Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annons med bild på ett upp-och nervänt hackamore, sånt med riktigt långa skänklar. De håller i skänklarna så nosdelen och kinkedjan hänger neråt. >Text:

Vid hästar som har för mycket styrka så använder man detta träns
fäster sen grimskaftet i undre kedjan och när hästen drar så dras det åt under ganskerna och runt nosen

men snälla ryck inte för man kan skada ( detta är ett mycket starkt verktyg för hästar )

Bara jag som tycker det låter som att de tror att det är ett träns, dvs att remmen som sitter längst ut på skänklarna för att hålla ihop dom, ska sitta bakom nacken? Helt galet.

Blocket levererar!
gotlandsruss med full stam å påbörjad inkörning.
Inkörningen går fint å han är mkt lättläst inte rädd för ngt han är inte rädd för trafik vän vid gris hund å katt.

Vem vill inte ha ett lättläst russ? :D

Blocket levererar!
gotlandsruss med full stam å påbörjad inkörning.
Inkörningen går fint å han är mkt lättläst inte rädd för ngt han är inte rädd för trafik vän vid gris hund å katt.

Vem vill inte ha ett lättläst russ? :D
Fast det är väl inget konstigt? Han är lätt att läsa av när man hanterar honom. Svårlästa hästar är inte roliga, då vet man inte om de exploderar i nästa sekund eller om de jobbar på snällt. :crazy:

Annons med bild på ett upp-och nervänt hackamore, sånt med riktigt långa skänklar. De håller i skänklarna så nosdelen och kinkedjan hänger neråt. >Text:

fäster sen grimskaftet i undre kedjan och när hästen drar så dras det åt under ganskerna och runt nosen

men snälla ryck inte för man kan skada ( detta är ett mycket starkt verktyg för hästar )

Bara jag som tycker det låter som att de tror att det är ett träns, dvs att remmen som sitter längst ut på skänklarna för att hålla ihop dom, ska sitta bakom nacken? Helt galet.
Finns ju folk som tror att bett heter träns.

Den såg jag också och tänkte, va fan?! :confused:
Hittade sen en annan annons på ett par ridskor med varnande teddyfoder. Undrar vad dom varnar för...? :p

Såg en annons på en 29 årig ponny som sökte nytt hem, kan ju vara behjärtansvärt men jag får faktiskt lite ont i magen av såna annonser, speciellt som här när det står att den nuvarande fodervärlden inte kan ha kvar den...hur mycket ska en gammal häst/ponny behöva flytta runt :(

Såg en annons på en 29 årig ponny som sökte nytt hem, kan ju vara behjärtansvärt men jag får faktiskt lite ont i magen av såna annonser, speciellt som här när det står att den nuvarande fodervärlden inte kan ha kvar den...hur mycket ska en gammal häst/ponny behöva flytta runt :(

ja, jag tycker också sånt är lite sorgligt...:(. det finns många annonser med äldre hästar... när jag ser dom hoppas jag alltid att det ska gå bra för dom... När de har skador så är det ibland jag snarare tänker att den borde få somna in.. kanske elakt av mig..men...

Nu på våren kommer mina favoritannonser, det är de där man försöker kränga sina icke godkända hingstar.

Nu finns det ute en som inte är godkänd av ASVH, fast det står inte i annonsen. Man vill ha 7000:- i språngavgift:wtf: och har antagligen noll koll på att man kunnat få A-premierade hingstar godkända av ASVH för mindre än en tredjedel av den summan. Jag hoppas verkligen att ingen stackare går på det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 062
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama