Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
"6rasig hund född 12/12 -14

Är tvungen att sälja min underbara hund. Pga jag har blivit allergisk mot pälsdjur. Han är galen av sig , men mycket gosig av sig.
Helst ska han inte bo i lägenhet.
Helst seriösa köpare!
Helst svenskar! Ta inte illa upp.
Han gillar att lära sig saker och träna.
Med mer information skicka ett mejl, eller ring gärna!"

Med en sån här seriös annons borde det väl inte vara svårt att hitta en seriös köpare, eller? :up:

Är tvungen att sälja min underbara hund. Pga jag har blivit allergisk mot pälsdjur. Han är galen av sig , men mycket gosig av sig.
Helst seriösa köpare!

Med en sån här seriös annons borde det väl inte vara svårt att hitta en seriös köpare, eller? :up:
Helst, helst, helst ... Varför inte kontakta uppfödaren direkt och be om hjälp? :cautious:
Om ingen seriös köpare finns går det bra med oseriös? :crazy:

Helst seriösa köpare!

Raser framgår inte?

Helst seriösa köpare!

Stackars hund :(

Stor kanonbur till salu
Dubbla utrymmen inomhus varav ett är vinterbonat.
Rejäl dörr så att man enkelt ska kunna smita in i buren.
Nät även under.
Så en bild på en kaninbur (såklart) men jag kunde ju ändå inte hålla mej för garv när jag ser framför mej en familj ta skydd i buren som något slags panic room vid ett eventuellt kanonhot.. Japp ibland har jag långsökt fantasi..

Stor kanonbur till salu
Dubbla utrymmen inomhus varav ett är vinterbonat.
Rejäl dörr så att man enkelt ska kunna smita in i buren.
Nät även under.
Så en bild på en kaninbur (såklart) men jag kunde ju ändå inte hålla mej för garv när jag ser framför mej en familj ta skydd i buren som något slags panic room vid ett eventuellt kanonhot.. Japp ibland har jag långsökt fantasi..
:rofl:

Jag sitter och letar billig dressyrsadel och hittar det här:
Svart dressyr sadel från stubben i fin skick! 17 tum och 30 i bommen som motsvarar normal. En dressyr sadel med singelpappa som ger en väldigt nära kontakt med hästen. Säljes enbart då den inte passar nya hästen.

Får man med singelpappan på köpet? Är han snygg? Jag är ju också singel :angel:

Jag sitter och letar billig dressyrsadel och hittar det här:
Svart dressyr sadel från stubben i fin skick! 17 tum och 30 i bommen som motsvarar normal. En dressyr sadel med singelpappa som ger en väldigt nära kontakt med hästen. Säljes enbart då den inte passar nya hästen.

Får man med singelpappan på köpet? Är han snygg? Jag är ju också singel :angel:
*asg*

Undrar vad det skulle stå egentligen??

Söker ny hoppsadel och jisses vilka annonser...
"SVART IDEAL CROWN GIMLI HOPPASADEL /.../ Säljes ENDAST då hästen musklat ur den och den ej används längre."

En hoppasadel är väl inte så knasigt, men hur fasen har hästen musklat ur sadeln??? :confused::rofl:

Eller varför inte denna rubrik på en hästannons "gillar du när det killas i magen?" och texten fortsätter med "Snäll i all tänkbar hantering, så vill du galoppera jättefort på en äng, så funkar bromsen ändå. Han är alltid pigg och glad. Har vart riden i snart ett år. Han gör galoppombyten åt alla håll, charmerar mammor på löpande band och har debuterat 1,20. bra scoop, stannar inte. passar till de flesta ryttare."

Senast ändrad:
"SVART IDEAL CROWN GIMLI HOPPASADEL /.../ Säljes ENDAST då hästen musklat ur den och den ej används längre."

En hoppasadel är väl inte så knasigt, men hur fasen har hästen musklat ur sadeln??? :confused::rofl:
Det är väl inte så konstigt :) Om sadeln tex har smal bomvidd och hästen musklat på sig runt manken/bogpartiet så blir sadeln för smal.

Eller varför inte denna rubrik på en hästannons "gillar du när det killas i magen?" och texten fortsätter med "Snäll i all tänkbar hantering, så vill du galoppera jättefort på en äng, så funkar bromsen ändå. Han är alltid pigg och glad. Har vart riden i snart ett år. Han gör galoppombyten åt alla håll, charmerar mammor på löpande band och har debuterat 1,20. bra scoop, stannar inte. passar till de flesta ryttare."

Haha oookey en häst som är riden ett år och gör galloppombyten och hoppar 1,20 banor dessutom med fungerande gas och broms. Ja det låter ju verkligen som ett scoop :up: jag menar måste ju vara ngt slags utbildningsguru :angel: undrar varför alla andra håller på å nöter grunder i flera år när man kan få allt på ett år :sneaky: hmm å det är klart gör han galloppombyten åt ALLA håll så förstår jag att det killas i magen :D

Måste bara berätta en sak, min sambo annonserade ut sin motorcyckel, det ringer upp en kille och säger, "jag vill köpa din moppe, har jättefint guldarmband, vi byter...." O_o eee nej tack vill inte byta "moppen" mot guldarmband :cool::devil::rofl:

Tänkte precis lägga in den där :DKändes ju lite halvt oseriöst för en häst som kostar över 200 tusen.
Men roligt hur dom uttrykt sig. #Galoppombyten åt alla håll" ser jag framför mig en häst som sprattlar med benen lite varstans och charmerar mammor på löpande band" hm, Jaha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 058
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V