Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det säger sig självt iofs, att det inte märks när han brunstar... Eftersom han antagligen aldrig gör det..."sköter sig fint vid skoning och har bra hovar. Han är inte stoig, jag märker inte om/när han brunstar."
Det är ju fint att HAN inte är STOIG känns väldigt fejkannons
Det säger sig självt iofs, att det inte märks när han brunstar... Eftersom han antagligen aldrig gör det...
Obegripligt nog verkar det vara så...Sant! Att sen alla bilderna var på en godkänd hingst är ju absolut inga konstigheter, garanterat rätt häst på bilderna
Förstår inte vad dom tjänar på fejkannonser, är det verkligen folk som gladeligen skickar över pengarna och hoppas få hem en häst?
Ahaaa! Såg den annonsen, tyckte den var liite märklig. Nu fattar jag.Sant! Att sen alla bilderna var på en godkänd hingst är ju absolut inga konstigheter, garanterat rätt häst på bilderna
Förstår inte vad dom tjänar på fejkannonser, är det verkligen folk som gladeligen skickar över pengarna och hoppas få hem en häst?
"Hej!
Vår ponny klipptes för ett tag sen och har sedan dess bockat på bana. Ett beteende som min dotter inte kan hantera men du som är duktig med dessa hästar skulle lösa jobbet lätt.
Hon är en super fin och duktig ponny annars och älskar att hoppa. En irländsk import som varit i Sverige i många år nu.
Vi behöver få sålt henne eftersom vi inte reder ut det och dottern ska gå över till stor häst. När hon slutat bocka kan hon säljas för mycket mer. Hon bockar i ridhus och ibland på banan men inte ute i skogen. Film för att se hur fin hon varit i alla år finns att få vid intresse.
Är du rätt person som vill ha en utmaning och samtidigt tjäna en slant på det?
30.000 eller det pris du vill erbjuda att köp henne för. Hör av dig. Ingen skadehistorik finns. Hon har alltid gått som en klocka. Seriösa svar önskas, vi är noga med vår kära Glass som vi haft i många år, men nu behöver vi hjälp. "
"Hej!
Vår ponny klipptes för ett tag sen och har sedan dess bockat på bana. Ett beteende som min dotter inte kan hantera men du som är duktig med dessa hästar skulle lösa jobbet lätt.
Hon är en super fin och duktig ponny annars och älskar att hoppa. En irländsk import som varit i Sverige i många år nu.
Vi behöver få sålt henne eftersom vi inte reder ut det och dottern ska gå över till stor häst. När hon slutat bocka kan hon säljas för mycket mer. Hon bockar i ridhus och ibland på banan men inte ute i skogen. Film för att se hur fin hon varit i alla år finns att få vid intresse.
Är du rätt person som vill ha en utmaning och samtidigt tjäna en slant på det?
30.000 eller det pris du vill erbjuda att köp henne för. Hör av dig. Ingen skadehistorik finns. Hon har alltid gått som en klocka. Seriösa svar önskas, vi är noga med vår kära Glass som vi haft i många år, men nu behöver vi hjälp. "
Men det står ingenstans att någon ströar med höStrö med hö? Verkar olämpligt på så många sätt..
Har ute annons om att jag letar medryttare, i min värld så bjuder man in den man anser vara mest lämplig att pröva rida ens häst? Eller?
Fick förvånas värt mycket svar denna gång, bjöd in en som skulle pröva och sa de till de andra att "jag har en som ska komma och pröva här i dagarna, hör av mig efter det"
Får ett lite halvtycket svar tillbaka av en person:
Gick hon förre? Eller har du lagt ut annonsen nån annanstans
Ser ju att jag skrev förse på denna annon
Bara alla stavfel får mig att tappa intresset, hur svårt kan det vara att be om hjälp när man skriver svar?
@prallan det var det här inlägget vi pratade om. Där hade man tänkt sig att strö med gammalt hö."Söker om har gammalt hö eller halm att skänka bort? Ska användas att göra bedd med i snön då lösdriften rasat ihop där min häst går. Så vi ska göra en bädd under partytält åt hästarna nu. Och med mycke om kostnader nu så söker vi skänkes hö/halm."
(öh göra liggbädd av gammalt hö/halm - känns inte superfräscht och partytält ... nja känns säkrare utan något skulle jag nog tro)
Aha@prallan det var det här inlägget vi pratade om. Där hade man tänkt sig att strö med gammalt hö.
Kan ju vara allt ifrån "blir alltför stressad" till "inte tillräckligt bra gångarter" eller "är egentligen halt och tål inte träning för tävling"... Tydligt och bra..Mitt i en helt vanlig islandshästannons så står det "Obs! Ej passande för tävling." inte ett ord om varför. Lät som en trevlig häst men man blir ju mest nyfiken på vad det var om.
eller "nuvarande ägare har klena tävlingsnerver men skyller på hästen"Kan ju vara allt ifrån "blir alltför stressad" till "inte tillräckligt bra gångarter" eller "är egentligen halt och tål inte träning för tävling"... Tydligt och bra..