Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni måste kolla deras hemsida. :laugh: HLR är ju bra att kunna iofs.

T.ex:
"Företaget xxxxx erbjuder hästägare utbildningar i Första hjälpen inkl basal hjärt-lungräddning på vuxen person enligt ERC:s och AHA:s riktlinjer 2010 (Svenska rådet för hjärt -och lungräddning.2011), med medmänsklighet, respekt för & en tro på människans lika värde utifrån FN:s konvention om de mänskliga rättigheterna som verktyg i verksamheten. Företaget utbildar för tilliten & tryggheten självständigt våga ingripa, när en person faller ihop och verkar livlös."

och

"Det vill säga att varje granne -kvinna som man- i mitt geografiska närområde i Österhaninge är skyldiga till att aktivt samarbeta enligt konventionen och medverka till att varje individ -oberoende kvinna som man- fritt kan äga mark och driva en hästanläggning utan synliga respektive osynliga oprovocerade angrepp och ofredande med nätbluffar på facebook, vuxenmobbning, invadering och/eller intrång från kvinna eller man. Fritt kan använda -av Lantmäteriet på uppdrag av Sveriges riksdag- uppställda och uträknade fastigheter och byggnader samt fastigheternas hela vägnät allmänna som enskilda, utan egenmäktiga skrämseljakter med konstruerat ofredande, inlåsningar av människor med hänglås på väggrind, då man inte kan äga vägar. Eller män och kvinnor som otillåtet egenmäktigt går in och försöker ändra redan befintliga ömsesidiga upprättade juridiska avtal och försöka köra egna race i egen sak. Allt är vuxenmobbning och diskriminering, utifrån våldsidén om två kön."

O_o
borttaget

Senast ändrad:
Efter att ha läst på det stallets hemsida har jag en teori: Sekt? Så mycket krav som de har på sökande så måste ju tanken vara att man ska bo i boxen tillsammans med sin häst, stanna för alltid och umgås med stallägaren dygnet runt. HLR kommer givetvis då väl till pass, när någon häst råkat rulla över eller trampa på sin människa. :up:

Jag blir också lite nervös av annonsen, men nu har jag, precis som
@Lavinia , hittat stallet sajts och tror också att annonsskrivaren kanske varit med om en hel del mindre trevliga händelser och nu är mycket nervös. Grejen är också att om man skalar bort allt babbel och allt hypernervöst låter det som ett stall med väldigt vettiga och sunda värderingar, uttryckta på ett väldigt ovettigt vis.

Alltså, för att förtydliga: det är inte ett stall där jag skulle kunna tänka mig att stå (tänk skräcken i allt hela tiden vara orolig för att bli "avskannad" av den aggressionssniffande hunden) men jag tror att det är en stallägare med alla goda intentioner i världen som blivit väldigt väldigt bränd.

Found it.. och hemsidan :rofl: omg..

Sen bara jag som ser att texterna och loggan inte säger samma namn? ;) Tappat två bokstäver i varje text där "företagsnamnet" nämns.

Sen betalar visst företagaren moms men inte privatpersonen? ;) Måste inte man ta moms även av privatperson? ;)

Eller bara extra moms som företagare? :o

Hyra hästbox: 5000,00:- per månad inklusive 25% moms för företag.

4375,00:- per månad inkluderat 25% moms för privatperson

Får inte ihop det. Momsen ska vara oavsett så varför betalar en företagare mer? ;) Tror något är fuffens. För drar du bort momsen för företagaren.. får du i stort sett privatpersonens stallhyra :rofl:

Hyra hästbox: 5000,00:- per månad inklusive 25% moms för företag.

4375,00:- per månad inkluderat 25% moms för privatperson

Får inte ihop det. Momsen ska vara oavsett så varför betalar en företagare mer? ;) Tror något är fuffens. För drar du bort momsen för företagaren.. får du i stort sett privatpersonens stallhyra :rofl:

Fuffens?? Verkar osannolikt, det är väl inte ok med konventionen om de mänskliga rättigheterna? Eller?? :-)

Jag blir också lite nervös av annonsen, men nu har jag, precis som
@Lavinia , hittat stallet sajts och tror också att annonsskrivaren kanske varit med om en hel del mindre trevliga händelser och nu är mycket nervös. Grejen är också att om man skalar bort allt babbel och allt hypernervöst låter det som ett stall med väldigt vettiga och sunda värderingar, uttryckta på ett väldigt ovettigt vis.

Bra inlägg...
Jag tror också det finns vettiga saker i grunden...
Men att det blir lite mkt när man hänvisar till mänskliga rättigheter etc.
Men å andra sidan kanske det drar till sig de personer som man söker? och det måste ju vara det viktigaste?

Sen betalar visst företagaren moms men inte privatpersonen? ;) Måste inte man ta moms även av privatperson? ;)

Eller bara extra moms som företagare? :o

Skitsmidigt vet du, privatpersonen får inget kvitto=jättelätt att få pengarna att försvinna svart :up:

Och ja, är du momsreggad tar du moms av alla plus att jag har svårt att se att någon företagare skulle komma undan med att rycka momsen för stallhyra. Det verkar inte vara ett ställe som lämpar sig för avelsverksamhet.

Hittade en till grej på hemsidan också, hästarna får inte vara över 1,66 i mkh.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?