Förstå vad avancerat att jonglera med FLERA hästar samtidigt! Det gäller att hitta en gäng hästar som kommer överens. Det blir så dålig stämning om dom börjar slåss i luften.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur gör man då? Trär man upp alla hästarna på linan först, eller?Förstå vad avancerat att jonglera med FLERA hästar samtidigt! Det gäller att hitta en gäng hästar som kommer överens. Det blir så dålig stämning om dom börjar slåss i luften.
Hm.. Klurig fråga. Man kanske måste lära hästarna att gå på lina först? Då blir det lättare att avancera till mer luftburna konster senare.Men hur gör man då? Trär man upp alla hästarna på linan först, eller?
Hm.. Klurig fråga. Man kanske måste lära hästarna att gå på lina först? Då blir det lättare att avancera till mer luftburna konster senare.
Ah, du tänker så! SmaaaaaartJag tror tvärtom - jag tror det är lättare att få ovana hästar upp i luften liksom?
Ligger säkert något i det, och det är bara synd om hästarna i det fallet, det är ju dom som blir lidande..Gissningsvis har de trott hitta ett nytt hem skulle gå fortare än det gjorde.
Jag provred en häst där annonsen lades ut den 11:e i månaden. Jag provred den typ den 25:e. Visade det sig då att säljarna var rätt stressade, då de bara hade stallplats till den 31:a iom att de sagt upp den.
Hästen var dessutom högt prissatt till vad den kunde/utbildningsnivå, eller överprissatt om man vill, så någon snabb försäljning hade jag då aldrig räknat med med en sån häst.
Så, tror många överskattar hur lätt och snabbt det ska gå att sälja en häst/få ut den på foder,
Facebook levererar igen. Det var en tjej som skrivit "hjälptyglar köpes". Inget mer.. Jag svarade att jag har en martingal som säljes som obehövlig. Efter lite meddelanden fram och tillbaka så visar det sig att människan knappt vet vad en hjälptygel är och ännu mindre vilken funktion alla olika hjälptyglar har. Hon frågade on martingal är en bra hjälptygel? Hästen i fråga får tydligen bråttom i traven och galoppen och jag svarade snällt att en martingal i sig inte bromsar hästen utan bara hjälper till så att hästen inte kan slänga upp huvudet alltför högt.. Få se vad jag får för svar.
Känns inte riktigt bra att en sån människa ska börja experimentera med en massa olika hjälptyglar om hon knappt vet hur de fungerar..
"Okänd härstamning men har info om föräldrarna." Hur ska de ha det?
"Okänd härstamning men har info om föräldrarna." Hur ska de ha det?
Fast det är ju stor skillnad på att registrera hästens stam och att bara veta vilka föräldrarna är. Min hästs mammas stam är känd för många, men eftersom det var en tjuvbetäckning med en korsning (som man också vet vem det är) så registrerades min häst som okänd."Okänd härstamning men har info om föräldrarna." Hur ska de ha det?
Är lite av samma åsikt själv. Använder helst inte hjälptyglar själv, martingal kan jag tycka är ok om du har en häst som slänger upp huvudet så högt att ryttaren får hästens huvud i näsan, typ. Men användning av alla hjälptyglar tycker jag kräver att man vet hur de påverkar hästen, och hellre ska man väl hitta roten till problemet och åtgärda det där istället för att slänga på en hjälptygel. Fast alla gör ju som de själva vill med sina hästar!min tränare kallar dem "stjälptyglar'...
gäller de flesta typer av s.k. hjälptyglar.
Nu finns en sadel på tradera som passar hästar som är ca 150 cm höga!
Min häst är någon cm över 152 och behöver en ny sadel, så hoppas den passarPraktiskt. Måste hästen vara exakt 150 eller fungerar det med 148 eller 152?
Det stod ca 150, så från 145 till 155 är nog rimligt=)Praktiskt. Måste hästen vara exakt 150 eller fungerar det med 148 eller 152?
Som: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2979041--tack-for-kaffet-da-blir-det-billigareDet är olika procentpåslag beroende på krånglighetsgrad