Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte en annons från Kronofogden då? De lägger aldrig ut bilder från insidan, utan bara 5 bilder utifrån :)
Nä det var det inte. :)
Dock hade kronofogden ett hus ute för 400 000. Där husdjur har gjort sina behov inomhus (det skrev dom inte rakt ut men skrivit att husdjur gått lösa inne och alla golv behövde bytas O_o ) inga reparationer gjorda, vvs förmodligen frusit sönder, befarad hussvamp i gage och uthus. Känns rimligt med 400 000 kr då. Eller inte :wtf:

Nä det var det inte. :)
Dock hade kronofogden ett hus ute för 400 000. Där husdjur har gjort sina behov inomhus (det skrev dom inte rakt ut men skrivit att husdjur gått lösa inne och alla golv behövde bytas O_o ) inga reparationer gjorda, vvs förmodligen frusit sönder, befarad hussvamp i gage och uthus. Känns rimligt med 400 000 kr då. Eller inte :wtf:
Mysigt det låter! O_o

Usch........

Rubriken: "14.000 vid hämtning innan helgen!"

Sedan kommer andra raden: "Haft henne i tre år och har ridit in henne själv, därför har hon en speciell plats i mitt hjärta och hemmet är viktigt."

Kan hemmet verkligen vara viktigt om man "sänker" priset om någon kommer och hämtar den före helgen?

Texten vittnar om en del ytterligare tveksamheter, tycker jag.

Såg den filmen nu med "ofrivillig", den hästen går minst sagt annorlunda. Verkade ha väldigt bråttom, speciellt i galoppen. Undra om det är på grund av rasen eller något i hanteringen från Holland.

Jag har ju sett två hästar av samma ras, båda tävlas som körhästar här i Sverige.
Båda rör sig mycket, den ena mer som "våra" hästar (ej körstam tror jag) men den andra, som är av körstam rör sig mycket likt denna.
Det är bara uppåt uppåt uppåt, aldrig framåt, liksom. Denna har nog lite mer hasböj,men den där "stressen" i skritten är väldigt lik.

Den jag känner kan få likadan stress och liksom slå ner fötterna och jag upplever att det kommer från att de är byggda/avlade att trava i stort sett på plats med minsta möjliga energi. Folk upplever detta som väldigt mäktigt och jag kan tänka mig att det nog är det man avlat på, körhästar för show.

Det i sin tur gör att hästen jag känner kan aldrig ens skritta i b-ponnytempo på körtävling eftersom den alltid tar sig upp i trav om man vill driva fram den i skritt. Nästan så till den milda grad att skritt känns omöjligt överhuvudtaget.

Att det är samma med denna häst kan jag ju inte veta, men jag tror att det kan vara samma här.

Jag har ju sett två hästar av samma ras, båda tävlas som körhästar här i Sverige.
Båda rör sig mycket, den ena mer som "våra" hästar (ej körstam tror jag) men den andra, som är av körstam rör sig mycket likt denna.
Det är bara uppåt uppåt uppåt, aldrig framåt, liksom. Denna har nog lite mer hasböj,men den där "stressen" i skritten är väldigt lik.

Den jag känner kan få likadan stress och liksom slå ner fötterna och jag upplever att det kommer från att de är byggda/avlade att trava i stort sett på plats med minsta möjliga energi. Folk upplever detta som väldigt mäktigt och jag kan tänka mig att det nog är det man avlat på, körhästar för show.

Det i sin tur gör att hästen jag känner kan aldrig ens skritta i b-ponnytempo på körtävling eftersom den alltid tar sig upp i trav om man vill driva fram den i skritt. Nästan så till den milda grad att skritt känns omöjligt överhuvudtaget.

Att det är samma med denna häst kan jag ju inte veta, men jag tror att det kan vara samma här.
Ah, då var det lite som jag var inne på. Det är lite som Tennesse Walking Horse, de går också lite annorlunda än vad många av oss är vana vid att se. :)

Såg den filmen nu med "ofrivillig", den hästen går minst sagt annorlunda. Verkade ha väldigt bråttom, speciellt i galoppen. Undra om det är på grund av rasen eller något i hanteringen från Holland.

Tyder det faktum att annonsen nu är borta, på att det var en bukefalist som sålde?

Okej, gör ett nytt försök.

Vill gärna se filmen jag också, hur gör jag?

Moderatorn hälsar att du får leta själv på nätet. Man får inte be om pm, man får inte länka annonsen, man får inte tipsa om vad användaren heter. Gränsen går vid att kunna identifiera annonsen. Detta av två anledningar, dels får man inte diskutera enskilda vilket att diskutera någons annons innebär, och dels får man inte göra reklam vilket det kan ses som om man skriver sådant som gör att annonsen lätt kan identifieras.

Många inlägg i tråden är på gränsen, för att den här typen av tråden ska kunna vara kvar måste alla respektera reglerna. Gör ni inte det går det inte att ha den här sortens trådar alls.

Görel moderator

Häst säljes;
Född då och efter den och den och bla bla.
Färg si och så, mm mm.
Under beskrivningen en massa bilder på hästen i hagen, står åt höger, står åt vänster, en bild på mamma och en bild på pappa. Och en när hästen ligger ner i hagen, ser sur ut med öronen bakåt. Och uppepå hästen sitter en liten gris!
:D

Usch........

Rubriken: "14.000 vid hämtning innan helgen!"

Sedan kommer andra raden: "Haft henne i tre år och har ridit in henne själv, därför har hon en speciell plats i mitt hjärta och hemmet är viktigt."

Kan hemmet verkligen vara viktigt om man "sänker" priset om någon kommer och hämtar den före helgen?

Texten vittnar om en del ytterligare tveksamheter, tycker jag.

Ja.
Där är det en ofräsch häst man säljer med "rörelsestörning" och inte igång.

Såg en annons igår där det stod

"Hemmet går att diskutera vid snabb affär". Antagligen felskrivning eller vad tror ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama