Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jäkligt konstig annons ich en stor verksamhet som ligger bakom.

Nu börjar jag fundera på om den här annonsören är riktigt bra på att annonsera eller riktigt dålig på att annonsera. Senaste annonsen har rubriken "Billig ridhäst" och ja, det låter som en jättebillig häst av den rasen men det står inte ett ord om varför den är så billig. Självklart får annonsen ca 10 000 frågor om just det i kommentarsfältet vilket gör att annonsen hamnar högre upp, vilket ger fler intressenter, vilket ger ... tja.

Nu börjar jag fundera på om den här annonsören är riktigt bra på att annonsera eller riktigt dålig på att annonsera. Senaste annonsen har rubriken "Billig ridhäst" och ja, det låter som en jättebillig häst av den rasen men det står inte ett ord om varför den är så billig. Självklart får annonsen ca 10 000 frågor om just det i kommentarsfältet vilket gör att annonsen hamnar högre upp, vilket ger fler intressenter, vilket ger ... tja.
Såg den också, mycket märkligt.

Jag tror vi sett samma annons och isf har säljaren många hästar och jag misstänker att det är ett fall av "husse behöver pengar innan helgen"

" Lämplig tjejhäst."

:confused:

Är det kanske som när bilar är "tjejkörda"? Eller är hästen rosa och glittrig? ;)
Nej nu vet jag! Min läkare hade en teori om att tjejer inte ska "dela för mycket på benen" (det låter illa, men hen menade att höftleden inte ska vridas ut för mycket, som den kan göra när man sitter i sadeln på en bred häst), så det måste ju vara en mycket smal häst!

Är det kanske som när bilar är "tjejkörda"? Eller är hästen rosa och glittrig? ;)
Nej nu vet jag! Min läkare hade en teori om att tjejer inte ska "dela för mycket på benen" (det låter illa, men hen menade att höftleden inte ska vridas ut för mycket, som den kan göra när man sitter i sadeln på en bred häst), så det måste ju vara en mycket smal häst!
Jag tänkte att det var en rosa My Little pony som är rosa med regnbåge på baken?

Om man ska vara ärlig kan det ju vara precis vad som helst. Eftersom säkert 90% av de som rider i Sverige är kvinnor...

Det låter ju märkligt om killar skulle vara bättre skapta då, när de är smalare om höfterna än vad kvinnor är. Jag har aldrig hört talas om att ryttare är i större behov av nya höftleder än icke-ryttare. :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.