! Man kan inte borsta honom för att han stegrar och sparkar alla som kommer nära med en borste. Man kan inte äta i närheten av honom för då tar han din mat och springer över dig.

Jag har ingen aning om hans stam men jag tror att båda hans föräldrar var skitfula och utan talang.

Säljes till vem som helst som är dum nog att ge honom en andra chans. Snälla köp honom jag kan betala dig!

:rofl::rofl::rofl:

Det är med stor glädje som jag äntligen säljer denna skithög. Han har varit en stor pain in the as i 3år och jag längtar tills jag blir av med honom. Han vägrar att hoppa och brukar kasta av sin ryttare så fort han får chansen. Han är inte så bra på att gå i form och det enda dressyrprogram han har gått är Lätt d:0.

Han går inte att last om man inte ger honom lugnande och det går verkligen inte att klippa honom. När man hanterar honom så får man akta sig för han bits, väldigt HÅRT! Man kan inte borsta honom för att han stegrar och sparkar alla som kommer nära med en borste. Man kan inte äta i närheten av honom för då tar han din mat och springer över dig.

Jag har ingen aning om hans stam men jag tror att båda hans föräldrar var skitfula och utan talang.

Säljes till vem som helst som är dum nog att ge honom en andra chans. Snälla köp honom jag kan betala dig!

Så man får 150 000 kr om man "köper"? :laugh:

:laugh::laugh: Åhhh, jag ville ju gå in och titta på hur ett sånt eldsprutande monster kan tänkas se ut men det verkar som om annonsen är borta. Någon ägare som åkt av, varit lite arg när hen satt sig framför datorn och ångrat sig i takt med att blodtrycket gick ner kanske? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 074
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
65 66 67
Svar
1 334
· Visningar
42 507
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV