Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu på våren kommer mina favoritannonser, det är de där man försöker kränga sina icke godkända hingstar.

Nu finns det ute en som inte är godkänd av ASVH, fast det står inte i annonsen. Man vill ha 7000:- i språngavgift:wtf: och har antagligen noll koll på att man kunnat få A-premierade hingstar godkända av ASVH för mindre än en tredjedel av den summan. Jag hoppas verkligen att ingen stackare går på det!
:eek:

Nu på våren kommer mina favoritannonser, det är de där man försöker kränga sina icke godkända hingstar.

Nu finns det ute en som inte är godkänd av ASVH, fast det står inte i annonsen. Man vill ha 7000:- i språngavgift:wtf: och har antagligen noll koll på att man kunnat få A-premierade hingstar godkända av ASVH för mindre än en tredjedel av den summan. Jag hoppas verkligen att ingen stackare går på det!

Exakt, plus att det ska ju mycket till innan en hingsthållare med godkänd hingst nekar ett sto, oavsett stammen på henne. Nekar de är det väl främst för att det inte fungerar med fler ston för hingsten eller av djurskyddsskäl (tex stor hingst-litet sto).

Nu är galna stallplatsannonsen tillbaka, den här gången med tillägget att fokus i stallet ligger på konventionen om de mänskliga rättigheterna.

Åååkej. Jag vet att det kan bli lite hård ton i hästvärlden, men konventionen om de mänskliga rättigheterna? Jag är så nyfiken på vad som har hänt i/kring det här stallet att jag börjar överväga att flytta dit (nä, egentligen inte).

@annan1
Herregud, mycket märklig annons. O_o "Respekt, hänsyn och tolerans bland alla som vistas i stallet. Trakasserier och vuxenmobbning accepteras inte här." Det är väl liksom självklara grejer och som sagt undrar man vad som föranleder att detta är det första som står i annonsen...

Dessutom måste man ha någon form av hästutbildning för att få stå där. Hur många har liksom det som söker stallplats?

Japp, och två objektiva referenser dessutom. Man undrar ju om allt detta verkligen leder till en alldeles fantastisk stämning i stallet.

Helt seriöst låter det ju som ett stall där hästarna skulle kunna må bra (iaf av det jag kunnat uttyda, det finns inte en styckeindelning i den ganska långa och babbliga annonsen). Men VARFÖR är de så rädda? Vad har hänt där?

Nu är galna stallplatsannonsen tillbaka, den här gången med tillägget att fokus i stallet ligger på konventionen om de mänskliga rättigheterna.

@annan1
Herregud, mycket märklig annons. O_o "Respekt, hänsyn och tolerans bland alla som vistas i stallet. Trakasserier och vuxenmobbning accepteras inte här." Det är väl liksom självklara grejer och som sagt undrar man vad som föranleder att detta är det första som står i annonsen...

Dessutom måste man ha någon form av hästutbildning för att få stå där. Hur många har liksom det som söker stallplats?

Ni måste kolla deras hemsida. :laugh: HLR är ju bra att kunna iofs.

T.ex:
"Företaget xxxxx erbjuder hästägare utbildningar i Första hjälpen inkl basal hjärt-lungräddning på vuxen person enligt ERC:s och AHA:s riktlinjer 2010 (Svenska rådet för hjärt -och lungräddning.2011), med medmänsklighet, respekt för & en tro på människans lika värde utifrån FN:s konvention om de mänskliga rättigheterna som verktyg i verksamheten. Företaget utbildar för tilliten & tryggheten självständigt våga ingripa, när en person faller ihop och verkar livlös."

och

"Det vill säga att varje granne -kvinna som man- i mitt geografiska närområde i Österhaninge är skyldiga till att aktivt samarbeta enligt konventionen och medverka till att varje individ -oberoende kvinna som man- fritt kan äga mark och driva en hästanläggning utan synliga respektive osynliga oprovocerade angrepp och ofredande med nätbluffar på facebook, vuxenmobbning, invadering och/eller intrång från kvinna eller man. Fritt kan använda -av Lantmäteriet på uppdrag av Sveriges riksdag- uppställda och uträknade fastigheter och byggnader samt fastigheternas hela vägnät allmänna som enskilda, utan egenmäktiga skrämseljakter med konstruerat ofredande, inlåsningar av människor med hänglås på väggrind, då man inte kan äga vägar. Eller män och kvinnor som otillåtet egenmäktigt går in och försöker ändra redan befintliga ömsesidiga upprättade juridiska avtal och försöka köra egna race i egen sak. Allt är vuxenmobbning och diskriminering, utifrån våldsidén om två kön."

O_o

Åååkej. Jag vet att det kan bli lite hård ton i hästvärlden, men konventionen om de mänskliga rättigheterna? Jag är så nyfiken på vad som har hänt i/kring det här stallet att jag börjar överväga att flytta dit (nä, egentligen inte).

Jag gjorde misstaget att gå in på stallets hemsida. Efter att ha läst hela den långa inledningen på förstasidan kändes det som om någon verkligen råkat ut för något hemskt och därför flippat fullständigt. Stallet verkar jättefint, men min tolkning av det som står "mellan raderna" är att stallägaren har/haft problem med grannarna och inte mår så himla bra.

/Lavinia, som också skulle vilja åka dit, men åker ut innan jag kommer dit om hen frågar om psykisk hälsa.

Plus att personen i fråga gillar definitivt inte traktorförare heller,oavsett kön O_o

Jag råkade klicka vidare på hemsidan också, om en av hundarna inte godkänner dig har du definitivt problem: " Tessan scannar snabbt och läser av, om du är en så kallad trigger eller ej. Det vill säga, om du är en rädd högröstad aggressiv person eller ej".

Senast ändrad:
"söker en seriös medryttare eller alternativt en delfodervärd några dagar i
veckan. ... Kommer vara stenhård och Ärlighet mellan dig som medryttare och mig som ägare till hästen kommer prioriteras högt.

Du ska ha tänkt egendom dehär noga då jag inte vill ha fler som rider henne egentligen. Men har tyvärr inget val. Så vill inte att någon kommer och rider i någon månad och sen slutar. Det hör valet ska vara väl genomtänkt.
Kräver att man är noggrann i stallet och i all skötsel av hästen. Inget slarv."

Känns som en stabil bas att söka medryttarhäst på. Att tänkt egendom dehär noga först :idea: Sen vill hen ju egentligen inte ha någon mer som rider :banghead:. Stenhård är hen visst också :nailbiting:

veckan. ... Kommer vara stenhård och Ärlighet mellan dig som medryttare och mig som ägare till hästen kommer prioriteras högt.

Du ska ha tänkt egendom dehär noga då jag inte vill ha fler som rider henne egentligen. Men har tyvärr inget val. Så vill inte att någon kommer och rider i någon månad och sen slutar. Det hör valet ska vara väl genomtänkt.
Kräver att man är noggrann i stallet och i all skötsel av hästen. Inget slarv.
"

Känns som en stabil bas att söka medryttarhäst på. Att tänkt egendom dehär noga först :idea: Sen vill hen ju egentligen inte ha någon mer som rider :banghead:. Stenhård är hen visst också :nailbiting:
Nej usch, ägare som den där var min största rädsla när jag övervägde att söka medryttarhäst.:crazy: Slutade med att jag skaffade en egen istället. :angel:

Kräver att man är noggrann i stallet och i all skötsel av hästen. Inget slarv.
"

"Tänkt egendom..." Jag brukar sitta i mitt hus och grubbla mycket, räcker det, tro..?

Alltså, ibland är det extra tydligt att vissa egentligen inte vill ha medryttare, precis som att det ibland är tydligt att vissa stall egentligen inte vill ha inackorderade. Visst är det bra att vara tydlig, men själv håller jag mig helst långt från sådana.

@annan1

Alltså @annan1 och @Pazuzu Jag är såååå nyfiken på att åka dit som spekulant! :p
Känna av stämningen, liksom ;)

jag blir typ nästan rädd av den annonsen.. :nailbiting: Fast lite nyfiken också...;)
hehe.. som någon skrev skulle jag också kunna tänka mig att åka dit...;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama