Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Islandssadel i syntetmaterial m stigläder/byglar (ej m på bild) och sadelgjord i syntet."

Det är allt. Ja jag tar den direkt!

Dagens överpris:

Börjes westernsadel
4469.jpg

Med nypris 1790:-

Säljes begagnad på annons för 3000:-
"bra skick " -ja det ska vara ett jäkligt bra skick då!! :laugh:

"Säljes pga andra intressen. En snygg, social och mycket skärpt herre. Kräver en vis, självkännande och andligt utvecklad människa, som kan ta vara på hans talanger. Har definitivt potential att nå de högsta skolorna."

Jag sitter och letar billig dressyrsadel och hittar det här:
Svart dressyr sadel från stubben i fin skick! 17 tum och 30 i bommen som motsvarar normal. En dressyr sadel med singelpappa som ger en väldigt nära kontakt med hästen. Säljes enbart då den inte passar nya hästen.

Får man med singelpappan på köpet? Är han snygg? Jag är ju också singel :angel:

Åh...då kan jag sluta dejta.. Och köpa en sadel istället..

Ännu en annons med detta trista tema:

"Isis och shettis, f. -91, säljes endast tillsammans. Den ene är svårlastad och reagerar på damm i hö men inte på spån (...), den andra får lätt fång men är kärnfrisk med rätt diet.
Vi vill så gärna att de hamnar i ett bra hem med massor av kärlek och omtanke, där de kommer att få stanna sina sista år."

Amen.

(Har klippt lite i annonsen)

Ännu en annons med detta trista tema:

"Isis och shettis, f. -91, säljes endast tillsammans. Den ene är svårlastad och reagerar på damm i hö men inte på spån (...), den andra får lätt fång men är kärnfrisk med rätt diet.
Vi vill så gärna att de hamnar i ett bra hem med massor av kärlek och omtanke, där de kommer att få stanna sina sista år."

Amen.

(Har klippt lite i annonsen)
Låter som mina ponnyer även det med att ena var svårlastad ^_^ fast säljaren sa inget om vare sig kronisk hosta eller fång tendenser... de fick ett livslångt hem och många år av kärlek i alla fall.

:confused::rofl:

Eller varför inte denna rubrik på en hästannons "gillar du när det killas i magen?" och texten fortsätter med "Snäll i all tänkbar hantering, så vill du galoppera jättefort på en äng, så funkar bromsen ändå. Han är alltid pigg och glad. Har vart riden i snart ett år. Han gör galoppombyten åt alla håll, charmerar mammor på löpande band och har debuterat 1,20. bra scoop, stannar inte. passar till de flesta ryttare."

Kanske ngn sorts kontaktannons av det lite intimare slaget?

Låter som mina ponnyer även det med att ena var svårlastad ^_^ fast säljaren sa inget om vare sig kronisk hosta eller fång tendenser... de fick ett livslångt hem och många år av kärlek i alla fall.
Fast jag vänder mig alltid emot att folk säljer 24 år gamla hästar... Det går så bra att ha dom innan, men när de börjar riskera att bli skruttiga, och dagen för avlivning med allt vad det innebär, inte längre är så långt bort, ja DÅ ska dom säljas och börja om igen nån annanstans, med nytt folk, nytt käk osv...

Nope, tycker inte det är juste.

Fast jag vänder mig alltid emot att folk säljer 24 år gamla hästar... Det går så bra att ha dom innan, men när de börjar riskera att bli skruttiga, och dagen för avlivning med allt vad det innebär, inte längre är så långt bort, ja DÅ ska dom säljas och börja om igen nån annanstans, med nytt folk, nytt käk osv...

Nope, tycker inte det är juste.

Ja jag funderar hur det går för sådana hästar.. JAg ser ofta såna annonser. Folk som har en häst som inte håller för ridning etc och hoppas någon vill ha dem som sällskap. Det kan ju gå jättebra...
men jag känner ingen som har en häst bara sför sällskap. Kanske i och föresej beror på att jag bor i storstad där det kostar mkt och då kan man nog inte bara ha en extra häst som man kan om det är billigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 058
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V